Jim is nu ongeveer twee jaar westernhaf, ofwel Alpenquarter. Naast dat ik het hem onwijs stoer vind staan, heeft hij er enorm veel lol in. Ik zelf ben ongeveer drie jaar geleden overgestapt van dressuur naar western, wat me zeker bevalt!
Twee weken geleden was het tijd voor mijn eerste les van Paulette Zorn. Ik had Jim en Amanda al twee keer aan het werk gezien onder haar begeleiding en nu was het tijd voor het moment van de waarheid.
Mijn doel was vooral het algeheel verbeteren van mijn houding en hulpen. Ik heb af en aan les gehad, maar merkte dat mijn houding verslechterd was in de periode dat ik geen begeleiding had. Aan de slag dus! Vooral het doorzitten en het meezitten in galop zijn aandachtspuntjes waar we mee aan de slag gaan. Door de concentratie op bepaalde ledematen zitten er nogal eens wat blunders tussen

1. Lekker bekkie

2. Even overleggen met Paulette

3. Je hoort hem bijna zuchten

4. Recht vooruit

5. Stuuroefeningen

6. Jammer van mijn handen, maar deze foto vind ik zelf prachtig

7. Samen genieten!

8. Stuurhulpen oefenen, recht blijven zitten!

9. Beugels uit en zitten blijven!

10. Opperste concentratie!

11. Jim kan het ook met zijn ogen dicht

12. Hier neemt hij mijn bovenlijf mee naar voren, een van de puntjes om aan te werken!

13. Zitten blijven

14. Altijd blijven lachen met zo'n paard onder je
Ik ben Amanda echt onwijs dankbaar dat ik van haar lieve Jim mag genieten en leren! Het is echt een bijzonder paard met een eigen mening wat ik echt voor me heb moeten winnen. Inmiddels komt ie het liefst knuffelen en ik moet zeggen dat ik echt gek op hem ben
Foto's zijn gemaakt door Amanda en het is de bedoeling dat ze nergens buiten dit topic verschijnen.