[SGW] Crossbeschermers voor paard met dikke benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

Crossbeschermers voor paard met dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 08:29

Hoi allemaal,

Ik heb in juni mijn eerste B cross *\o/* en ik vind het wel belangrijk dat mijn paard goede bescherming krijgt voor zijn benen nu we wat serieuzer willen gaan crossen. Ik deed oefencrossen en crosstrainingen altijd met peesbeschermers maar dat beschermt natuurlijk onvoldoende.

Nu heeft mijn paard zeer moeilijke benen. Dalmars en Styles passen niet, die zijn te smal en te lang.
Met peesbeschermers heeft hij maat paard, dan past het klittenband echt net dicht op het laatste stukje klittenband. Maar de peesbeschermers zijn echt aan de lange kant, en crossbeschermers zijn vaak nog iets langer dus die passen meestal niet op maat full. :(

Ik zoek dus crossbeschermers, met harde plaat, die zeer geschikt zijn voor paarden met dikke benen maar niet zo lang zijn.

Wie o wie heeft voor mij de oplossing?

Alvast bedankt!

Kim_Asterix

Re: Crossbeschermers voor paard met dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 11:33

?

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:39

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 12:22

Ja daar heb ik al wel naar gekeken. Ik had al een fabrikant gemaild en die zei dat styles wel zouden passen maar nee hoor :n

Ik hoop dat iemand hier ook een paard met dikke benen of koudbloed heeft en geschikte beschermers weet. :)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:26

Ik zou eens op de Britse websites gaan zoeken. In de UK lopen wel meer zware cob types in de cross, dus denk dat je daar vast wel iets passends zult vinden. Succes!

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 12:32

Ja maar ik weet niet welke sites veilig zijn en als t niet past ben ik al ruim 20 euro kwijt aan verzendkosten voor niks...
Hij heeft gewoon zulke moeilijke benen dat ik bang ben dat t niet past :(

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:38

NEW heeft beschermers in het assortiment voor paarden met wat grovere benen, om het zo maar even te zeggen. De vorm van de plaat is ook anders in vergelijking met Style.

Volgens mij heeft bokker Lappie_lap ook een set NEW in medium/wide-maat.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:48

Ik wilde ook NEW's zeggen idd. Ze hebben een bepaalde pasvorm waardoor ook paarden met wat kortere benen ze passen (aan de binnenkant zijn ze boven en onder wat hoger) en het klittenband is wat langer zodat paarden met fijne benen en dikkere benen ze ook passen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:54

NEW lijkt mij juist niet zo geschikt. Wel dik genoeg maar veel te lang, en dat voor een paard met hele lange benen. Dalmar viel erg smal uit.
Ik zou ook Style gezegd hebben, maar als die ook te lang zijn weet ik het zo ook niet. Vraag het anders eens aan Suzanne van de Eventingshop, of ergens anders bij een speciaalzaak.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:16

Ik heb idd NEW (fleece) in de maat medium wide. De large was te hoog en de medium in omvang niet ideaal. Deze MW is ook hoog zat, maar moet ook niet veel korter.
Ik heb ook styles in de maat L gehad, die waren wat aan de hoge kan en ruim zat ... maar daar kreeg ie wondjes van.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 18:40

Ik ga de NEW bestellen en kijken of die wat zijn! Bedankt :)

Verder kan ik ook geen beschermers vinden die speciaal voor bredere benen zijn helaas. In een online winkel worden mij ook styles aangeboden maar die past dus niet :(

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 06:17

Waarom niet op sgw ff met je paardje naar de cross-stand lopen? Kun je ze gelijk passen. Ideaal en als het niks is geen weggegooid geld.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 09:39

Er zijn regelmatig stands die de beschermers voor de show hebben liggen. Als je die wilt hebben moet je ze dus bestellen. Ik wil eigenlijk geen risico lopen dat ik dan zonder crossbeschermers moet starten...
Ik bestel de crossbeschermers ook gewoon online dus ze kunnen gewoon terug als ze niet passen :)