[SGW] Overzicht eerste seizoen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WiPaLa

Overzicht eerste seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 23:10

Omdat ik net mijn eerst seizoen eventing heb afgesloten vond ik het tijd voor een overzichtje. Ik heb 2 vrije crossen en 3 volledige eventings gereden dit seizoen. Vorig jaar heb ik 2 crossen gelopen en 1 jumping, verder had ik geen wedstrijd ervaring.
In september zijn we in Deurle in de vrije 90 gestart en in Merendree de vrije 80.
Als eventings hebben we Meer, Vollezele en Merksplas gereden, alle drie in de Aspiranten.
Ik weet dat er nog veeeel werk aan de winkel is, maar we doen alles rustig op ons eigen tempo. Deze winter gaan we ook jumpings starten zodat we hier zekerder kunnen worden en in de loop van het volgende seizoen in de B kunnen starten. In de cross is dit zeker haalbaar, daar ondervinden we geen enkel probleem. Elke keer eindigen we foutloos.
Het grootste probleem is, en tips hiervoor zijn zeker welkom!! onze dressuur.. Thuis gaat alles heel goed, loopt ze na het warm rijden mooi nageefelijk en op een niet te gehaast tempo. Tijdens het inrijden gaat ook alles nog relatief goed maar tijdens de proef zelf, eigenlijk vanaf de proef echt begint wordt ze gespannen. Ze lost niet echt meer dan, loopt overhaast, niet ontspannen en 'draait zoals een plank'. Rijden zonder bel of zonder lezer heeft allemaal geen effect. Het is wel iets beter als we eerst hebben mogen crossen en jumping rijden. Ik weet dat ze het kan, tijdens onze eerste eventing liep ze top en haalden we 175 punten. Tips hiervoor zijn dus zeker welkom!

Beginnen in Deurle, 90cm foutloos maar tijdsfouten. Mooie 5e plaats

Op naar hindernis 3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groene bak die ik al redelijk breed vond
Afbeelding

Onze 2e cross was Merendree. Hier zijn we in de 80cm gestart omdat ik nog niet zeker genoeg was om daar de 90 te rijden omdat het zwaar gebouwd staat. Het parcours ging super, helemaal op schema. Tot ik door een onverwachte weigering op de grond lag, wel direct weer opgestapt en cross verder foutloos uitgereden maar helaas uitgesloten.
Afbeelding
Afbeelding

Onze eerste volledige eventing was in Merksplas. Om 4u opstaan om al om 9u te crossen, parcour was teleurstellend laag en simpel gebouwd. Foutloos rondgereden, helaas een weigering in de jumping maar wel een top dressuur. Was goed voor een 5e plaats.
Afbeelding

Onze 2e cross was in Vollezele en was degene waar ik het minst tevreden over was, maar het was volledig mijn fout. Door uitwisselingproject had ik een hele week niet kunnen rijden behalve de dag voor de wedstrijd. En dressuur was het eerste onderdeel, een echte ramp was het.. Wel tevreden over de cross, die was prachtig. Helemaal in de heuvels, berg op en berg af. Deed ze echt super, mooiste cross die ik al gereden heb. Jumping 1 balkje omdat ik ze teveel tempo nam en ik haar te hard terug nam.
Afbeelding

De laatste cross was de cross die naar mijn gevoel het beste was op vlak van controle in de jumping en cross. Jumping was het eerste onderdeel en ging super, ik kon mooi mijn afstanden zien en we waren dus foutloos. Met een goed gevoel naar de cross, deze was ook foutloos en met een zeer goed gevoel. Na jumping en cross stonden we dan ook 4e. Dressuur zag ik ook helemaal zitten want ik had een hele week hard getraind op al onze mindere vlakken. Tijdens het inrijden ging ze goed, maar toen ik begon aan mijn proef was er enorm veel spanning, paar fouten gemaakt en niet echt een goed gevoel erover.
Afbeelding

Voor onze dressuur, nog een schouderklopje geven <3
Afbeelding

Blij hoofdje na onze dressuur
Afbeelding

Ondanks onze mindere dressuurproeven ben ik toch tevreden over dit eerste seizoen, en heb ik vooral enorm genoten.
Elke keer bleven we in de top 10 *\o/* .
Ik weet wat onze werkpunten zijn en daar gaan we deze winter hard op trainen, we gaan op dressuurwedstrijd en jumping zodat we in de loop van het volgend seizoen in de B kunnen starten.
Tips zijn zeker welkom!

Afbeelding

SoleroLove

Re: Overzicht eerste seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:45

Mooi overzicht! Veel succes gewenst!

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 10:28

Danku!

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 12:24

Niemand tips voor de dressuur?

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:09

ik denk dat je met de dressuur vooral kilometers moet maken. lekker veel oefenen en wedstrijden doen en dan kom je er vanzelf wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:13

Mijn man start ons paard in NL in de SGW, L niveau. Dressuur is ook niet de sterkste kant van ons paard, toch kan hij nu een L proef netjes uit rijden, winstpuntwaardig. Wat ons heeft geholpen is een goede lesgever zoeken, en zelf veel oefenen. In de wintermaanden start mijn man afwisselend dressuur en springen om beiden goed op peil te houden, maar dat ben je zelf ook al van plan zie ik :)

Je hebt trouwens echt een heel leuk paard, crossplaatjes zien er goed uit!

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 19:56

Dankje, ze crosst echt graag.
Ik krijg elke week les en deze winter start ik ook een aantal dressuurwedstrijden, hopelijk verbeterd het inderdaad met veel op wedstrijd te gaan en te blijven oefenen.

MarlouDuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:11

Leuk overzicht hoor :)

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 22:34

Dankje :)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:33

Zo dat zijn ferme parcoursen die je gereden hebt voor de eerste keren (met dit paard?)! :) Echte tips voor de dressuur heb ik niet, worstel er zelf ook nog wel mee, maar dit lijstje van bit bevat volgens mij wel veel goede adviezen. Ms heb je er ook iets aan? :) http://www.bitmagazine.nl/algemeen/tips ... ijd/26446/

Verder: veel succes en mss tot op één van de OCC's deze zomer! ;)

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 22:01

Ja voor de eerste keer voor mij, paard heeft wel ervaring :). Dankje, jij ook veel succes!

luuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:19

Wauw, gave foto's! Lekker enthousiast paard!

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 20:13

Enthousiast is ze zeker, soms iets té

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 01:45

Mooi paardje <3 Ziet er leuk uit!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 03:20

Mooie foto's
Ik heb zelf nog geen ervaring met cross (heb een keer heeel lang geleden eens een initiatie gedaan met mij oude pony maar dat was géén succes). Ik woon nu in Zuid-Amerika en hier is de paardensport wereld relatief zeer klein.. En alleen jumping, amper 20 mensen in de dressuur.. Maar evengoed, ik zag vandaag dat ze op mijn stalling een heel crossparcours aan het bouwen zijn dus ik ben al helemaal blij!
(Waar heb je je setje vandaan?! :+ )
Voor de dressuur; oefenen, oefenen, oefenen..
Ik ben er ook nog lang niet maar ben al heel erg veel verder gekomen!
Heb je een goede instructrice en neem je geregelt les?
Veel voorwaarts- neerwaarts rijden, tempowisselingen,..
Waar sta je al met de dressuur?