[SGW] Kruising paint/thoroughbred geschikt voor eventing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LinStar

Kruising paint/thoroughbred geschikt voor eventing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 20:42

Ik wou jullie vragen of jullie denken dat een paint thoroughbred (engelse volbloed) geschikt zou zijn voor eventing ofzo. Als ik google naar deze kruising kom ik vooral uit op foto's van paarden die eventing, endurance of racen doen. Ik heb mijn kruising gekocht als 2 jarige met APHA papieren, maar zijn moeder is een volle thoroughbred (dit staat zo ook op zijn papieren), ze doen jumping met haar. Ondertussen is hij drie jaar en waren we van zin om hem zadelmak te maken, hij neemt dit heel goed op en ondertussen heeft er ook al eens iemand opgezeten. Maar het probleem is dat we hem gekocht hebben als westernpaard waar we graag reining mee zouden gaan doen. Maar daar heeft hij spijtig genoeg de bouw niet voor, hij heeft meer de bouw van een engelse volbloed, fijner en atletisch gebouwd. Nu zit ik met het idee om hem te verkopen en een volleerde quartermerrie te kopen. Het is een moeilijke beslissing maar denk dat dit het beste is voor ons en voor hem. Welke kwaliteiten moeten een eventing paard hebben, want daar weet ik niets van? Dit zou ik graag weten voor we hem te koop zetten. Alvast bedankt voor jullie advies

Anoniem

Re: Kruising paint/thoroughbred geschikt voor eventing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:47

Het kan een prima kruising zijn voor de eventing sport. Zeker in de basis sport is vermogen niet zo belangrijk.
Uithoudingsvermogen, een goede galop en dapper zijn voor mij de meest belangrijke eigenschappen voor een eventer.

Of je dit paard als eventer verkocht krijgt vraag ik me af, In Nederland zijn "we" niet zo dol op kruisingen.

LinStar

Re: Kruising paint/thoroughbred geschikt voor eventing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 08:58

Bedankt voor u antwoord. Misschien zet ik hem best gewoon te koop als recreatiepaard, kunnen ze er nog alle richtingen mee uit