[SGW] Overzicht cross-seizoen L/M

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Overzicht cross-seizoen L/M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 12:15

We hebben een geweldig leuk en boeiend eventingjaar achter de rug, en wil graag even wat foto's delen!
Als eerste mijn Fiona, ze is intussen 9 en heeft wel al het één en ander aan medische problemen achter de rug. Toen ze 5 was, heeft de stalknecht een bandage niet afgedaan, waardoor haar linkerachterbeen helemaal verbrand was, een stuk huid van 20cm op 10cm was volledig afgestorven, ze heeft 6 maand op stal gestaan, maar behalve littekens is hier niets meer van te merken. Toen ze 7 was, heeft ze een peesklap opgelopen op beide voorbenen tijdens de cross in Arville, die ze overigens wel heeft uitgelopen en gewonnen! Ze liep toen op M niveau (is Nederlandse Z). Ook hier een lange revalidatie van anderhalf jaar, maar uiteindelijk zijn we dit jaar terug kunnen starten!
De 1e wedstrijd was in Waregem waar we B (Nederlandse L) startten om dan verder te gaan op de andere wedstrijden in L (Nederlandse M). We hebben geen enkele wedstrijd buiten de top 5 gelopen, op de meeste wedstrijden zelfs een 2e of 3e plaats, helaas telkens nét niet gewonnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook hadden we in maart een merrie, Ilona, bijgekocht die ik al jaren ken, een hele kwaliteitsvolle merrie maar met een behoorlijke handleiding erbij. Ze kent op gebied van dressuur alles tot GP niveau, wat heel gaaf is om met haar een piaffe en passage te rijden, maar ze had ook al in L (Ndl M) gecrosst en wij hebben ze gekocht om te proberen er een goed eventingpaard uit te fokken. Ze is intussen drachtig van Adorado (uitgerekend voor 1 april), maar ze heeft tot augustus dit jaar nog enkele wedstrijden gelopen.
In Waregem heeft ze meteen de B (Ndl L) reeks gewonnen, vanaf de volgende wedstrijd hebben we ook met haar L (Ndl M) gereden. Ook zij was elke wedstrijd geklasseerd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan als laatste de baby van afgelopen jaar, onze Koko die nu 4 is. Deze hadden we vorig jaar bijgekocht met de bedoeling op te leiden en te verkopen, hij heeft deze zomer ook 2 maand te koop gestaan, maar ik bleef maar twijfelen omdat hij zo leuk te rijden is, en bovendien ook een super wedstrijdmentaliteit heeft, en uiteindelijk toch besloten hem minstens nog een jaar te houden en verder uit te brengen. Ons hoogtepunt was een 4e plaats op het BK voor jonge eventers!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben al erg veel zin in volgend jaar! Voor Fiona staat terug M (Ndl Z) op de planning en we willen ons graag kwalificeren om internationaal te starten. Ilona verwacht haar veulen, als het een hengst is, zal die te koop komen en wordt ze wellicht opnieuw gedekt, ofwel een jaartje tussenlaten en ook nog even in de sport brengen. Een merrieveulen houden we sowieso bij.
En Koko zal nog enkele wedstrijden B lopen, om dan over te gaan naar L met als doel het BK voor 5-jarigen.
Al met al weer een druk programma op komst
Tussendoor ook nog een 3-jaar zadelmak maken, helaas voor hem is hij ruin en zal deze ook nog moeten verkocht worden. We hebben er zin in!!

Hilli

Re: Overzicht cross-seizoen L/M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:39

SGW --> SGW-ITP

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:47

Haha die eerste foto van Koko, opstijgen!
Hoe kan een been nou verbranden van een bandage?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:19

Ja, hij sprong over een plasje water :D

Het been van Fiona had in totaal een 30u onder een werkbandage gezeten waardoor de zenuwen en bloedvaten afgekneld zaten, dus geen bloedtoevoer naar de huid en de huid is hierop afgestorven. Ik noem dat 'verbrand' maar het is inderdaad niet de correcte term.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:11

Jeetje wat zonde..

