Ik heb me eindelijk weer is gewaagd aan een oefencross met Cupido.
Vorig jaar hebben we een poging gedaan, maar ik kwam niet eens in de buurt van de hindernissen, doordat meneer helemaal in paniek was van het gespetter van andere paarden door de waterbak.
Heb alleen maar heel hard in draf over het terrein kunnen gaan, dus deze cross vind ik niet mee tellen als onze 'eerste', aangezien we geen hindernis hebben gezien van dichtbij

In het bos waar ik Cupido ook veel rijd werd een oefencross gehouden, zonder waterbak, dus dit leek mij wel weer een goede oefening voor mijn held op sokken..
Ik zou al blij zijn al ik 4 hindernissen kon springen zonder dat hij over de zeik zou zijn, maar tot mijn grote verbazing hebben we de hele cross uitgereden!

Eerste paar hindernissen wel met 1 weigering, maar na dat hij even mocht snuffelen aan de hindernis sprong hij ze toch.
Cupido (Lupicor x Jorn) is een 7 jarige ruin van 1.63m , sinds oktober 2011 van mij.
We zijn nu L springen, en B dressuur, en ik wil ook zeker in de toekomst meer met hem gaan crossen.
Hier de foto's

1.

2.

3. Even snuffelen aan het enge bankje..

4. ..maar daarna toch braaf springen

5.

6.

7.

8. Stiekem vond Cup het toch wel leuk aan z'n pretbek te zien

9.

10. Deze vind ik stiekem best wel gaaf (:

12. En deze vind ik ook erg leuk, ik blij en paard blij

Ik hoop echt dat ik hem over zijn watervrees kan helpen, en dat we volgend jaar lekker officieel kunnen gaan crossen

. Maar super dat jullie er allebei zo veel plezier in hadden.
) en met van die korte beugels weet ik zeker dat ik dan met m'n snufferd in zijn manen beland, of op de grond.. Vond het met wat langere beugels een iets veiliger gevoel