[WN] Oortjes van Dixie @ Loonse & Drunense Duinen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annekexxx

Oortjes van Dixie @ Loonse & Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 14:48

Eerst de oudere foto die ik in het vorige Dixie-topic had gepost, maar dit topic is blijkbaar verplaatst aangezien de eerste foto's geen rijfoto's waren:
Afbeelding
Afbeelding

Een bezoekje aan Her*berg De Br@nd vlakbij de Loonse en Drunense Duinen stond van woensdagavond tot vrijdagavond weer op het programma. Vorig jaar ingevoerd als verjaardagscadeau van mijn mams en paps. Heerlijke gezellige sfeer daar, prachtige stallingen en een geweldig natuurpark!

Helaas reden we er ipv 1,5u van thuis naar Udenhout 'DRIE uur' over (dankjewel wegenwerken OVERAL)... Waardoor we woensdag ons korte avondritje op onze buik moesten schrijven: regen en stilaan donker aan het worden na het uitpakken en de paardjes installeren.

Onze paardjes waren toen nog de enige in de hele stal, want pas op donderdag arriveerden een pak andere 'vakantiegangers te paard'.

In eerste instantie was Dixie ontzettend in paniek... ze moest in een vreemde stal gaan staan en zag haar maatje Lya niet. Gillen en zenuwachtig rondlopen en -springen in de stal. (Ze heeft er nochtans geen enkel probleem mee alleen te gaan lessen, rijden of een buitenrit te maken zonder haar maatje.)
Dan Lya uitgeladen en de stal er rechttegenover gegeven... De rust keerde even later terug.
's Nachts staan ze hier thuis ook op stal, overdag op weide en in paddock - dit doen ze altijd in alle rust.

Afbeelding

De dag nadien: HEL! Alle drukte van arriverende paarden die af en toe hinnikten, trappelden, ... dit maakte Dixie zo ontzettend zenuwachtig dat ze steigerde in d'r stal en stond te weven.
Een uurtje later gelukkig weer rustig. Weven doet ze echt NOOIT hier thuis. Ze is ook helemaal niet nerveus als we naar Llyd@ St@bles gaan lessen tussen de andere paarden. Vreemd.
Lya gedroeg zich gelukkig voorbeeldig. Heerlijk CONSTANT lange teugels!

Eens opgezadeld was Dixie de RUST zelve... Fantastische buitenritten gemaakt, 3,5u per dag. Heerlijk!
Ze keek naar alles en nam alles in zich op, maar deed absoluut niet gek. (Zélfs niet als Lya van alles schrok of er voor de 100ste keer vandoor wilde gaan - Lya is een erg moeilijk paard. Maar door de kalmte van Dixie was ze wel iets meer te genieten.)

Afbeelding

Papa met Lya: (Hij rijdt NOG geen western.) ;-)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas hebben de mountainbikende mannen uit het gezin, of de fietsende / wandelende vrouwen er wéér niet aan gedacht een leuke foto van Dixie en mij te nemen. (Met uitzondering van de voetjesfoto.)
Zij hebben uiteraard andere paden gevolgd en we spraken af en toe af op bepaalde punten om iets te drinken (ook voor de paardjes).

Anoniem

Re: Oortjes van Dixie @ Loonse & Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:34

wat een prachtig gebied is dat toch... Wil er ook graag heen, maar het is voor ons te ver... mooie foto`s, gelukkig is het buiten goed gegaan, hij ziet er blij uit

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 15:57

Ja, ik had echt de indruk dat alle stress van d'r afviel van zodra we naar buiten gingen.
Ze heeft er erg van genoten! (En ik ook!)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:29

Ziet er echt super uit !!! Erg mooie stallen en omgeving ! En hele knappe oortjes

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 08:43

Met uitzondering van de crappy kwaliteit van de foto's (gsm in combinatie met FB upload), vind ik ze er toch vrolijk uitzien. :-)

hendrika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:45

heerlijk is het daar echt mooi

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:31

Wauw heel mooi! Mooie omgeving ook! :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:35

Leuk zeg! Ik herken veel op de foto's. Heb het geluk de paarden aan de LDD te hebben staan.

Aparte foto die laatste!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 09:10

Oooh, ik wou dat ik ook zo'n mooi gebied vlakbij had...
Hier in Vlaanderen massa's asfalt. Een klein uurtje wandelen in natuur (naast irritante spoorweg, voorbij een druk zwembad en langs vissers) is het enige wat we hier vlakbij hebben.
En anders steeds op verplaatsing.
*jaloers*

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 07:59

Oh dat is wel jammer ja!

Al merk ik wel dat ik ook een keer naar de Veluwe wil of het strand, terwijl ik de 100km ruiterpad ook echt nog niet allemaal gezien hebt.

Stiekem wil je altijd wat je niet hebt ;) haha

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:52

heerlijk bij herberg de Brand he, als je klaar bent met rijden heerlijk bij de openhaard zitten terwijl er voor je gekookt word. super mooie omgeving ook.