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:10

Wat leuk om een topic van het ganse jaar door te zien van jou en de paarden! :D
Ik was ook in N.okere en heb jou en Ilona gezien! Te zien aan kleur van tuig en je outfit. En dacht ik maar hé die heb ik gezien! :D
Volgend jaar ga ik je beter kunnen volgen en ga ik supporteren! *\o/*

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:15

Super leuk overzicht!!!
Hoop voor jullie dat je met al je paarden weer een topseizoen gaat hebben!!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 21:01

Bedankt dames! :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:03

Heb je toevallig een foto van hoe het been er destijds uitzag en hoe het er nu uitziet? Ben wel benieuwd..

Voorderest leuke foto's en leuke paarden! En alvast veel succes volgend jaar

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 21:05

Ja hoor, heb foto's, zit nu op iPad, zal morgen eens de pc opstarten. Het is geen proper zicht :7

En bedankt :)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:42

Leuk overzicht Antonius! Super om te zien dat je zo contstant presteert met al je paarden, chapeau. Een deel van de foto's (vooral die van Jeffrey dan) had ik wel al zien passeren hier en daar. Mooie verzameling paarden heb je toch :). Heb je ook een foto van je jonge paarden? Ben stiekem wel benieuwd naar de "toekomstige" toppertjes. Voor als er hier ooit een nieuw paard komt … ;)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:44

Wat een gave merries <3 Jonkie is ook leuk! Lekker enthousiast zo te zien.

Heel veel succes volgend jaar en met de baby!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:13

mooie serie, en goed bezig!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 19:12

Hier de foto's van Fiona haar been, in linkjes want het is een hevig zicht.
De huid kreeg dus geen doorbloeding waarop de huid afgestorven is en het onderliggend weefsel bloot kwam te liggen. Hierop werd zeer snel wildvlees aangemaakt, hiervan de 1e foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XHU8P8DQ-D.jpg
De veearts heeft dit 2 keer weggesneden met ongeveer een maand ertussen, dan zag het er zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RZQCHXRT-D.jpg
Dit is de laatste foto die ik genomen heb, het is dus mooi toegegroeid met wel littekens, maar het been is qua functionaliteit niets verloren:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZCYYOUFA-D.jpg

En dan wat leukere foto's :)
Het veulen dat we uit Fiona gefokt hebben toen ze stilstond met haar peesblessure, het veulen is een black Jack (Duitse hengst van cornet obolensky uit heraldik xx) x codex x township xx. Echt gefokt met het oog op eventing. Geen recente foto, hierop was ze een maand of 2
Afbeelding
En hier een maand of 6, net gespeend
Afbeelding
En onze 2-jaarse, met een foto van hem als jaarling
Afbeelding
Hij is een carrico (Duitse hengst van catoki x capitol II) uit Vigo d'arsouilles x Alme deux. Zijn moeder is ook een zelfgefokte.

Bedankt nog voor de leuke reacties!

Lenen de ruin wordt sowieso volgend jaar verkocht, ik maak hem eerst nog zadelmak. Als het veulen na Ilona een hengst, zal die normaal gezien direct te koop komen. Merries houden we graag omdat we graag eens fokken.

Ssooffzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:49

Wat een leuke paarden !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:07

Als je die paarden ooit kwijt wil, breng maar hierheen, hoeft geen strik rond :~ Jeetje, echt prachtige dieren onder je kont!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 13:29

Voor een goeie prijs is alles te koop }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:06

Denk dat vriendlief daar niet zo blij mee gaat zijn :') Nee echt, vind ze er prachtig uitzien, mooi gespierd zonder schraal te zijn/te slank, dat zie je nog wel eens bij sportpaarden. Het plezier straalt er ook vanaf.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:07

Wat een leuk overzicht zo!

Heeft de vos een vlek op z'n kont of heb je dat er op gespoten :Y) ?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 23:10

Is een klavertje 4 :+