[SGW] Met Risky Dream op naar SGW seizoen 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Met Risky Dream op naar SGW seizoen 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 17:43

Afgelopen jaar in Augustus was het eindelijk zover, Risky mocht beginnen met crossen.
Iets waar zijn ruitertje en ik toch echt wel naar uit hadden gekeken.
Tussen januari en December zijn ze in totaal 4 crossen gestart namelijk Echt, Ysselsteyn, Schaijk en de Mortel. De laatste 3 foutloos gereden dus een super resultaat.
Dit allemaal eigenlijk zonder echt te oefenen. Dit jaar willen we echter in het L gaan starten en daar is toch echt wel wat training voor nodig.
De combinatie is ondertussen L2 dressuur startgerechtigd, M springen startgerechtigd en L cross startgerechtigd. Dit is eigenlijk allemaal binnen een paar wedstrijden bereikt.
Vandaag dus een dagje gaan oefenen in Ysselsteyn en Wauw het leek wel of die 2 vleugels hadden vandaag. Ik wilde dit dus graag met jullie delen.
Even voor de duidelijkheid wij weten dat niet alles even smooth gaat, dat het ruitertje met name nog moet oefenen om terug te zitten, hij soms niet helemaal mee zit en sommige afstanden nog beter mogen etc.
Tips en tricks zijn allemaal van harte welkom hiervoor overigens!
Allereerst een filmpje van de indoor cross in December

En dan het hegje
Afbeelding

Hogere heg
Afbeelding
Dikke boom
Afbeelding
1e van een dubbel van hegjes
Afbeelding

En sprong met lagere landing
Afbeelding

Sorry voor het gevloek tussendoor pony ging even ipv voorwaarts op het been er naar schoppen.

Wij kijken echt uit naar seizoen 2015 en onze planning zal waarschijnlijk zijn
Winterswijk, Alpen-Chaam, Etten Leur en daarna nog onbekend.

Tiahastrona

Re: Met Risky Dream op naar SGW seizoen 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:34

Knappe Risky <3

Ze gaan echt goed, toppers.
Wordt vast een mooi seizoen *\o/*

luuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:36

Wauw! Ziet er goed uit. Succes komend jaar!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:56

Net of die pony springveren heeft haha :)) Ik ben fan!
Gaat helemaal goed komen aankomend jaar :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 21:25

Bedankt voor de reacties!
Aankomende week wat rustiger aan 1x trainen en zondag selectie springen voor het kringkampioenschap.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:26

Wat een snelheid zit er in die pony zeg. En toch lijkt het niet ongecontroleerd te gaan. Zelfs bij krappere wending vliegen ze niet uit de bocht. Heerlijke combinatie om te zien. En natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar als combinatie vind ik ze echt geweldig. Gaat helemaal goed komen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 21:37

Nou dat gebeurd echt wel eens hoor :P
Ligt er ook geheel aan of Gijs zijn dag wel of niet heeft.
Maar dat is wel echt iets waar we zeer veel mee bezig zijn ten alle tijden controle.
Ze rijden namelijk ook samen in de ponyrennen, maar dat is ondanks dat veel mensen het tegenovergestelde denken ook allemaal een controle kwestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:41

Wat een springkanon zeg :wow:
Heel vele plezier en succes in 2015!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 23:01

Inschrijving voor de 1e cross 15maart is de deur uit, dus we hebben iets om naar uit te kijken!!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:00

Heb deze combinatie in Echt gezien en het is een leuke combi. Fijn dat ze het nu zo goed aanpakken!

Toch wil ik even kwijt dat ik begrijp dat je gewoon een keer wil testen wat hij allemaal kan, maar ik zou het nu ook hierbij houden. Trots zijn dat je pony dit zo goed aanpakt. En gewoon gaan trainen op de juiste balans houding en tempo voor het aanrijden van specifieke sprongen.

Zo mag de ruiter de pony af en toe bewuster attenderen op de sprong om de juiste afstanden te creëren. Meer druk op de beugel houden en bij afsprongen en lagere landingen meer lengte in de hals geven en meer in de o-oliebol-position. De ruiter moet nog veel aan zijn balans werken en dat is echt een issue nu gaat het nog maar bij te vaak onbalans zal het bij de pony niet goed blijven gaan als je zulke sprongen neemt. Het is natuurlijk niet voor niets M/Z paarden wat je hier springt en je hebt een erg jonge pony welke je aan het opleiden bent.

