[WN] westernles limburg (parkstad en omgeving) wie kan mij helpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

westernles limburg (parkstad en omgeving) wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 12:24

Hoi ik krijg een paar (geen idee hoeveel) lessen cadeau en wil deze goed benutten, helaas geen budget voor prive lessen op een herkende stal, dit zou de boel makkelijker maken.
Het moet echter wel in de buurt zijn.
Wellicht heb ik veel te hoge eisen/verwachtingen van een groepsles maar aangezien voor mij op een herkende stal een prive les er nooit in zit en 20 euro voor mij al heel veel is. tja, blijft er niet veel over.
Ik wil gewoon graag verder komen met western ook al zal ik doorgaans recreatief rijden later. Cutting lijkt me erg leuk om eens een paar x te doen en ik wil graag sliding stops en bijvoorbeeld spinnings leren. Tevens is het voor mij een soort therapie.
Wellicht weten jullie een goede stal of iemand die les geeft op eigen paard.
Ik wil graag verder komen en vraag me af wat dan voor mij de beste plek.

Stal hagenbecks is mij persoonlijk tegen gevallen. De groepsles die ik heb gehad was te veel basis in mijn ogen. Je liep achter elkaar, maakte 1x een stop en verder wisselde je tussen stap jog en galop.
Opzich leuk maar voor mij niet heel leerzaam. (wellicht wel als je een jaar daar rijd maar een paar lessen vind ik hier weggegooid geld) Ik hielp hier toen kort mee en mocht mee rijden in de lessen

Waar mn oog op moment op valt is t en c in brunssum.
Wat ik hier hoor is dat men door elkaar rijd wat ik ergens een plus vind, echter ik hoor ook dat zowel beginners als gevorderde samen rijden en hier ben ik minder fanatiek over daar mijn ervaring tot nu toe is dat de gevorderde ruiter terug gehouden word.
Ik wil wel graag eens gaan kijken hoe de groepslessen en de cuttinglessen eraan toe gaan (de enige stal tot nu toe waar cutting niet perse met een eigen paard moet)

dus wat is jullie ervaring in brunssum of wie heeft er wellicht meer info over kosten prive les,loge les (voor vriendlief) en cutting.
en wie weet ergens anders in en rondom parkstad waar men goede lessen geeft, zowel particulier als professioneel. ik bezig geen eigen paard.
Ik woon btw in ubach over worms (landgraaf)

AlexandraM

Re: westernles limburg (parkstad en omgeving) wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 15:02

voor de duidelijkheid: trail, reining en cutting spreken me eigenlijk het meeste aan

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:01

tja als je op goed niveau les wilt maar afhankelijk bent van groepslessen wordt het heel lastig... zeker als je meteen wilt gaan stoppen en spinnen wat toch wel wat gevorderde oefeningen zijn en paarden die dit goed kunnen worden niet snel ingezet voor dit soort lessen...
hier in de buurt heb je qua lespaarden stallen inderdaad alleen T&C en hagenbeck en denk dat je die qua niveau ongeveer gelijk kunt leggen....
ik denk dat het een bijna onmogelijke zoektocht wordt...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 01:31

Nouja het zijn maar voorbeelden... Ik wil gewoon meer leren dan gewoon op western manier rondjes rijden als je begrijpt wat ik bedoel aangezien ik daar geen geld voor hoef te betalen. Ik ga maar eens kijken. Wellicht anders minder lessen maar wel prive. Zonder leen of eigen paard kom je sowieso nooit zo ver wat erg jammer is.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:25

Bij T&C ben ik ook al eens voor lessen gaan kijken, en inderdaad rijden hier verschillende niveaus door elkaar. Er wordt leuk les gegeven, maar persoonlijk ben ik geen fan van groepslessen in het algemeen. Dan betaal ik liever iets meer en heb er ook echt iets aan. Misschien zou je in plaats van een uur, ook een half uur prive les kunnen vragen? Dan heb je altijd nog meer aandacht gehad als in dat uur groepsles.
Cutting lessen zijn gelijk een pak duurder, omdat je gebruik maakt van equipment en/of koeien.
Wat je misschien ook zou kunnen doen is de grens overgaan, België bijvoorbeeld.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:25

Ik wilde toevallig net hetzelfde vragen, welke stallen in België (Limburg) zijn aan te raden? (Sorry dat ik ook hier reageer!)

