[WN] Bij wie heb jij les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lissie_zigor

Bij wie heb jij les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 20:34

Hallo ik heb al wat lessen gehad maar ivm omstandigheden nu niet meer.

Nu ben ik dus een beetje weer gaan zoeken naar een nieuwe instructeur/ instructrice..

Ik wil graag trail doen, ben zelf ook erg fanatiek met NH. De basis zit er al op wat betreft trail alleen wil ik het nu graag gaan doorpakken want het is nog echt basis en ik wil uiteindelijk wel een keer wedstrijden doen. NH zijn we wel iets meer gevorderd in maar dit kan ook nog wel wat beter..

Aangezien ik niet weet hoeveel mensen er in Nederland lesgeven en wat de keuzes dus zo ongeveer kunnen zijn, vroeg ik mij af waar jullie allemaal lessen en wat het accent van de les is (ontspanning, fanatiek trainen, welke tak enz. )

Of misschien iemand hier die al zelf wat ervaring heeft met trail wedstrijden en NH en het leuk vind om mij wat bij te leren? Ik ben in de western namelijk nog best wel een beginner en daarom zal een gevorde ruiter mij al erg kunnen helpen! haha

Ik ben benieuwd!! :D *\o/*

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:42

Hoi!

Met mijn 4 jarige paardje heb ik momenteel les van Els jonckers (equicontact)
Zij is een aantal jaren geleden 2 voudig kampioen van België geweest in het western rijden.
Door haar brede kennis van allerlei takken is zij eigenlijk van alle markten wel thuis. (Ik wil bijvoorbeeld de springsport in)
Ze heeft opleidingen gehad over oa paarden gedrag, zadelmaker en paarden fysiotherapeut.

Ze woont net over de grens on België, vlakbij weert.

Daihyo

Re: Bij wie heb jij les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:51

Welke regio zit je?

Ik les zelf momenteel bij Paulette Zorn. Zoals heel veel mensen :))
Absoluut een aanrader. Haar site is www.equidact.nl

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:36

In welke regio zoek je? Nadieh Haarsma van Arrows all around horses is een absolute aanrader.
Duidelijk uitleg en een goed oog voor paard en ruiter!
http://www.arrowsallaroundhorses.nl/

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:37

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:43

Ik les ook bij Paulette Zorn, is echt een aanrader! Ziet werkelijk alles (best confronterend soms :)) ), kan heel goed uitleggen en leert je rijden op je zit/ op een vriendelijke manier.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:40

Ik les bij Melanie van Remundt op haar stal in Alphen aan den Rijn

Mel ziet alles en geeft heel technisch les. Ze gaat echt goed uit van wat het paard kan en wat jij kan. En vindt het heel belangrijk dat je begrijpt wat je doet met een oefening en waarom.

Daarnaast houdt ze zich bezig met grondwerken en sacking out, ze heeft hier ook ergens in het verleden een papiertje voor gehaald. Maar ik heb geen idee meer hoe dat precies zat :D

Ik les zelf vooral Trail, Horsemanship en Pleasure bij haar. Je kunt met een eigen paard bij haar terecht, of op 1 van haar paarden lessen :)

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:03

Ook ik les bij Paulette Zorn. En net wat Eileen_ zegt, ze ziet echt alles, tot het kleinste spiertje wat je aanspant. Ze geeft les vanuit de Haptonomie. Het is heel erg prettig, maar ook zeer confonterend, maar het resultaat is er wel naar. Je leert gewoon jezelf te corrigeren tijdens je eigen trainingen.

Ik les voornamelijk Trail, Pleasure, Horsemanship. Maar ze geeft ook lessen in grondwerk, dressuur, hunter under sadddle. Ze is in ieder geval van alle markten thuis.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 09:37

Amanda schreef:
Welke regio zit je?