Mijn advies is om toch wat terreintrainingen met les van iemand met ervaring in de eventingsport te doen, en dan het accent op aanrijden, balans etc leggen. En gewoon op de lage sprongen voor vertrouwen op pony en ruiter, daar kan hij in de wedstrijden zoveel profijt van hebben.

Met mijn 3* paard train ik ook voornamelijk op de lage/simpele sprongen gewoon omdat daar de essentiële basis van alles ligt. Al weet ik dat het je een goed gevoel geeft als die ene moeilijke sprong gelukt is.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 11:18

Het is ook niet de bedoeling om dit soort sprongen vaak te gaan doen.
Eigenlijk waarschijnlijk de aankomende maanden niet meer.
Het was meer dat we dachten laten we het andere gedeelte van het bos eens verkennen en toen kwamen we wat tegen en hebben we wat geprobeerd.
Overigens zonder te weten wat voor klasse het wel niet was, hier kwam ik later pas achter.

We zijn met name bezig geweest met afsprongen om die veel bewuster te nemen. Pony vond dit eng en als je dan wat harder ging sprong hij wel.
Absoluut niet de manier dus en levensgevaarlijk als het hoger wordt. Nu dus veel vanuit stap pony laten kijken en bewust laten nemen. En zelfs gewoon aan de hand genomen en zo ergens vanaf.

Hij heeft nu 1 cross training gehad bij de mortel en we willen kijken om ook naar de regiotrainingen te gaan. Daarnaast krijgt hij 1x per week zeer goede springles waarbij zo goed als alleen aan de basis gewerkt wordt en lijntjes rijden.
Dit is natuurlijk net nog even anders als crossen maar geeft wel een basis.

We zijn inderdaad in Echt geweest de aller eerste cross waar echt nog van alles fout ging. Inmiddels gaat het al stukken beter en zijn er ook nog meer als genoeg verbeterpunten.

De bedoeling is om aankomend jaar heel veel ervaring op te doen in het L en zodra dit zeer comfortabel gaat wellicht aan het einde van het seizoen een uitstapje te doen naar een M cross. En met als hoofddoel heel erg genieten!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 16:20

Zojuist is bekend geworden dat ze samen door zijn naar de Brabantse Kampioenschappen in het C-L springen.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:22

Pfoeee wat kan die pony springen zeg! :oo ziet er super uit! _/-\o_

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:31

Wat een goeie springer ! Gefeliciteerd met de plaatsing voor BK :)
Wel ga ik mee met pino_vera, ik denk dat als de ruiter meer in balans is en de pony minder tegenzit er heel wat bereikt kan worden, maar dat moet wel eerst gebeuren. In een lagere klasse veel kilometers maken is dan geen ramp. Volgens mij weet jij wel waar je mee bezig bent dus dat komt vast goed :) Vind het een mooie combinatie om te zien en de pony heeft veel potentie!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 17:58

Ik ben het ook helemaal met jullie eens dat we dit soort dingen niet te vaak moeten doen.
En met niet te vaak bedoel ik de aankomende maanden niet meer.
Hij heeft ook nog kans om zich in de dressuur te plaatsen voor het BK.
En vanaf maart lekker in de L beginnen en heeel veel leren!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:02

Volgens mij gaat dat helemaal goedkomen. Vooral als de ruiter zelf zichzelf wil verbeteren, dan is de motivatie er. Blijf het een enorm leuke combinatie vinden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 16:46

Vandaag zijn ze samen kringkampioen geworden in het C/L springen ze hebben tot nu toe 3 vd 4 wedstrijden gewonnen. over 2 weken worden ze gehuldigd.

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:30

Ik sluit mij aan bij de rest wat betreft de verbeterpunten maar jeetje zeg wat een ontzettend leuke combi! Ik heb al vaker topics van je gezien en toen vond ik ze ook al zo gaaf samen. Ik denk dat die met de juiste oefening en lessen echt wel ver gaan komen!

Gefeliciteerd met het kringkampioenschap!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 13:36

Inmiddels zijn alle 6 de dressuur selecties ook verreden.
Gijs en risky zijn kringkampioen dressuur geworden in de C/L1 en zal dus ook in de dressuur starten op de Brabantse.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:04

Dat ziet er leuk uit! Racekanon is het wel of niet? :P

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:10

Wauw, jullie zijn echt een toffe combinatie en wat ging hij snel bij de indoor cross! Succes met het aankomende seizoen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 22:01

@gorignal racen kan hij inderdaad ook heel goed:
Afbeelding

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:41

Ik moet zeggen dat ik het echt een hele leuke combinatie vind. Ik sluit me qua advies ook aan bij vera_pino. Ben heel erg benieuwd hoe deze combi gaat groeien! :)