[SGW] eerste oefencross, help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoaHD

eerste oefencross, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 19:53

Hallo bokkers :D

over 2 weken ga ik waarschijnlijk voor het eerst een oefencross starten met mijn pony. Maar dit is mijn eerste wedstrijd dus ik weet er eigenlijk helemaal niks van! :x hoe gaat die oefencross in zijn werk? Moet ik voor een oefencross ook b in springen hebben gestart? heb ik een nummerhouder nodig of kan dat ook anders 'vastgemaakt' worden? krijg ik wel een rugnummer? moet ik nog andere dingen weten? Ik heb nog niet eerder een wedstrijd met haar gereden (heb haar pas 3 maandjes) maar het zijn lage sprongetjes en het leek me een leuke ervaring voor haar. Als het niet goed gaat, stop ik er gewoon mee! Ik ben gewoon benieuwd of dit goed gaat samen met haar :)

Ik wou me inschrijven op www.startlijsten.nl, maar daar staan allemaal dingen zoals: combinatienummer, hc, wat betekend dat allemaal? 8)7 en moet ik bij klasse ook iets invullen, omdat ik nog niet met haar gestart ben?

foto:
Afbeelding

de pony is trouwens bijna 4.

Mijn raag is dus of iemand mij kan helpen en kan uitleggen hoe het in zijn werk gaat! :)

alvast bedankt!!

NoaHD

Re: eerste oefencross, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:07

niemand?

haffishetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:15

Even een stipje. Wil dit zelf ook graag weten, sorry kan je niet helpen. :x

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:18

@ArgunHaf: lastig hè! Ik wil heel graag meedoen, maar stel je voor dat ik daar ben en ik mag opeens niet meedoen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:20

Al je vragen zijn afhankelijk van de wedstrijd die je wil rijden.

Verde als algemene opmerking vind ik je pony eigenlijk nog wat te jong.. En ik zou zelf liever een training doen dan een oefencross, Tijdens een oefencross heb je toch een bepaalde tijdsdruk waardoor je de hindernissen wss niet zo kan springen al dat je in een training kan, en voor het vertrouwen van je pony zou ik dus liever een training doen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:32

Welke oefencross wil je rijden? Vaak hebben ze op de website/facebook wel voorwaarden staan.
Er vanuit gaande dat dit gaat over de oefencross bij Snorrewind (je andere topic) daar mag je gewoon heen gaan. Alleen melden bij secetariaat en dan kan je meedoen. Hoeft niet vooraf op te geven.
Als je daar liever een les wilt volgen, dan moet je je wel van te voren opgeven. Startkaart is niet nodig met oefencross.

http://www.snorrewind.nl/juni-crossmaan ... -crossles/

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:39

@N0a: dus ik kan daar gewoon heen gaan en dan me opgeven bij de secetariaat? dus je mag starten wanneer je wil?
Crosslessen zou ik ook wel graag willen doen, maar daar moet ik mn moeder nog van overtuigen, haha! bedankt voor je reactie!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:37

Dus je gaat met een jong dier, zonder dat je lessen hebt gevolgd een oefencross rijden?
Dat is vragen om problemen denk ik zo... Hoe lang wil je nog kunnen rijden met dit dier?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:57

Zou als ik jou was eerst eens een seizoen lekker gaan trainen en je pony onder controle gaan krijgen voor je op oefencross kan gaan!

Dit a: om problemen te voorkomen.
B: pony eigenlijk nog vrij jong is dus goede begeleiding nodig hebt om het goed te leren ipv op de bonnefooi maar te gaan "crossen"

Doe er verstandig aan om eerst maar eens een combinatie te worden en er minimaal 1.5 jaar voor uit trekken...

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:04

Ik zou lekker beginnen met een crosslesje, dan krijg je hulp wanneer iets niet gaat en kan de instructeur precies zeggen wat je wel en niet kan doen.
Leuk terrein om dat te doen is in moordrecht, die staat ook op startlijsten. Klein terrein, goede begeleiding en voor beginners erg geschikt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:12

De TS komt uit Overijssel dus dan is moordrecht niet naast de deur!
Er zijn genoeg mogelijk heden om te trainen in Nl zou nu niet gelijk een oefen cross rijden maar daar was ik volgens mij al vrij duidelijk in. :)

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:07

Sorry niet naar gekeken, maar wat je zegt; er zijn genoeg mogelijkheden, maar zou zeker eerst een les nemen.

orchids1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:09

Anoniem schreef:
Al je vragen zijn afhankelijk van de wedstrijd die je wil rijden.

Verde als algemene opmerking vind ik je pony eigenlijk nog wat te jong.. En ik zou zelf liever een training doen dan een oefencross, Tijdens een oefencross heb je toch een bepaalde tijdsdruk waardoor je de hindernissen wss niet zo kan springen al dat je in een training kan, en voor het vertrouwen van je pony zou ik dus liever een training doen.

te jong vind ik mee vallen
Thalia deed mee toen ze 3 en een half was ;)
ik zou idd eerst goed oefenen en echt volop vertrouwen hebben in elkaar

RoxenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:17

En, ben je nog gestart?