Ik vroeg mij af wie hier ook met een (rug)brace of korset rijdt?
Voor mijn rug heb ik een brace waar ik regelmatig mee rij. Als ik zonder rij heb ik na het rijden nog meer last als normaal....
Ik heb artrose en fibromyalgie in mijn rug, nek, schouders, heupen, knieën en handen. Ik slik erg veel medicijnen(arcoxia, tramadol, ibuprofen, diclofenac) om de pijn onder controle te houden. Ben nu bijna 20 maar voel me echt een oude doos
Ik heb geen eigen paard dus ben verbonden aan de manege. Ik reed eerst veel in groepslessen, maar merkte dat dit te vermoeiend voor mijn lichaam werd. Nu neem ik af en toe privé les en rij ik verder zelf "vrij". Er staan een aantal paarden en pony's waarop ik heerlijk zit en minder last van mij Rug heb. Ik rij nooit op paarden die heel hoog opgeven.
Ook rij ik veel met lange teugel en stap ik tussen het draven en galopperen door veel.
Ik ben benieuwd of jullie misschien tips hebben (uit eigen ervaring) hoe ik het rijden aangenamer kan maken.
Ook ben ik benieuwd naar jullie verhalen en hoe jullie hiermee omgaan tijdens het rijden (poetsen, opzadelen, aansingelen, beugels opmaakt maken ezv..)
Alvast bedankt

en wees ook vooral niet bang om je eens in Te lezen op paarden geneeskunde, klinkt heel stom, maar mijn moeder weet alleen dingen over dieren gezondheid, en toen we dus zelf moesten gaan dokteren kwam zij erachter dat een heleboel paarden suplementen (Dan dus wel de natuurlijke) ook ontzettend kunnen helpen voor ons! (zo gebruiken ik en de paarden ook allevei biotine voor ons haar
Dit liet echt even een lampje branden haha.