Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MorganeR schreef:Heyhoi,
Ik loop al een tijdje (bijna een half jaar) tegen een probleem aan met mijn western beleerde bijrijdpaard. Ze vertikt het om in een bak te galopperen. Als we buiten in de velden zijn is het geen probleem en galoppeert ze na een paar flinke drafpassen braaf aan, ook bochten maken tijdens het galopperen buiten gaat prima, maar in de bak blijft ze als een gek draven, de overgang naar galop komt niet. Helaas mag ik niet alleen met haar naar buiten dus kan ik niet zo vaak naar buiten. Toch zou ik graag haar galop kunnen oefenen in de bak. Ik heb dit speciaal bij western gezet aangezien ze western beleerd is en dat misschien anders is qua hulpen. Ik heb er al eens een ervaren lesgeefster heen laten kijken maar deze zei ook dat het simpelweg een heel eigenwijs dier is en dat het met de tijd wel zal komen. Na een half jaar denk ik dat het wel lang genoeg geduurd heeft...
Oh, ook niet onbelangrijk is dat de eigenaresse tegen het gebruik van de zweep is, en dat dus helaas geen optie is.
Wie heeft tips?!