[SGW] Bescherming van crossbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evaa_

Bescherming van crossbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 22:46

Ik heb een vraag..

Ik heb avonden achter de computer gezeten voor de juiste crossbeschermers voor mijn pony. Heel bokt afgespeurd naar ervaringen en tips.

Nu heb ik NEW beschermers gekocht en vandaag gepast maar er viel me iets op..

De harde plaat van de voor beschermers zit aan de achterkant (als ik ze goed om heb gedaan :') )
Maar stel ze raakt een vaste hindernis dan raakt ze die toch juist met de voorkant van haar voorbenen?

Kan iemand mij dit uitleggen? Of zijn er ook beschermers die zo'n harde plaat aan de voorkant hebben van de voor beschermers?

Alvast bedankt!

Lielle

Re: Bescherming van crossbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:57

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 23:00

Dankjewel.

Net als gewone peesbeschermers dus?
Maar er bestaan dus geen beschermers die ook de voorkant van het voorheen beschermen tegen het aantikken van een vaste hindernis? Of is dat niet nodig?

Neem namelijk aan dat dat een stuk harder aankomt dan een rollende balk..

En aangezien de achterbeschemers wel een harde plaat hebben aan de voorkant ga ik ervanuit dat die dus wel beschermen tegen het aantikken van een vaste hindernis? Maar voor dus niet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 09:06

ze beschermen rondom, wat gewone peesbeschermers niet doen. Maar ze beschermen extra achter, een achterbeen (evt met ijzer) dat een pees raakt kan heel nare blessures opleveren, meer dan een balk tegen de voorkant. Achter heb je geen (of iig heel kleine) kans op het blesseren van de buigpezen, en is bescherming achterop dus niet nodig.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 09:20

Ik heb dalmars en die hebben wel een harde plaat op de voorzijde hoor.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 09:27

Lielle schreef:
ze beschermen rondom, wat gewone peesbeschermers niet doen. Maar ze beschermen extra achter, een achterbeen (evt met ijzer) dat een pees raakt kan heel nare blessures opleveren, meer dan een balk tegen de voorkant. Achter heb je geen (of iig heel kleine) kans op het blesseren van de buigpezen, en is bescherming achterop dus niet nodig.

Mijn crossbeschermers beschermen dus niet rondom terwijl ze wel speciaal voor de cross zijn.

Ik snap dat achter geen bescherming hoeft aan de achterkant, maar voor vond ik het zo vreemd

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 09:30

Liess__ schreef:
Ik heb dalmars en die hebben wel een harde plaat op de voorzijde hoor.

Dat was dus mijn andere vraag in de openingspost:
"Of zijn er ook beschermers die zo'n harde plaat aan de voorkant hebben van de voor beschermers?"

Wel dus. Had nog gekeken voor dalmars maar was bang dat ze niet zouden passen.

Maar die voorbeen beschermers hebben dus een harde plaat aan de voor en achterkant van het voorbeen?

Toch de verkeerde gekocht dan..

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 09:53

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:01

@lies, hebben ze voor dus een harde plaat voor en achter? En ook bij het achterbeen?

@eva, welke news heb je dan? Ik ken alleen maar crossbeschermers die rondom beschermen.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 17:39

Lielle schreef:
@lies, hebben ze voor dus een harde plaat voor en achter? En ook bij het achterbeen?

@eva, welke news heb je dan? Ik ken alleen maar crossbeschermers die rondom beschermen.

Achter is niet nodig voor en achter neem ik aan?

Ik heb de NEW cross country lite. Geschikt voor de zwaarste beproevingen stond er...

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 17:41

Liess__ schreef:
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... ter/119218

Dit is de beschrijving van de paardendrogist.

Mocht je echt opzoek zijn naar beenbeschermers met een harde plaat op de voorzijde, zou je eventueel je andere kunnen verkopen natuurlijk

Ik kan er dus niet uit halen dat ze ook een harde plaat aan de voorkant van het voorheen hebben.. Want twijfelde tussen dalmar en die ik nu heb.

Eigenlijk wou ik die van style maar dat komt nog wel als ik fanatieker ga crossen ivm de prijs

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:14

Inderdaad dalmar heeft dit wel, daarom heb ik die gekocht,
Maar ze geven natuurlijk wel meer bescherming dan gewone peesjes, maar misschien kan je ze nog omruilen?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:26

Lielle schreef:

Dalmars hebben zowel bij de voorbeschermer als bij de achterbeschermer op de voorkant en achterkant een carbonplaat.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 18:44

Bedankt! Helaas nu deze dus al 1x gebruikt dus terug brengen kan niet meer. Kan natuurlijk wel de dalmar bestellen , ga ik maar doen dan.
Bedankt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:55

gr_roos schreef:
Lielle schreef:

Dalmars hebben zowel bij de voorbeschermer als bij de achterbeschermer op de voorkant en achterkant een carbonplaat.

Dat vind ik echt heel apart, mn voor het achterbeen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:42

Ik ben er wel blij mee, heb een keer een paard zich vreselijk zien vergissen en beschermer en pees waren stuk.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:26

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 16:38

toch raar. Dit staat op een eventing site over de dalmar;

Topkwaliteit crossbeschermer met koelsysteem! Deze crossbeschermer heeft een uniek koelsysteem om de zwaarbelaste paardebenen zo koel mogelijk te houden tijdens gebruik. Voorzien van stevige schokabsorberende voering en kwalitatieve velcro sluiting. Voor optimale extra bescherming tijdens de cross heeft deze beschermer voor de voorbenen een extra Carbon plaat aan de achterkant en voor de achterbenen zelfs aan de voor- en achterkant van het been! Deze crossbeschermer wordt door diverse bekende eventing ruiters gebruikt!

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 16:41

Katharinaa schreef:
Weet iemand of deze PEI beschermers vooraan ook een beschermingsplaat aan de voorzijde hebben?

http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... d163v4lm27

Voor zover ik kan zien en aan de informatie te zien niet..

Maar bij dalmar zeggen ze dus ook dat er alleen achter 2 platen zitten wat in mijn ogen vrij nutteloos is? Of kan iemand dat uitleggen ?

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 16:45

Nog eens goed de foto's van dalmar bekeken en inderdaad lijkt het erop alsof er ook een plaat voor zit. Op een andere website vond ik dan ook deze beschrijving bij de voorbeen beschermers van dalmar eventing

•Sterk schokabsorberend
Voor- en achterzijde versterkt met carbon voor optimale bescherming
•Vormen zich goed om het been
•Lichtgewicht
•Snelsluitingen van sterk klittenband
•Uniek Air cooling systeem voor koeling van de benen tijdens het werk
•Geschikt voor eventing, draf- en rensport en springen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:56

dalmars hebben volgens mij inderdaad aan de voorbenen voor én achter een plaat. Maar tegen de tijd dat je paard dáár zijn been stoot heb je denk ik wel iets anders om je zorgen over te maken........
ts: cross beschermerd beschermen wel altijd rondom. Zijn namelijk rondom dicht in tegenstelling tot gewone peesbeschermers. Zonder plaat beschermd de berschermer het paard nog steeds tegen krassen.

EdwinStok73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:27

Dalmar heeft dat, maar ook de Zilco eventing beschermers.
Deze vallen wel wat kleiner uit.. Meestal is Full echt Cob, en Cob is pony.

Ik heb van zowel de dalmar (Full) als de Zilco demo liggen...We ruimen ze op tegen scherpe prijs.

Edwin