[WN] Ranch Riding: nieuwe discipline bij de EWU

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Erika_Z

Ranch Riding: nieuwe discipline bij de EWU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 07:06

Onze oosterburen (de Duitse EWU) bieden vanaf komend wedstrijdseizoen de discipline Ranch Riding aan:
http://www.westernreiter.com/aktuelles/ ... ch-riding/

Wittelsbuerger.de vult hierop nog aan:
"Wichtigster Unterschied zu der AQHA Ranch Pleasure: Sämtliche ausrüstungsbezogenen Regeln wie "Kein Silber an der Ausrüstung" haben keinen Eingang in das EWU-Regelwerk gefunden, geflochtene oder gezöpfelte Mähnen, Hoof Polish (Hoof Black) oder Tail Extensions, also Schweiftoupets, sind bei der EWU Ranch Riding, anders als bei der AQHA Ranch Pleasure, nicht verboten."

Je kunt bij de EWU starten in de LK5, zonder dat je lid bent van de EWU en zonder dat je paard aangemeld hoeft te zijn bij de EWU. Je hebt dus laagdrempelig de mogelijkheid om het uit te proberen. Wedstrijden kun je vinden op www.westernreiter.com, Termine.

Groetjes,

Erika

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:49

Grappig! :)

Maar Ranch Riding kun je dus starten in de LK5 als ik jou goed begrijp?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:40

Leuk, om te onthouden! Maar met een hengst mag ik vast geen LK5 starten, ik ken de regels van de EWU niet, maar het lijkt me erg leuk om volgend jaar ranch riding te starten.

Annienke

Re: Ranch Riding: nieuwe discipline bij de EWU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:06

Gaan we uitproberen :))

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:40

Jammer dat ze de regels van de AQHA niet compleet volgen. het gaat zich tenslotte over RANCH werk en ik kan met niet herinneren dat de cowboys hoofpolish of andere van die dingen gebruiken.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:55

Funnygirl schreef:
Jammer dat ze de regels van de AQHA niet compleet volgen. het gaat zich tenslotte over RANCH werk en ik kan met niet herinneren dat de cowboys hoofpolish of andere van die dingen gebruiken.

Ach, het is toch een wedstrijd/show en dan mag een beetje extra wel. De hoofpolish vind ik dan niet zo´n probleem, de tail extensions snap ik minder goed ;) Weet iemand wat een `Schweiftoupet` is?
Net opgezocht : een staart toupet? _O- .............nepstaart, dus.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:59

Duits voor tail extension

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:09

Annienke schreef:
Duits voor tail extension

:D , maar er staat ook "tail- extension" ( dubbel op dus) , ik vind "Schweiftoupet" een veel leukere benaming!

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:25

ja Duitsers, ontzettend aardig maar met weinig aanleg voor Engels :+

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:31

zonder alle verfraaingen is de ranch pleasure..

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:46

Nog steeds ranch pleasure als het paard wordt beoordeeld op zijn gangen, de ruiter op het rijden en de rest er niet toe doet.

Er staat ook alleen dat het niet verboden is dus kun je het ook zo lezen dat het niks extra's met zich mee brengt als je het wel doet

Geen idee hoe ze dat gaan invullen, kan ik nog nergens details over vinden.

Ik vind het ook jammer dat ze daar van af wijken hoor maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel een beetje. Je trekt waarschijnlijk wel meer deelnemers.

Erika_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 19:04

Hengsten zijn over het algemeen vanaf LK3A toegestaan.
Ik heb nergens kunnen vinden, in welke Leistungsklassen dit onderdeel wel of niet uitgeschreven mag worden. Het zou dus zo maar kunnen, dat ze het ook in de LK5 gaan doen.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:30

MissPK schreef:
Je trekt waarschijnlijk wel meer deelnemers.

Volgens mij is de Ranch Pleasure anders zeer in trek bij de Duitsers. Afgelopen Quarter NK waren er verschillende deelnemers uit Duitsland. Maar waarschijnlijk is dat wel de achterliggende gedachte.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:00

Klopt Funnygirl, op de Q14 waren er ook een best aantal starters maar dan hebben we het over Quarters.
EWU is er natuurlijk voor alle rassen en voor hun is het een nieuw onderdeel.
Het is ook maar een idee hoor wat ik kreeg, kon zelf namelijk niks anders verzinnen waarom je anders zou afwijken van die regels van een bestaand onderdeel.

Erika_Z de regel die je in je eerste post onderaan plaatst lijkt te zeggen dat starten in dit onderdeel dus makkelijk kan en laagdrempelig is maar zeker weten doe je dat dus niet.
Imo niet een erg nuttige bijdrage die laatste regel maar het schept wel verwarring.

Het zou namelijk ook zo maar kunnen dat ze het niet in de LK5 gaan doen en dan heb je dus eerst nog wat andere dingen te starten en punten te halen in de LK5 voor dat je daar uit bent en uiteindelijk Ranch Riding kunt gaan starten.

Erika_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 12:12

MissPK schreef:
Erika_Z de regel die je in je eerste post onderaan plaatst lijkt te zeggen dat starten in dit onderdeel dus makkelijk kan en laagdrempelig is maar zeker weten doe je dat dus niet.
Imo niet een erg nuttige bijdrage die laatste regel maar het schept wel verwarring.

Het zou namelijk ook zo maar kunnen dat ze het niet in de LK5 gaan doen en dan heb je dus eerst nog wat andere dingen te starten en punten te halen in de LK5 voor dat je daar uit bent en uiteindelijk Ranch Riding kunt gaan starten.

Je interpretatie is correct. We moeten nu afwachten, óf het daadwerkelijk wordt uitgeschreven en zo ja in welke klassen.

Erika_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 23:06

Triple Star (Stavern, over de grens bij Emmen) biedt Ranch Riding aan in de LK5:
http://www.westernreiter.com/uploads/tx ... eibung.pdf

Misschien zijn er inmiddels al meer wedstrijden uitgeschreven, die Ranch Riding aanbieden. Dit is eentje waar ik toevallig tegenaan liep.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:05

Begrijp ik het nu goed dat je alleen trainingsdag én wedstrijd samen kan rijden daar? Of alleen trainingsdag zonder wedstrijd maar niet alleen de wedstrijd?
Mijn Duits is niet zo super dus misschien lees ik het verkeerd :o

En Erika_Z weet jij de patterns te vinden van de RR? En ook wie de trainingsdag dan geeft? Of zou ik dan contact met de Triple Star op moeten nemen voor deze vragen?

Erika_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 19:59

Hoi MissPK, ik zou maar even met Triple Star contact op nemen. Dan weet je in ieder geval zeker, dat je de correcte info krijgt. Het zijn Nederlanders, zou qua taal moeten kunnen ;-)

http://www.triplestar.eu/

Groetjes, Erika