[SGW] Crosstraining Zuid Limburg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Crosstraining Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 17:03

Hallo bokkers.
Vanmiddag heb ik een oefencross geprobeerd(ik zeg maar niet gereden want paard en ik hadden wat problemen :') ), en ik kwam er achter dat wij hier nog niet klaar voor zijn. Helaas namen ze ook niet te tijd om iemand hierin eventueel te begeleiden en daarom heb ik met veel frustratie en een enorm heet en doorgedraaid paard het parcours uitgereden(met 1 van de 17 hindernissen gedaan..). Dit was voor mij best een teleurstelling, maar ik had zelf teveel spanning in mijn lijf en doordat ik niet goed heb kunnen warmspringen heb ik dit er niet goed uit kunnen rijden(bij mezelf).

Graag wil ik daarom weten waar ik ergens in Zuid Limburg enkele crosstrainingen kan meedoen. Waar dus ook echt (individueel) contact word gemaakt met een combinatie en er problemen kunnen worden opgelost. Zo kunnen mijn paard en ik wél lekker ons rondje rijden zonder frustratie en is het voor ons beiden een stuk leuker uiteraard.

Weet er iemand een stal/manege/terrein waar je dit kan proberen? Iets verder naar het noorden kan misschien ook nog wel(of over de grens richting belgie/duitsland).

Anoniem

Re: Crosstraining Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:01

Zo ver ik weet zijn er in zuid limburg geen terreinen.
Maar in ysselsteyn en helden-panningen zijn wel 2 terreinen waar getraind kan worden.

wilma13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:49

Je kan trainen in Ysselsteyn, maar dan zou ik dat wel onder begeleiding doen.
Trainers zijn, Gerald Arts, Gerrit Franken, en in Helden, zou je kunnen vragen aan Suzanne Bouten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:53

in zutendaal in de bossen heb je overal vaste hindernissen staan hogere en lagere en pas kon je in hulsberg(stal Bemelmans) oefenen want ze hadden na de eventing met pinksteren nog 1 week het parcor opstaan ook bij manege arendsgenhout hebben ze soms een crostraining even bellen

suzannevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:58

In Ysselstein heb ik ook ooit wedstrijd gereden, vind het een erg mooi terrein! Ook allemaal verschillende hindernissen

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 16:15

keona schreef:
in zutendaal in de bossen heb je overal vaste hindernissen staan hogere en lagere en pas kon je in hulsberg(stal Bemelmans) oefenen want ze hadden na de eventing met pinksteren nog 1 week het parcor opstaan ook bij manege arendsgenhout hebben ze soms een crostraining even bellen

Dat was gister in hulsberg maar dit was geen training maar een oefencross, dit was dus niks voor mij aangezien in t parcours in werd gejaagd terwijl paard en ik er nog niet klaar voor waren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:25

SuperAssie schreef:
keona schreef:

Dat was gister in hulsberg maar dit was geen training maar een oefencross, dit was dus niks voor mij aangezien in t parcours in werd gejaagd terwijl paard en ik er nog niet klaar voor waren..

Het parcours in gejaagd worden?

Je kiest er toch zelf voor om je in te schrijven. Zelf had je natuurlijk ook al kunnen bedenken dat een training misschien beter geweest was.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 19:28

Anoniem schreef:
SuperAssie schreef:

Je kiest er toch zelf voor om je in te schrijven. Zelf had je natuurlijk ook al kunnen bedenken dat een training misschien beter geweest was.

Ik had aangegeven dat mijn paard en ik niet ervaren waren en dat mijn paard enorm heet was, maar daar werd zich niks van aan getrokken. Ik had moeite hem over de hindernissen te krijgen en ze lieten gewoon een andere ruiter achter me aankomen waardoor ik 'gedwongen' was om te wachten tot die uit zicht was anders was die van mij er knoerhard achteraan gegaan(met of zonder mij).

En ik wilde natuurlijk ook liever een training doen, waar is dit topic anders goed voor? Die zijn er toch amper hier? Ik wist niet precies wat ik van een oefencross kon verwachten en hoopte dat ik misschien wat ondersteuning kon krijgen maar dit was dus niet het geval, dit weet ik dus nu wel, maar gisteren niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:58

SuperAssie schreef:
Anoniem schreef:

Ik had aangegeven dat mijn paard en ik niet ervaren waren en dat mijn paard enorm heet was, maar daar werd zich niks van aan getrokken. Ik had moeite hem over de hindernissen te krijgen en ze lieten gewoon een andere ruiter achter me aankomen waardoor ik 'gedwongen' was om te wachten tot die uit zicht was anders was die van mij er knoerhard achteraan gegaan(met of zonder mij).

