1. (Meest recent: Woudenberg, september 2014)

Ik heb Rayo ondertussen alweer bijna twee jaar en we hebben al heel veel beleefd samen. We maakten regelmatig oortjes-foto's, dus bij deze een overzicht van deze periode

Paspoortje:
Stamboek: American Paint Horse
Stamboeknaam: Indian Rockin' Colour
Vader: Indian Jet Set Rocket (Jetalito Jet Set)
Moeder: Indian Tru Color (Indian Warrior)
Geboren: 2008
Schofthoogte: 1.43m
2. Ik kocht Rayo onbeleerd. Nadat ik hem heb laten inrijden door iemand anders heb ik hem het eerste jaar voornamelijk alleen maar buiten gereden. Het begon op de Hoge Veluwe in Stroe, waar hij toentertijd gestald stond (Stroe, januari 2013)

3. In het begin was buitenrijden niet zo'n succes, het ging wel maar ik voelde dat hij erg gespannen was. Maar na verloop van tijd ontpopte Rayo zich tot een geweldig zelfverzekerd stoer paard. Hij wilde vanaf nu alleen nog maar voorop lopen, en niks was meer eng. (Stroe, maart 2013)
4. Ik woonde in Den Haag en het heen en weer reizen tussen deze mooie stad en Stroe werd me dagelijks een beetje te veel (mijn ouders wonen op de Veluwe en ik wilde graag in de natuur rijden dus daarom stond hij in eerste instantie daar). Daarom is Rayo in april 2013 verhuisd naar Den Haag. Een prachtig weiland op 500 meter van het strand! Ook dat was in het begin geen succes, maar na verloop van tijd ging het steeds beter. Alleen het water in durfde hij éeeeeeeeeeecht niet hoor. Totdat ik een keer niet oplette en hij ineens zich omdraaide en recht het water in liep. Ik was zo verbaasd dat ik meteen mijn telefoon erbij heb gepakt om dit al filmend vast te leggen als bewijs (no way dat iemand mij anders zou geloven op stal dat hij dit écht helemaal uit zichzelf heeft gedurfd!) (Den Haag/Monster, zomer 2013)
5. Rijden in de Meijendel (Duingebied Den Haag/Wassenaar, helaas heb ik geen mooiere oortjes-foto maar dit natuurgebied is ook echt prachtig om te rijden!) (Den Haag/Wassenaar, zomer 2013)

6. Op vakantie in Kootwijk waar we samen een lichaamstaalcursus hebben gevolgd via de methode van Klaus Ferdinand Hempfling (Kootwijk, zomer 2013)

7. Ongeveer een jaar later, op vakantie in de Hoge Veluwe (Otterlo, april 2013)

8. Toen ging ik verhuizen naar de provincie Utrecht en kreeg Rayo weer een mooi weiland op stapafstand van de Utrechtse Heuvelrug. Genieten bij zonsondergang!! (Woudenberg, zomer 2014)

9. (Woudenberg, zomer 2014)

10. Af en toe doen we ook aan serieus trainen (Woudenberg, zomer 2014)
11. Uiteraard is het weer in Nederland onvoorspelbaar, zo is het 25 graden met een prachtige zon en vijf minuten later komt het met bakken uit de lucht vallen, dus wordt je op buitenrit wel eens helemaal nat. (Woudenberg, zomer 2014)

12. Ook is mijn hond een keer mee geweest op buitenrit, hij vond het prachtig! (Woudenberg, zomer 2014)

13. De koeien langs de kant van de weg vond Rayo in het begin echt doodeng, maar ondertussen is hij er wel aan gewend zolang ze maar niet gaan lopen langs het hek. En dat terwijl hij zelf ook vlekken heeft
(Woudenberg, zomer 2014)
14. En zo ziet Rayo er in zijn geheel uit

Maar de allereerste keer was een maand voordat we naar die meeting kwamen en toen was hij compleet in paniek.. Niet meer te houden. Maar gelukkig is dat helemaal goed gekomen
Hij is nu echt super braaf buiten, schrikt nergens van, maar wel heel erg voorwaarts.
Voordeel van Midden Nederland is dat het goedkoper is dan Zuid Holland