[SGW] Dummies in actie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelleex

Dummies in actie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 23:39

JA, DUMMIES!

Paar weken geleden kwam mijn stalgenootje naar mij toe, ik doe mee aan de vlietlandcross, doe jij ook mee?! Nou daar moest ik toch maar eens goed over na denken, No en ik, dummies met springen.. We kunnen redelijk wat springen, maar meestal schijt ik bagger, en dan kans dat ik er naast lig is vrij groot..
Maar mijn stalgenootje rijdt een Cpony, dus nou dan moet ik het met mijn grote Dtje toch ook wel aankunnen.. dus ingeschreven bij de BB ponies.

Wij hebben op crossgebied niet heel veel ervaring, hebben ooit eens meegedaan aan een op stal georganiseerde crosstraining maar dat is ook alles. Wel wat meer springervaring en springen zo'n 60-80 cm. No zelf kan veel hoger, maar ik durf zelf niet mee, zie Nomar in actie zonder mij, still uit een filmpje.
Afbeelding

Maar toen brak de grote dag aan, hoe zou het allemaal gaan verlopen.. veel ruiters al afgevallen tijdens het springparcour, en geen goed parcours is geen cross.. eerst maar gaan losrijden, op de eerste mini hindernis, ging hij gelijk in de ankers, dus hup omgezet en eroverheen, en tijdens het losrijden niks meer geweigerd...! Dus wel wat goede hoop, ook stond het parcours onwijs laag, dus dat was ook wel heel fijn. Het parcours in, en gelijk de eerste hindernis, weer in de ankers, dus gelijk weer in de piroutte en eroverheen! En JAA! het hele parcours uitgereden, met nog een tijdsfout komt uit op 5 hindernissen MET EEN STARTBEWIJS VOOR DE CROSS!!! daar waren we al onwijs blij mee! :D
Naar de dierenarts geweest en ook hier alles helemaal top, dus wat losgereden voor de cross, toch wel erg moe aan het worden... hmmm we moeten nog een hele cross rijden...

Richting het startvak, 40 seconden, 30 seconden ja.. komt wel dichtbij hmm hij telt wel erg nauw... 10 seconden, en 4, 3, 2 en 1, Ohh jaa euhh NO! je moet nog een rondje je best doen, en daar gaan we richting hindernis 1, dat moest immers lukken dat was een simpel boomstammetje met wat bloemmetjes toch, No? En ja, hindernis 1 ging vlekkeloos!!
Afbeelding

Afbeelding

maar goed niet te vroeg juichen, de cross bestond niet uit 1 hindernis volgens mij...? Nee hindernis 2, daar gaan we vol goede moed, we slingerden er wat op af, maar met wat aanmoediging gingen we dan HOPLA!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar toen hè... hindernis 3, ... de ophaalbrug waar we zo bang voor waren, want daar waren er immers al zoveel uitgebeld dus hoezo zou No het wel doen als al die echte crossponies het ook niet doen? Ik weet niet hoe enthausiast ik erop af ben gereden maar ook hier vlogen we in 1 keer zelfs overheen, vanaf dit moment was ik eigenlijk al voldaan, ik was zo trots, dat dit, -wat heel veel anderen niet lukten- ons gelukt was, mijn dag kon al niet stuk!
aanrijding naar de brug.
Afbeelding

Afbeelding

de landing, pratend en wel tegen pony lief:
Afbeelding

met een big smile gingen we over het lange gras stuk, wat ook wel vermoeiend was zo'n stuk galloperen na alles wat ervoor al geweest was.. maar we gingen nog lekker door, naar hindernis 4 het paardje, oh die stond zo naar na dat lange stuk opeens zo in de bocht. Met aanrijden schrok Noopie al een beetje van dat er iets in de bocht stond, en ja dan ga je toch liever niet eroverheen hè noopie... er stond ook hooi bij deze hindernis, dus misschien had hij stille hoop op een hapje! Maar na 3 weigeringen, mocht ik het toch nog 1 keer proberen, en anders zouden ze me uitbellen, maar de vierde keer JA HOOR de SUPERPONY DEED HET WEER, hij sloeg weer toe!! Helaas van deze hindernis geen foto, op dit moment was m'n moeder nog aan het hollen naar deze hindernis. Maar wij gingen gauw door naar hindernis 5, die ''enorme'' sprong, in mijn ogen dan!! Ja dacht No, daar kunnen we ook prima langs, NEE, dat mag helaas niet.... dus opnieuw aangereden en PFOEE wat een sprong zeg HALELUJA
Afbeelding

