Ik ben op zoek naar een kast waar mijn westernzadel in past. Heeft iemand tips bij welke winkel/ webshop ik kan kijken? Tot nu toe alleen zadelkasten.nl en Divoza gezien met speciale westernkast.
Ik heb een PSU kast (officierskast) oftewel een oude legerkast, iets dieper dan een kantoorkast en mijn zadel ligt op een deken op zn voorkant, dus knop op de grond. Beugels opgevouwen in de kamer van het zadel. Zal straks wel even foto van mn kast maken als ik op stal ben. Gebruik m al jaren zo en bevalt prima. Voordeel is dat hij vrijwel muisdicht is als je wel even wat blokjes hout in de hoekjes bij de deuren doet.
Er zijn wel speciale westernzadelkasten maar die zijn effectief toch minder groot is mijn idee. Ik heb nu lekker veel vakken over waar spullen in passen en er passen een aantal pads zonder proppen bovenin als het moet. Nu staat mijn pad naast mijn zadel.
Wat wil je er allemaal in kwijt? Ik kan er niet ook nog dekens etc in kwijt maar dat kun je in de lage westernkasten al helemaal niet. Dekens heb ik thuis liggen of op stal over een dekenrek.
cissy
Geplaatst: 23-09-14 16:51
de beloofde foto´s
Het lijkt een scheve kast maar die gele streep is een streep zon door de deur van het schuurtje
Zoals je ziet kan er genoeg rommel in (ja moet nog opruimen)
Hoi Cissy, Bedankt voor je moeite en de foto's! Ik wil graag mijn zadel hangen in mijn kast of samen met mijn karretje in de kast. Ik heb inmiddels veel gezocht op internet en heb een kunstof box gevonden van het met Keter. Is eigen bedoeld voor in de tuin, maar ik denk dat mijn karretje daarin past! Deze zijn een stuk voordeliger dan de echte westernkasten. De stal waar ik binnenkort heen ga, gaat kasten maken over een paar maanden. Dus eigenlijk is het een tijdelijke oplossing. Ik zou het wel fijn vinden als ik naast mijn zadel nog meer kwijt kan en als er een slot op kan.
@Typhoons: die kasten van Keter zijn niet muisbestendig en ook niet echt inbraakproof. Voor hetzelfde geld bouw je zelf iets van stevig betonplex wat wel aan bovenstaande voldoet.