Ik les zelf momenteel bij Paulette Zorn. Zoals heel veel mensen :))
Absoluut een aanrader. Haar site is http://www.equidact.nl

Ik zit in regio utrecht, oh ik zal eens even gaan kijken!

tnx

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:39

Ook hier iemand die altijd bij Paulette Zorn heeft gelest :j Ook ik kan haar aanbevelen en sluit me aan bij de verhalen hierboven.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 09:43

eigenlijk ben ik opzoek naar iemand die je een beetje positief benaderd.. Ik ben zelf namelijk best onzeker over mijn rijkunsten en daarom heb ik soms iemand nodig die even een veer in me kont geeft haha en niet iemand die continue zegt wat je fout doet maar nooit wat je goed doet..

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 09:45

Rumpleteaser schreef:
Ik les bij Melanie van Remundt op haar stal in Alphen aan den Rijn

Mel ziet alles en geeft heel technisch les. Ze gaat echt goed uit van wat het paard kan en wat jij kan. En vindt het heel belangrijk dat je begrijpt wat je doet met een oefening en waarom.

Daarnaast houdt ze zich bezig met grondwerken en sacking out, ze heeft hier ook ergens in het verleden een papiertje voor gehaald. Maar ik heb geen idee meer hoe dat precies zat :D

Ik les zelf vooral Trail, Horsemanship en Pleasure bij haar. Je kunt met een eigen paard bij haar terecht, of op 1 van haar paarden lessen :)

heeft zij een website?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:50

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:41

De website is onder constructie, heeft onder andere te maken met de nieuwe binnenbak. Je kunt het beste even bellen en, als ze niet zelf opneemt even naar haar vragen :)

We hebben een aantal onzekere ruiters op stal die zij weer op weg heeft geholpen :j

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:55

Ik rij Engels, maar heb les van een Western instructrice. Ik ben zelf ook erg onzeker en Alice Zijlstra-Hijmering is zo positief en heb heel veel (zelf)vertrouwen terug gekregen :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:42

lissie_zigor schreef:
eigenlijk ben ik opzoek naar iemand die je een beetje positief benaderd.. Ik ben zelf namelijk best onzeker over mijn rijkunsten en daarom heb ik soms iemand nodig die even een veer in me kont geeft haha en niet iemand die continue zegt wat je fout doet maar nooit wat je goed doet..

Paulette is heel positief ingestoken en goed met onzekere mensen.
Ze benadert dingen positief en kijkt wel naar wat je fout doet, maar dan juist naar de oplossing.
Ik ben ook geen hele zekere ruiter en vind Paulette erg fijn :j

Lunafans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:39

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:43

Ik les oa bij Alice Zijlstra, als je toevallig naar Horse Event gaat zie je haar daar ook met een demo.
Wij hebben overigens volgende week les van Alice in Vianen dus als je wilt komen kijken kan dat ook.
Ik ben ver gevorderd en mijn stalgenoot wat minder ver dus je ziet gelijk hoe ze les geeft aan twee verschillende mensen tegelijk.
Alice geeft ook NH les en ook aan onzekere mensen.
Laatst bijgewerkt door cissy op 30-08-14 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:44

Lunafans schreef:
Ik rijd hier zelf niet maar dit schijnt leuk te zijn
http://drha.nl

Dit is een vereniging geen stal of manege waar je kunt lessen. Hier kun je lid van worden als je wedstrijden wilt gaan rijden en dan voornamelijk reining.

yvonco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:09

Ik rij bij iris van collum
Een hele fijne instructrice ook heel erg positief en een hele duidelijke uitleg.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 20:51

oh wat fijn al die info! dankjulliewel! Misschien een leuk idee om naar horse event te gaan dan! Het valt me op dat het voornamelijk vrouwen zijn die les geven xD
Is er veel te zien op horse event? ben er nog nooit geweest maar het woord 'horse' vind ik al erg leuk haha

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:51

Bianca Hol daar heb ik prive les van