En ik wilde natuurlijk ook liever een training doen, waar is dit topic anders goed voor? Die zijn er toch amper hier? Ik wist niet precies wat ik van een oefencross kon verwachten en hoopte dat ik misschien wat ondersteuning kon krijgen maar dit was dus niet het geval, dit weet ik dus nu wel, maar gisteren niet.

Een oefencross is meestal voor combinaties die "bijna B niveau" zijn. Dus vergelijkbaar met BB in het springen. Wel zelf standig rond kunnen rijden maar de feeling van een wedstrijd nog moeten leren. Het met meerdere in parcours zijn is ook vrij gebruikelijk in de cross, anders duurt het gewoon veelste lang. Bij oefen crossen zit er meestal iets meer tijd tussen de ruiters, maar wanneer je 3 a 4 keer stil komt te staan komt moet je de gene achter jou (als die wel foutloos gaat) voor laten.
Soms is er wel begeleiding in de cross, Maar meestal niet.

Dus in het vervolg eerst kijken/na vragen hoe alles in zijn werk gaat voor je je inschrijft. Nu heb je onnodig een slechte start gemaakt en dat is jammer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:15

je kon ook zelf oefenen op dit parcours dus als er geen oefen cross was beetje jammer dat je je zelf niet goed ingelicht heb over een oefen cross.je had mooi op eigen tempo kunnen oefenen als er geen oefen cross was.en ik heb je nog enkele opties gegeven die in de buurt zijn

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 21:20

keona schreef:
je kon ook zelf oefenen op dit parcours dus als er geen oefen cross was beetje jammer dat je je zelf niet goed ingelicht heb over een oefen cross.je had mooi op eigen tempo kunnen oefenen als er geen oefen cross was.en ik heb je nog enkele opties gegeven die in de buurt zijn

Mag je hier ook zo maar op komen dan zonder dat iemand van het terrein erbij is? Lijkt me niet toch?
Zutendaal zou ik even moeten kijken hoe ver dat is, arensgenhout kan ik wel even gaan informeren.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:27

SuperAssie schreef:
keona schreef:

Mag je hier ook zo maar op komen dan zonder dat iemand van het terrein erbij is? Lijkt me niet toch?
Zutendaal zou ik even moeten kijken hoe ver dat is, arensgenhout kan ik wel even gaan informeren.

ja als je dat even gevraagt had zeker, zijn meer mensen die er op gaan parcours staat normaal nog een week op om te oefenen.

wilma13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:19

29 juni is er ook een oefencross op de manege Ten Eysden in Geleen.

Inschrijven kan tot en met 26 juni bij info@manegeteneysden.nl

Kosten zijn 10,00 ter plaatse betalen.

Info bij: Nico Nelissen. 06-16928980

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:10

Ik vond ook dat ze deden afsof het een les was en geen oefencross.
Ik kreeg letterlijk gemailt:
''om 10 uur beginnen we met een groepje onder begeleiding
van hindernis tot hindernis.'''
Nou, niet dus! Ik ben blij dat ik niet mee heb gedaan!

Er was wel een instructeur maar deze heeft niet eens naar TS omgekeken!
Belachelijk, daar betaal je geen les voor!

Ik begrijp waarom ze '' het parcours injaagt'' zegt.
Haar is immers een les belooft, en niet cross maar een rondje en zoek het je uit!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:13

romyloverrr schreef:
Ik vond ook dat ze deden afsof het een les was en geen oefencross.
Ik kreeg letterlijk gemailt:
''om 10 uur beginnen we met een groepje onder begeleiding
van hindernis tot hindernis.'''
Nou, niet dus! Ik ben blij dat ik niet mee heb gedaan!

Er was wel een instructeur maar deze heeft niet eens naar TS omgekeken!
Belachelijk, daar betaal je geen les voor!

Ik begrijp waarom ze '' het parcours injaagt'' zegt.
Haar is immers een les belooft, en niet cross maar een rondje en zoek het je uit!

mag ik vragen wie "de les" gegeven heeft

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:17

Geen idee. Het was een oudere man die ik niet goed les vond geven.
Bij het springen kwam die man er even bij bij een andere combinatie bij een paard dat COMPLEEET over de buitenschouder wegliep. dus echt ongeveer 60 meter gewoon wegliep ik galop.
En die man maar zeggen ''trek hem maar om, laat hem maar luisteren''
Het lukte natuurlijk helemaal niet.
Verder werd er met de scott achter de paarden aangegaan als ze niet wilde springen in sommige gevallen.
Dit vind ik ook niet de juiste oplossing.

Persoonlijk zou ik ook graag weten wie deze ''instructeur'' was, want het sloeg helemaal nergens op!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:31

Zijn bijna altijd oudere mannen kun je meer er over zeggen snor baard hoedje etc

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:32

hermkushof merselo? is dat te ver leuk terrein voor beginners en gevorderden

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:40