manege les geeft mensen beperking drenthe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

manege les geeft mensen beperking drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 18:33

Hoi allemaal, vroeger reed ik altijd bij een club voor gehandicapte mensen. Helaas is deze gestopt. Ik ben nieuwsgierig of er nog een club is in drenthe. Soms denk ik wel eens om daar weer te beginnen. Maar ik heb geen hele ernstige handicap.ik loop iefs moeikijker door mijn spasme aan de rechterkant bij mijn arm en been en rij op een gewoon zadel. Kan stappen draven en galoperen. Heb gewone teugels. Ik weet nog dat er toen heel veel ernstig gehandicapte mensen in mijn groep zaten waardoor we niet dcht veel dingen deden in de les. Maar dat wil ik juist niet.

Djowel

Re: manege les geeft mensen beperking drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:04

Zoals ik lees heb je niet echt speciale aanpassingen nodig. Lijkt het je zelf dan niet leuker om op een 'gewone' manege o.i.d. te rijden? Vaak als je op een manege voor mensen met beperking terrecht komt zijn dat wel mensen die lichamelijk en/of geestelijk beperkter zijn dan jij. Heb je zelf dan ook niet wat meer uitdaging op een 'gewone' manege??
Correct me if I'm wrong :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:19

Drenthe is trouwens erg groot, in welke regio van Drenthe zoek je.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 15:49

Djowel schreef:
Zoals ik lees heb je niet echt speciale aanpassingen nodig. Lijkt het je zelf dan niet leuker om op een 'gewone' manege o.i.d. te rijden? Vaak als je op een manege voor mensen met beperking terrecht komt zijn dat wel mensen die lichamelijk en/of geestelijk beperkter zijn dan jij. Heb je zelf dan ook niet wat meer uitdaging op een 'gewone' manege??
Correct me if I'm wrong :)

Ja dag is ook wel zo ik heb altijd bij een gewone manege gereden maar ik heb een nogal dwarse fries en ik heb een poosje in een groep gereden en ze was alleen maar aan het klieren nu krijg ik privelescen gaat het best goed maar ik wil eigenlijk ook wel weer eens in een groep proberen. Misschien hebben zulke maneges handige tips.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:11

Wil je dan op een manegepaard lessen of met je eigen fries? Als je met je eigen fries wil, kan je misschien kijken naar een rijvereniging bij je in de buurt of je daar een paar proeflessen kan meedraaien om te zien of dat lukt. Mensen met eigen paarden in die lessen rijden toch wat anders dan manegeruiters en kunnen misschien wat meer rekening houden met jou en je wat onstuimige fries. Bij onze rijvereniging krijg je eerst vier proeflessen voordat je lid moet worden, dan wordt er van beide kanten gekeken of lidmaatschap nuttig en verantwoord is.

Riannee2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:56

In alteveer (gemeente hoogeveen) is een zorgboerderij en ook een manege, ik weet niet zeker maar volgensmij geven ze daar ook les aan mensen met een beperking. je kunt op hun site kijken als het je wat lijkt. dan kun je altijd vragen of ze ook les geven aan mensen met een beperking ;)
link van de site is: http://berkenhoevezorg.nl/

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:32

In Westerbork zit de Prinses Margriet Manege. Over het algemeen werken ze geloof ik met hun eigen paarden, of ze het op prijs stellen dat je een eigen paard mee neemt, zou je even na moeten vragen. Het is wel absoluut een manege die de mogelijkheden van elke ruiter zover als mogelijk benut, dus je hoeft niet bang te zijn een hele les te moeten stappen.