[WN] Alphenquarter Alexia @les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1989

Alphenquarter Alexia @les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 16:59

12 november heb ik weer met me pony gelest en deze keer zijn er foto's gemaakt die ik graag wil delen met jullie.
We zijn vooral bezig met het scherp maken, het op eigen benen laten lopen, het sturen vanuit die schouder en ontspanning.
Kwa hals houding mag ze nog wel meer gaan dalen met de tijd maar daar zijn we voor nu nog helemaal niet mee bezig.
Galop is een aandacht punt wat ik zelf erg moeilijk vind om er op te vertrouwen dat lexi toch wel door galoppeert wanneer ik niets meer doe dan alleen ontspannen zitten ik wil nog te veel helpen hierin wat niet nodig is.
Alexia pakt het allemaal erg goed op al vind ik het zelf heel erg moeilijk dat ik haar fouten mag laten maken.

Foto's staan niet in volgorde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:09

leuke foto-serie, al kijkt Alexia niet altijd even vriendelijk :)

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:10

Leuk die sterretjes op de kont :D
Dat ze niet happy kijkt viel mij ook al op Knakker.

Wendy1989

Re: Alphenquarter Alexia @les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 17:17

Dat is vooral in de galop wanneer ik onterecht te veel drijf dan word ze beetje boos

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:21

Leuk! Leuk!

Haha, dat koppie soms! _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 01:44

Vanwaar de keuze om de teugels zo vast te houden? Als je er 1 verliest stapt je paard er zo op....

Verder vind ik het een leuke pony en vind dat western bij haffies supersexy staat :D
Ziet er verder netjes uit

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 08:42

Ik vind de teugels makkelijker zo voor als ik opzij of omhoog moet werken met mn hand eigenlijk nooit over gedacht voor het geval ik mn teugels zou verliezen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:42

Ik zou de uiteindes dan maar aan elkaar knopen. Ik heb tijdens buitenrit wel eens gehad dat ik zo relaxed was dat ik vergat teugels vast te houden xD gelukkig heeft het paard geleerd stil te staan als teugels los hangen. Maar ook wel eens gehad dat ik tijdens het lopen naar stal teugel verloor en hij erop stond en gelukkig waren het teugels die niet met schroeven vast zaten maar leertjes waardoor het leertje breekt en niet de teugels en paard ook niet een te grote schok in mond krijgt. Jij rijd met teugels met schroeven en dat kan behoorlijk pijn doen pij een paard omdat het niet meteen breekt.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:58

Ziet er netjes en zeer effectief uit! Vlgs mij een zeer ervaren instructrice? Wie geeft jou les daar op de foto's?

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 11:09

Ik krijg les van ciska westerveld.
Vroeger altijd zeer actief in de wedstrijd sport geweest en gewerkt voor onder andere bo van kasbergen

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:48

Ziet er leuk uit, en wat een mooie kleur pad bij je paardje!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:56

Ik zou de teugels idd ook in een brug pakken. Dan kun je ook alvast wat meer naar de teugelvoering op een hand werken. En mocht je ooit starten dan wordt een brug hoger gewaardeerd. Plus de veiligheid. Als je hem niet te smal pakt kun je nog steeds alle kanten op.

Oh en tenzij je in Alphen aan de Rijn woont is de westernbijnaam van een Haflinger Alpenquarter, zonder h ;)

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:25

Ieder z'n eigen ding met de teugelvoering. Ik vind het in sommige oefeningen ook fijner om op deze manier te rijden. Ik merk geen verschil met het sturen straks op één hand. Als het goed is rij je voornamelijk met beendruk en stuur je daar ook mee, zodat je je hand zo stil mogelijk kan laten liggen. Kan inderdaad gebeuren dat het paard er per ongeluk opstaat. Maar ik denk dat dit meer gebeurd met ruiters die niet opletten en hun paard meenemen aan de hand aan één teugel.

Leuk om de foto's te zien! Je ziet inderdaad goed je leerpunten en zo te zien zijn jullie goed op weg! Leuke Haflinger! Ik heb niet het idee dat ze heel boos kijkt, maar dat ze juist goed op jou gefocust is tijdens het trainen, maar dat kun je zelf het beste interpreteren.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 11:45

@Anick het is meer haar focus blik inderdaad enkel alleen in de galop kan ze wel echt even boos kijken ze wilt soms naar buiten lopen en als ik haar dan even streng met mn buiten been moet bumpen word ze beetje boos maar daarna is meteen de ontspanning er weer en is de focus weer bij mij

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:03

Leuke fotos, je houdt de teugels mooi los!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:00

Ik vind je teugelvoering er heel prettig uitzien. De concentratie straalt er bij beide af! :D
Mij valt het wel op dat je op de foto's vaak naar links of naar rechts lijkt te hangen, klopt dat?

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 23:04

In de galop wil ik nog wel is naar binnen gaan zitten word erg aan gewerkt dat niet te doen al heb ik bij sommige foto's het idee dat het ook beetje de positie is van hoe de foto genomen is

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:27

Je ziet het in de wendingen, bv. op de derde en vijfde foto. Handig truucje om je eigen gevoel voor rechtzitten te checken: je hand recht omhoog steken, handpalm naar binnen. Je gaat dan 'automatisch' rechter zitten en je zult jezelf eventueel corrigeren.
Ook een makkelijke check kan zijn om te voelen of je nog evenveel gewicht in je beugels hebt.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:08

als dat mijn favo alpenquarter niet is <3

Ziet er goed uit Wen :D