[WN] drammen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nenny

drammen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 13:23

hallo, ik heb een vraagje over mijn 6 jarige quarter. Ik ben met hem in de binnenbak aan het rijden en sinds voor de zomer gaan we ook regelmatig naar buiten.
in de piste is hij zeer relaxt, ik rij hem alleen in de bak met sporen, maar dat komt meer vanwege mijn knieblessure.
Hij reageert goed op commando's - gewoon een heerlijk paard.
Buiten is dat juist een ander verhaal. sowieso is het op het moment nog niet mogelijk om alleen naar buiten te gaan. Dat vindt hij eng en dan blijft hij gewoon staan. Maar met z'n tweetjes gaat het prima en soms durft hij zelfs voor te lopen. Ik vind het tot nu goed zo want samen naar buiten is toch gezelliger en veiliger.
Maar nu komt mijn probleem. Wat hij helemaal niet wil is in draf netjes afstand houden. Hij is dan echt aan het drammen, zou het liefst het paard voor hem overhoop rennen of op zijn kont plakken. Daarentegen houd hij netjes afstand in galop en stap.
Als er een mogelijkheid bestaat ben ik naast het andere paard aan het draven, maar door het bos lukt dat niet. Hij verbijt zich dan in zijn bit en dramt maar door, maakt niet uit hoe snel of langzaam we draven. ik heb al geprobeerd met losse teugels te draven, maar dat werkt helaas helemaal niet.
Hebben jullie een idee en tips?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:27

Zodra hij te gaat drammen zet je hem stil. Als je daar consequent in bent snapt hij uiteindelijk dat jij ook in draf het tempo bepaald.

DubbelFun

Re: drammen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:30

Of je zet hem voorop, misschien vind ie daar niks aan en bindt dan ook in.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:00

Meer werken aan de basis (nageven en reageren op het bit, tempo wisselingen maar vooral dat hij meer respect voor jou en het bit heeft) in de bak als je traint. De aandachtspunten die je zo met rijden hebbt zullen versterken als je buiten rijd. Als hij niet naar jou luisterd en daar door het bit heen dramt moet je een stapje terug en eerst zorgen dat het tijdens de training in de bak 120% goed gaat, altijd. Als die basis er zo in zit zal hij buiten ook veel beter naar je luisteren. Waarschijnlijk heb je dat probleem (niet genoeg respect voor jou en het bit) binnen ook maar komt het minder tot uiting omdat de moeilijkheidsgraad voor hem minder is.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:04

Rijd je vaak met het zelfde paard buiten? Misschien heeft dat paard een ander draftempo. Probeer anders eens af te wisselen. En kan je niet naadt hrt paard rijden?