De bovengenoemde stallen vind ik zelf niets. Jarenlang bij Hagebeck gestald gestaan en dat was vreselijk. De andere vond ik beter maar de lessen spraken me niet aan.

Zelf zou ik graag willen teampennen met mijn luxe, temperamentvolle tinkermerrie. Ik zou met m'n quarter gaan maar die gaat met geen mogelijkheid de trailer in. Helaas hebben we ook geen rijbak thuis dus aan huis les nemen is ook niet echt een optie voor mij. Wil eventueel ook wel op een lespaard rijden, dat is ook geen probleem.

Maar een leuke stal vinden is zo moeilijk. Ik kan niet zo heel ver reizen, helaas heb ik geen trailer rijbewijs en mijn moeder rijdt niet graag ver.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:03

ja dat ken ik.
volgensmij is die in brunssum wel verandert van eigenaar. De eerste waar jij gestaan hebt spreekt mij ook niet aan, ook de tijd dat ik er veel was. Al was 1 meisje daar wel altijd heel aardig.
Het is inderdaad heel moeilijk, als je kilometers kan rijden en geld zat hebt word het makkelijker maar zelfs dan is het een moeilijke zoektocht.

Ik ga binnekort maar eens kijken in brunssum en ga dan toch ALS voor prive les. Mijn moeder en ik zijn het er alle 2 over eens dat ik waarschijnlijk niet echt meer iets leer in groepslessen.
hier over de grens in duitsland is ook prima mits ze nederlands verstaan en geduld hebben (ik versta ze normaal wel maar in de paardenwereld heet t vaak allemaal net wat anders)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:29

Ik heb voor en overname van stal daar les genomen maar het sprak me niet aan.
Stak er ook weinig van op. Ik wil eigenlijk niet weer in brunssum proberen aangezien ik het meerdere kansen gegeven heb. Zo jammer dat er zo weinig opties zijn in Limburg. Daardoor is mijn rijden echt een beetje verwaterd door de jaren heen. Heb kort wel les gehad van iemand prive en dat was super maar geen contact meer mee na de winterperiode. Zo jammer... Van deze persoon heb ik wel veel geleerd.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:35

Voor Alexandra is het denk ik geen goed adres, maar wellicht voor andere bokkers of meelezers wel?
Spirithorses, net onder Maastricht vind ik vooral voor 'basic' lessen een goed adres. Het moet wel wat in je straatje passen (ik vind hun website wel wat 'zweveriger' overkomen dan ze zijn) maar er is aandacht voor ruiter en paard en er wordt eerlijk gereden.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 01:42

Ik ken de eigenaar van spirithorses van andere internet plekken en ik vind het prive daar een erg vriendelijke vrouw, ook heeft een vriendin van mij daar gewerkt.

Voor mij is het inderdaad niks althans niet waarvoor ik NU even les wil hebben.
het is inderdaad erg schraal hier in de buurt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 06:43

In Limburg BE zit een cutting trainer, maar die heeft geen lespaarden en met €20 kom je niet ver.

Heel af en toe zijn er in lone star stables (BE Arendonk) cowclinics, meestal met optie tot deelnemen met lespaard.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:05

ik heb ook wat gereden bij t&c in merkelbeek. nu reed ik dan ook in de groeps lessen. meestal was het dan erg rustig. nu zit ik niet op school of werk. dus dat is misschien een voordeel geweest. waren soms met twee of vier personen. en ja gewoon door elkaar, makkelijk te doen in z'n grote bak.