TREC met een Haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bovanuitert

TREC met een Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 18:34

Heeii

Ik heb een haflinger en ik heb vandaag gekeken naar wat leuk is om met haar te doen.
en toen kwam ik op TREC maar ik weet er niet zoveel van, heeft er iemand wat info? ik heb heel veel er over gelezen dus weet wel ongeveer wat het is maar ik wil graag weten of het geschikt is voor mijn pony en mij.

Mijn pony is een haflinger van +/- 142 cm, ze is 8 jaar oud en ze is heel lief maar met rijden is ze erg voorwaarts en soms moeilijk te houden. we zijn aan het trainen en het gaat echt super voor uit. ze houd van springen en buiten rijden ze is (bijna) nergens bang voor en kan goed springen.

zou TREC wat voor mij en mijn pony zijn?

Met crosstraining
Afbeelding

buiten in het weiland
Afbeelding

In de duinen
Afbeelding

Farah_

Re: TREC met een Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:45

Leuk dat je interesse hebt in TREC. Ik zou niet weten waarom het niet geschikt zou zijn voor jouw pony! Zolang je zelf enthousiast bent, buiten rijden leuk vind en een klein beetje met een kaart overweg kunt komt het helemaal goed. De PTV (met de hindernissen) kun je ook dingen overslaan als je bepaalde onderdelen of spannend vindt dus dat hoeft ook geen probleem te zijn. Op de site van de vereniging staat wat informatie over een eerste wedstrijd, heb je dat al gelezen? Dit is de link: http://trec-club.nl/index.php/wat-is-trec/eerst-meedoen

Misschien is het anders leuk om eerst eens ergens een TREC-training te volgen om te kijken of het iets voor je paard is? Hier vind je adressen van mensen die trainingen organiseren: http://trec-club.nl/index.php/wat-is-trec/kennismaken. Om een goed beeld te krijgen van wat een wedstrijd inhoud kun je ook eens een keer als vrijwilliger aanmelden. Daar maak je allereerst de organisatie heel blij mee en bovendien kun je dan eens rustig rondkijken zonder dat je op je eigen paard hoeft te letten.

bovanuitert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 22:48

@Farah_ dankje ik ga zeker even kijken!!!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:03

Ja, je kunt prima trec rijden met een haflinger. 'moeilijk te houden' is wel een probleem, je komt onderweg andere ruiters tegen en je rijdt een heel eind buiten inclusief alles wat je daar kunt tegenkomen. Voordeel is dat je de rit met meerdere ruiters kunt maken. :)