Ohh wat een machtige sprong was dit toch, helaas niet helemaal vlekkeloos uitgezeten maar WOOW!
Afbeelding

Afbeelding

Helaas was de landing niet helemaal naar behoren, en had ik gedacht er hier al naast te liggen...
Afbeelding

Afbeelding

Maar ik kon mijzelf herpakken en reed lachend verder, om hoe ik mezelf er weer op had weten te hijssen.. maar we werden allebij moe, en het ging nu al 2 hindernissen niet helemaal soepel.. en ook de daarop volgende kreeg ik hem niet overheen.. ik ben gestopt.... maar ZO BLIJ en ZO TROTS op wat wij hebben neergezet. Nomar en ik, de dummies in de springsport, hebben gewoon de vlietland cross gereden niet volledig, maar deels, zonder ervaring in de cross, oohh wat een geweldige dag!

Wij hebben enorm genoten, en gaan zeker trainen voor een betere prestatie de volgende keer, we hebben de week erna al meteen meegedaan aan een cross training, dit gaan we zeker vaker doen!!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:42

Zijn we zo saai?

Axel_Valerie

Re: Dummies in actie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:48

HAHAHA je hebt echt geen reden om angst voor stakingen te ontwikkelen. Ik denk dat jouw pony het best wel leuk vind namelijk. En hij/zij heeft een hele mooie sprong!

Ik moest wel echt even lachen bij dat laatste sprongetje :')

Je zit er mooi op en als je iets minder gespannen bent zal je pony daarin mee gaan. En dus ook minder twijfelen over de sprong zelf.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:55

wat een leuke pony en jullie doen het al goed hoor! :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:57

:D Leuk! Komt best goed! Veel plezier en succes samen.

Blabla73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:02

Hahaha, topic gestart vlak na de voetbal en daarna ondergesneeuwd in de rest, denk ik! Maar tjonge, zonder ervaring een cross starten en al bangig om te springen...super gedaan! +:)+ . En ik vind het ook knap dat je besloot om te stoppen ipv maar door te rijden met de nodige risico's. Ik doe het je niet na. _/-\o_

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 13:09

Dankjulliewel!
Ja we hebben echt wat overwonnen, erg blij mee! :D

@Blabla, ik denk ja ik kan nu wel doorrijden en bij elke hindernis het gevecht aangaan, maar dat vond ik ook niet eerlijk, en dat hadden we beiden ook niet volgehouden denk ik. We waren namelijk natuurlijk niet voldoende voorbereid, dus ik was blij met wat we bereikt hebben, en dat ben ik nog steeds!

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:24

Ik vind het wel knap van je dat je toegeeft onvoldoende voorbereid te zijn en beiden moe zijn en je daarom eerder gestopt bent.

Ziet er verder wel goed uit, voor zo ver mijn kennis hierover aanwezig is :P Jammer van wat weigeringen, maar leuk dat je enthousiast geworden bent en mee gaat doen aan lessen! Het gaat om de plezier uiteindelijk!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:28

Wat een leuk verslagje! En ik vind het knap dat je als niet-springheld toch even de cross gaat doen. Toch super, zo'n ervaring. Volgende keer zelf wat zekerder erop afgaan en dan zal paardje ook met meer vertrouwen springen. :)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 23:29

Dankjulliewel! :D

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:20

Zo Ts, geweldig! leuk geschreven.
En dat je toch van de een op andere dag, zoiets heb voorgenomen.
Knap hoor! :)
volgens mij vind ponylief het ook harstikke leuk, ! :D

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:19

Ziet er goed uit hoor! Goed dat je hebt meegedaan, want het zier er goed uit en je pony kan zeker wel springen, en jij ook! :D