Dag WesternBokkers,
ik heb een aantal vraagjes ivm de working cowhorses.
Momenteel zit ik in de reining en beleef er veel plezier aan, maar ik ben niet iemand die zich kan focussen op 1 discipline. Reined cowhorses zou meer iets voor mij zijn. Maar ik heb al door dat deze discipline niet echt bestaat in BE, NL of zelfs Europa, maar hier eerder working cowhorse wordt genoemd (cutting, reining en cowhorse).
Ik ben dan ook al 2 jaar op zoek naar een geschikte quarter en een geschikte trainer.
Ik vind het moeilijk om een quarter te zoeken die zowel reining als cutting aan kan. Ik vind het trouwens belangrijk voor de mentale gezondheid van een paard dat die meer kan dan alleen maar in de piste de gevraagde reiningmaneuvers uit te voeren.
Dus, hebben jullie enig idee waar ik in BE of in NL zo'n (betaalbare) allrounder kan vinden? Of naar welke bloedlijnen zou ik moeten zoeken? Of moet ik echt naar een cutter zoeken en die dan ook ineens meer door te trainen in de reining (de cow sense is er al dan).
En waar kan ik in BE een geschikte trainer hiervoor vinden (voor mezelf en paard)? Ik ben zelf van Oost-Vlaanderen en train (reining) in de Llyda Stables.
Of heb je genoeg aan clinics?
Alvast bedankt!