[SGW] Ervaringen Air Cooled KK3 eventing boots?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Ervaringen Air Cooled KK3 eventing boots?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:32

Hoi bokkers,

Zoals de titel al zegt, wie heeft er ervaring met de Air Cooled KK3 eventing boots van Premiere Equine? Ik zit er over na te denken om deze aan te schaffen maar kan nog maar weinig recensies vinden op internet. Zo op papier spreken ze mij wel aan. Wellicht hebben jullie er ervaring mee?

Afbeelding

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:38

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:40

http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-F7NGLHO8.jpg

Volgens mij zijn dat de zelfde die ik heb.

Ja goede ervaring, beter dan NEW (warme benen) en Dalmar (drukplekken)
Paard van 1.61 heeft maat M (valt best ruim)

Alleen 1 achterbeen met litteken blijft de beschermer maar afzakken helaas. Maar dat ligt niet aan de beschermers natuurlijk.

Ze zijn vrij soepel en beschermen voor mijn gevoel minder dan Dalmar en zijn minder sterk (minder lange levensduur) maar goedkoper en geen drukplekken dus ik neem dat voor lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:43

Als je ze wil kopen omdat je denkt dat ze echt koelen moet ik je helaas uit de droom helpen, Dat doen ze namelijk niet. Ik heb Dalmars (zelfde princiepe) en ook daar komen de benen zeik nat onder vandaan. Misschien dat deze iets beter zijn omdat ze 3 lucht gaatjes hebben maar een wereld van verschil zal het niet zijn. Daarbij moet je goed kijken waar de lucht gaten zitten. Die zitten namelijk aan de zijkant en voorkant, precies op de plekken waar geen pezen zitten!! En die wil je juist koel houden, maar dat gebeurt nu dus niet.

Helaas heb ik in eventing beschermers nog geen betere alternatieven kunnen vinden. Maar echt koel blijven de benen hier ook niet onder helaas.

kirsten4

Re: Ervaringen Air Cooled KK3 eventing boots?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:45

Bedankt voor de snelle reacties al! Vraag dit ook namens 2 vrienden, dus super dat er al zoveel reacties binnenkomen :)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:53

Ik heb deze ook voor zowel voor als achter. Ik rijd er dressuurmatig mee en heb ze vooral gekocht voor de koeling. De achterbenen blijven er wel koel onder, voor minder. Er komt ook wat zand tussen soms. Maar al met wel tevreden, ze zijn mooi soepel, blijven mooi en beschermen goed.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 15:04

Bedankt voor je reactie!

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:05

Ik heb ze ook, voor blijven ze goed zitten, achter zakt soms wat af. Ik ben er tevreden mee en gebruik ze nu ook voor het normale werk, longeren / rijden en toen mijn paard met een blessure stond gebruikte ik ze ook als 'steunkousen' tijdens het stappen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:23

HAR → SGW

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:51

Ik heb ze gehad voor mijn vorige paardje, super dingen!

AllEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:02

Hoi Kirsten,

Bij ons kun je ze eventueel passen en testen. Wij hebben vrijwel alle modellen en maten op voorraad.

http://www.all-eventing.com/132718/Cros ... ers/1.aspx

Wij verkopen de Premier Equine beschermers ook veel voor paarden die een peesprobleem hebben gehad vanwege het koelende effect. De WoofWear en Kentucky Horsewear beschermers zijn hiervoor ook heel geschikt.

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:01

Ik heb ze bestelt bij all-eventing, heb ze alleen nog niet binnen omdat de ponymaat volledig uitverkocht is.(maar dat geldt voor alle sites :D ) . De eerste crossen komen toch pas weer in maart dus ik kan nog wel even wachten :j

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:15

Ik heb ze ook en ik ben er blij mee, maar ik heb geen ervaring met andere cross beschermers.
Wel vind ik dat het er onder wel warm word (misschien wel minder als bij een andere) en bij de achterbenen zakken die van mij ook af, dus die moet ik zo strak mogelijk doen. Ook komt er soms wat zand tussen.
Ik ben er wel tevreden mee :)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 05:08

Ik heb ze ook; nog niet heel veel gebruikt (vooral achter niet) maar tot nu toe zeer tevreden!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 06:08

Toen ik ze in het echt zag, vond ik ze echt vreselijk lang. Ik wil de Woof Wear Smart Event boot binnenkort beter bekijken. Ik hoop dat die past op mijn vrij grote merrie

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 07:12

Ik ben erg tevreden. Voorbenen worden ook in de zomer niet warm, al helemaal niet nat. Deze schuiven niet en er komt dus ook geen zand onder.
Achter zijn ze iets te groot en daar schuiven ze wel iets en komt wat zand onder.
Ik gebruik achter alleen met buitenrijden en springen en in de dagelijkse training alleen de voorbenen.
Tov neopreen vind ik dit vele malen beter en zou ze aan iedereen aanraden.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 09:46

Bedankt weer voor alle reacties :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:01

Ik heb CC'S gehad en Dalmars. Deze zijn veruit de fijnste. Ze schuren indd niet en zijn lekker zacht.

Wat betreft de koeling, vind ik wel degelijk dat de benen koeler zijn. Koud zullen ze nooit zijn want er gebeurd iets in een gesloten omhulsel. Wat ik met de CC had, stoom van de benen heb ik met deze en de Dalmar niet!

Wat ik jammer vind van de PE is dat ze geen harde plaat aan de voorkant hebben, wat Dalmar wel heeft. Nadeel daarvan is dat ze minder aangesloten zitten dus zakken en schuren. Dus voor mij zijn de PE's het best uit deze 3 merken.

Ze vallen trouwens erg ruim. Ik heb rondom voor paard met best stevige gewrichten maat M.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:58