[WN] Kan ik mijn pony nog omscholen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Kan ik mijn pony nog omscholen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 17:33

Hoiii!
Ik weet niet of dit hier goed staat, anders sorry!
Mijn pony en ik rijden engels. Nu raad ik het plezier een beetje kwijt. Nu vind ik western een leuke tact van de sport. Western ziet er erg relex uit. Mijn pony is een 12 jarige new forest. Hij heeft altijd gesprongen. Ik ben met hem dressuur gaan eijden. Dit vind hij niet zo leuk. Ik mag niet meer springen door medische reden. Kan ik gaan hem omscholen tot western pony? En hebben jullie nog tips??? Veel groetjes Yenniffer.

BeeMed

Re: Kan ik mijn pony nog omscholen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:11

Ja hoor dat kan prima. Je moet een goed iemand zoeken die jullie beide daarin kan begeleiden.

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:14

Waarom niet? :) Ik heb mijn 16-jarige ook omgeschoold. Kan prima, ik zou wel begeleiding zoeken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 20:30

Dankjewel! Kan ik eerst met een gewoon veelzijdigheid beginnen?

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:32

Ja zeker :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 20:34

Ik merk dat als ik zonder bit rijd. (halster) dat hij dan veel lekkerder loopt. Hebbem jullie tips om te beginnen. Zoals met het sturen ofiets??? Groetjes en bedankt!

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:39

Ik denk dat met een les ( ook makkelijker voor jou ) dat het zeker de moeite waard is om te proberen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 20:43

Oke dankjewel!

snellemerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:14

Cas123 kijk eens bij warwick schiller op youtube, prima methode om te gebruiken bij omschakelen omdat het geschikt is voor zowel western als engels gereden paarden. Je kunt hem binnenkort ook in levende lijve zien als je wilt. PB me maar voor meer informatie.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:45

Ik heb mijn oude paard als 14 jarige, onder begeleiding, omgeschoold, dat gaat prima. Paard snapte het bijna sneller dan ik ;)

Jeff Sanders komt binnenkort ook naar Nederland en dat zou ook een mooie gelegenheid zijn om je pony om te scholen of om te komen kijken hoe het allemaal precies werkt. :D
Zie onderschrift en meer info per pb.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:00

Ik vind de uitspraak dat het paard of de pony "dressuur niet zo leuk vind" vaak gehoord van mensen die zelf nog veel dressuurmatig moesten leren.
Het namelijk ook de taak van de ruiter om het paard te motiveren (leuk te maken en houden)

Ik zeg niet dat dat in jouw geval zo is!

Ik wil je alleen het advies geven om eens heel eerlijk te kijken en overwegen of er een oorzaak kan zijn dat je pony dressuur niet zo leuk vind, dat ook lichamelijk kan zijn.

De overstap naar western zou symptoombestrijding kunnen zijn, aangezien je dat zelf ook moet leren.

Pony wat anders leren is natuurlijk altijd mogelijk.