[SGW] Crossbeschermers: dalmar of premier?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Crossbeschermers: dalmar of premier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 20:35

Hallo bokkers,

ik ben al een tijdje aan het kijken naar crossbeschermers maar ik weet niet goed voor welke ik moet gaan. Nu kwam ik de 'Premier Equine Aircooled Original Eventing Boots' tegen en mijn moeder kwam met de 'Dalmar Eventer Boot'. Alleen nu weet ik dus niet waar ik goed aan doe en welke maten ik moet hebben... Iemand ervaring met deze beschermers of eventuele andere goede?

Premier equine boots
http://www.all-eventing.com/product/1405763/Premier_Equine_Aircooled_Original_Eventing_Boots.aspx

Dalmar eventer boots
http://www.eventingshop.be/catalog/product_info.php?cPath=17_21&products_id=570

suikermeisje

Re: Crossbeschermers: dalmar of premier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:38

Dalmar zijn sommige paarden erg gevoelig voor en krijgen schuurplekken. Jij kent jouw paard het beste en weet of hij of zij hier gevoelig voor is.

Ik heb de PE's en vindt ze erg fijn. Krijgen ze absoluut geen plekken van en sluiten erg mooi aan.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 20:43

suikermeisje schreef:
Dalmar zijn sommige paarden erg gevoelig voor en krijgen schuurplekken. Jij kent jouw paard het beste en weet of hij of zij hier gevoelig voor is.

Ik heb de PE's en vindt ze erg fijn. Krijgen ze absoluut geen plekken van en sluiten erg mooi aan.

Oei dan kan ik inderdaad beter niet daarvoor gaan want ze is erg gevoelig, bedankt voor je reactie!
En hoe vallen de maten? Sommige full beschermers zijn namelijk te groot en andere passen wel dus vind het heel lastig welke ik moet hebben

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:50

Ik heb een fijn gebouwd paardje van 1,65 en die heeft maat M. Mijn grote reus (1,75+) heeft ze weleens om gehad, wat krap aan bij hem, maar gaat wel. En die heeft van alle andere maat full (BR, Pagony, BR pro Max). Ze vallen naar mijn idee wel groot uit.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 21:06

suikermeisje schreef:
Ik heb een fijn gebouwd paardje van 1,65 en die heeft maat M. Mijn grote reus (1,75+) heeft ze weleens om gehad, wat krap aan bij hem, maar gaat wel. En die heeft van alle andere maat full (BR, Pagony, BR pro Max). Ze vallen naar mijn idee wel groot uit.

Okee dankjewel, dan denk ik dat die van mij ook M moet hebben. Ze is rond de 1.70 m nu en nog wel in de groei maar der benen zijn toch wel smaller dan mijn vorige paardje :j

EdwinStok73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:23

Hoi,

Ik heb een set Dalmar beschermers te koop!
Wegens overgang naar onze eigen import.

Ze hebben twee marathons gezien.
( aangespannen )

Nu voor en achter voor €90,-

Dus mocht er iemand interesse hebben, voor deze prijs kun je het goed uitproberen.

Staan op markt.

Edwin

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:30

Ik heb de PE. Erg tevreden over. Paard is 1.70 met normaal beenwerk. M maat zat net wat mooier dan L.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:32

Mijn paard kreeg schuurplekken van de Dalmars.
Ben heel erg blij dat hij er geen witte plekken aan over heeft gehouden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 00:05

Ik heb de dalmars! Ik gebruik bij de achterbenen wel vasaline voor het schuren maar ik vind de bescherming van de dalmars het beste van allemaal! En met een link vasaline is er nix aan de hand bij mij..