Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik denk ook niet dat dat een probleem is aangezien mijn ambities niet zo ver reiken. Lol met je knol en vooral zijn lol (welzijn) staat voorop. Ik ga dus wel op zoek naar een instructeur zodat ik de basis leer. Hoe mooi is dat om dat met je eigen paard te doen.Mara2000 schreef:Nog een vraagje. Dressuurpaarden worden tegenwoordig standaard met 3 jaar ingereden. Ben ik op tegen maar je doet er weinig aan. Ik neem aan dat een western paard wat op 3 jarige leeftijd wordt ingereden dezelfde (rug)problemen kan krijgen en dat hierin dus geen verschil is tussen western en dressuur?
Mara2000 schreef:Nog een vraagje. Dressuurpaarden worden tegenwoordig standaard met 3 jaar ingereden. Ben ik op tegen maar je doet er weinig aan. Ik neem aan dat een western paard wat op 3 jarige leeftijd wordt ingereden dezelfde (rug)problemen kan krijgen en dat hierin dus geen verschil is tussen western en dressuur?
al dat gel*l dat een bespierd paard eerder werk aan kan is idd gel*l...kijk eens naar het plaatje in mijn onderschrift vwb het beenwerk/de botten !!
het is niet negatief naar jou bedoeld mocht je het zo opvatten

rapido schreef:Als ik jou was en dus helemaal géén ervaring hebt zou ik een al wat ouder (8+) ervaren paard kopen. Eerst eens er wat op lessen voor je het koopt! je wegwijz laten maken over hoe te rijden.Een paard die al een tijd mee loopt en genoeg ervaring heeft en waar jij zelf heel veel van kan leren.