Vorige week heb ik met Fay voor de tweede keer een crosstraining gereden bij Rob Janssen, dit keer in Ede. Fay is een vierjarige merrie van Campbell vdl x Pacific. Mijn zusje en ik hebben haar in december vorig jaar gekocht, toen was ze net een week of drie onder het zadel. We zijn heel rustig met haar aan het werk gegaan, en zijn toen ze bijna vier was begonnen met wat springlesjes. Ze pakt dit echt super op, vandaar dat we nu ook wat crosstrainingen mee pakken, ook dit doet ze heel goed! We zijn echt heel blij met dit fijne paard!
Er zijn nog heel veel dingen die we kunnen verbeteren, mijn hand bijvoorbeeld, die mag soms wat meer mee, de controle van het tempo, en Fay vond de smalletjes nog errug lastig, maar op de smalletjes na sprong ze alles in 1 keer, zelfs slootjes en de trakhener! Ik ben heel trots op deze stoere dame!
Deze mooie foto's zijn gemaakt door Equigeniek paardenfotografie!

En nog een filmpje van de training

.
Je mag haar nog wat meer ruimte geven in je hand, net iets meer laten galopperen op eigen benen. Koppie mag er best wat uit komen. Zoals eerder genoemd is een martingaal een goed idee, kan je net wat meer geven zonder dat ze 'er boven' gaat lopen. Probeer fijn ritme te houden en je komt er zeker! Je paard helpt je daarin voldoende, als jij geeft trekt ze vanzelf.