Wedstrijd in oktober, Wilbertoord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Wedstrijd in oktober, Wilbertoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:47

Hallo Bokkers,
wij willen in oktober mee doen mee doen aan de impuls rubriek endurance in Wilbertoord omdat dit voor ons in de buurt is. Ik zie op de endurance wedstrijd kalender wel een wedstrijd gepland, maar op de website van de de endurancevereniging in Wilbert oord kan ik nog geen info vinden. De laatste updates die zijn gedaan zijn allemaal van 2013. Is dit gewoon omdat de wedstrijd nog ver weg is?

Ik ben benieuwd :D

Somebitch

Re: Wedstrijd in oktober, Wilbertoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 06:29

Ja dit is omdat de wedstrijd ver weg is. :j hou de site in de gaten. :)
Het programmaboekje komt ongeveer een week voor de wedstrijd erop te staan, evenals de startlijsten en het vraagprogramma wat eerder. Rond begin sept zal er wel meer te vinden zijn. :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 15:24

Somebitch schreef:
Ja dit is omdat de wedstrijd ver weg is. :j hou de site in de gaten. :)
Het programmaboekje komt ongeveer een week voor de wedstrijd erop te staan, evenals de startlijsten en het vraagprogramma wat eerder. Rond begin sept zal er wel meer te vinden zijn. :)

Kan ik me wel al inschrijven?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:25

Zo te zien nog niet..

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 19:55

Ben ik weer even :o
Hoelang van te voren opent dit gemiddeld allemaal?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:01

ik verwacht over 1 tot 2 weken, katwijk is 2 weken eerder en daar kun je je ook pas een weekje voor inschrijven.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:37

TS Je kan je aanmelden ;)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 21:01

Bedankt!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:53

Ingeschreven voor de klasse 2. Super leuke wedstrijd !!! *\o/*

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 18:06

Aileen_Noël schreef:
Ingeschreven voor de klasse 2. Super leuke wedstrijd !!! *\o/*

Gaaf! Ik ga de kennismakingsrubriek rijden dus echt mijn aller eerste keer. Ben heeeel benieuwd.

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:39

Ik heb mij ook ingeschreven. Ben benieuwd. Hoe is het terrein daar?

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:56

Het terrein is goed te doen. Sommige stukjes rijd je door het bos en er zijn stukken langs weilanden . Alleen 1 puntje : je rijdt als het goed is langs een nertsenfokkerij ;(

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:30

En dat stinkt....

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:44

Somebitch schreef:
En dat stinkt....

Haha ja erg hè bah

amjJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:13

Ik wil ook gaan, maar wacht nog heel even met inschrijven. Even kijken hoe druk ik het ga hebben in de komende weken.

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:57

oh is het veel berm rijden dan of zijn er ook mooie stukken bij? Is het zonder hoefijzers te doen?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:03

Ik heb deze vorig jaar blootvoets meegereden (korte 1) en deze was prima te doen zonder ijzers, er waren in het begin wat steenslagpaden maar daar kon je goed in de berm rijden.

Verder was bijna alles bospad of zandpad, het was de eerste keer dat ik deze rit mee deed en had na afloop gelijk zoiets van " volgend jaar rij ik deze weer mee" vond het een mooie rit om te rijden.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:07

de mijne maakte bij die nertsenfarm idd ook rechtsomkeert het maisveld in. gelukkig hing ik er nog half aan en na en stukje ploegen door de akker zat ik weer rechtop.
de wind stond een beetje banketstaaf, ik reed dus al 2 meter naast de farm en dacht dat de mijne er wel tegen kon :D maar toen begon t pas te stinken :+

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:52

Oh jee zal mijn gasmasker vast inpakken dan! Lol

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 10:42

Om te oefenen zijn we afgelopen zaterdag op een flinke rit geweest. We gebruiken dan een hardloop app om te kijken hoe snel we gaan gemiddeld en hoeveel afstand we hebben afgelegd. Wat een beetje vervelend is, is dat bij ons in de omgeving de bossen heel heuvelachtig zijn. Je hebt veel paden met mega zwaar zand, en veel paadjes die constant op en af gaan. Dit maakt het allemaal een stuk zwaarder. Toch had mijn merrie echt weer nergens moeite mee, wat mij soms verbaast. Ze krijgt gewoon dagelijks beweging, maar onze buitenritjes zijn meestal vrij kort (gewoon een uurtje tot twee uurtjes). Toch houd ze een lange rit met merendeels draven echt makkelijk vol. We hebben niet de hele 23 km gereden. We zijn pas begonnen met bijhouden toen we in het bos kwamen (ongeveer kwartier stappen eerst) en vanaf daar hebben we 15 km aan voornamelijk draven gereden. Daarna weer een kwartiertje terug stappen. In totaal denk ik dat we best 20 km hebben gereden. Mijn merrie was alleen bezweet onder haar zadel, en was nog top fit. Ik had zelfs het idee dat ze richting het einde net in begon te komen! Ik had alleen ook mijn tuiger merrie bij waarvoor het een stuk zwaarder is, en die begon wel aan haar einde te komen.

Heel veel oefenen ga ik denk ik voor deze rit niet doen, ze kan het naar mijn verwachtigen prima aan. Ik ben echt heeeel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen :D

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:44

Moos99 schreef:
Hallo Bokkers,
wij willen in oktober mee doen mee doen aan de impuls rubriek endurance in Wilbertoord omdat dit voor ons in de buurt is. Ik zie op de endurance wedstrijd kalender wel een wedstrijd gepland, maar op de website van de de endurancevereniging in Wilbert oord kan ik nog geen info vinden. De laatste updates die zijn gedaan zijn allemaal van 2013. Is dit gewoon omdat de wedstrijd nog ver weg is?

je word concurrentie.
ik doe ook mee in de impulsklasse :-D

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 10:46

bryce27 schreef:
Moos99 schreef:
Hallo Bokkers,

je word concurrentie.

Leukleuk!! Heb jij verder ook nog nooit endurance gereden? En ben jij veel aan het oefenen of verwacht je ook dat jouw paard het gewoon aan zal kunnen?

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:50

De meeste paarden kunnen een rit van 23 km prima aan hoor .

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:55

bryce27 schreef:
Moos99 schreef:
Hallo Bokkers,

je word concurrentie.

Leukleuk!! Heb jij verder ook nog nooit endurance gereden? En ben jij veel aan het oefenen of verwacht je ook dat jouw paard het gewoon aan zal kunnen?[/quote]

Ik heb in Heijenrath ook gereden.
Ben nu 15 dus mag nu alleen starten.
Het paard kan het makkelijk aan.
Helaas was in Heijenrath de hartslag 64.
Maar het was toen ook wel een heeeeele warme dag.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:00

Ik ben benieuwd!

Als het goed weer is hoop ik weer te kunnen fotograferen, Wilbertoord vind ik altijd n hele leuke route :) en heel gezellig natuurlijk!