[SGW] J'adore's eerste oefencross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arjanne98

J'adore's eerste oefencross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 21:24

Hallo allemaal,

Even kort over J'adore:
Naam: FHJ J'adore (Jaapie)
Geslacht: Ruin (hij voelt zich nog wel helemaal hengst :Y) )
Ras: Arabier
Afstamming: FHJ Alexander (Mononov/Alexander) x Jinniya Salam (Moshai)
Na een heleboel boomstammetjes en andere sprongetjes in het bos, had ik vandaag op t laatste moment geregeld dat ik mee kon doen met de oefencross in Renswoude. Eenmaal daar begon meneer zich helemaal als hengst te gedragen en zich gigantisch uit te sloven haha. Hij was zo met alles om zich heen bezig dat ie niet echt aandacht voor de sprong had, wat resulteerde in een hoop weigeringen :Y) . Dus dan maar een paar keer achter een ander paard gezet.. Die sprong toevallig net een L paarden hindernis, dus daar ging mijn arabier van 1.55 doodleuk achteraan :Y) . Maar hij sprong hem heel netjes! :D En uiteraard was daarna een boomstam heel erg eng.. :Y) Tips zijn welkom, maar wees lief voor ons :D We zijn nog maar beginners...

Eerste hindernis
Afbeelding
Lekker in de sloot ter afsluiting
Afbeelding
Laatste sprong van dubbeltje
Afbeelding
Boomstam
Afbeelding
Zweefmoment
Afbeelding
Eerste van dubbeltje
Afbeelding

Ik heb in ieder geval erg genoten en ben erg trots op lieve jaap ! :)

Groetjes

emilyslaluna

Re: J'adore's eerste oefencross

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:28

Wat een leuke ervaring!! Het zou me gewedig lijken om dat te kunnen doen!

Let wel op je beugels, je hele voet zit er in en dat lijkt me gevaarlijk :(

Kellyyy2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:04

Wauw die sloot _O- _O- _O- geniaal die van mij doet elke waterbak maar dat gaat te ver echt heeeeel stoer!!!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:33

Wauw, jij durft. Ik doe het je niet na. :D

Wel lijkt het op de foto dat je erg scheef zit als je de sprong over gaat. daar zou ik dus op letten. Ook lijkt het of je je 'vastklemt' aan je paard met je benen, probeer meer je tenen naar binnen te draaien en je hak eraf te 'duwen' als het ware. Bij de laatste foto zou je ook iets meer mee kunnen geven met je teugels, maar op de andere foto's zie ik dat veel minder dus dat is waarschijnlijk een mindere momentopname.

Respect dat je dit 'even' doet. Ik ben zelf niet zo'n springer, maar ik hoop dat mijn tips wel nuttig zijn. Ik houd er namelijk wel van om naar springen te kijken.

Veel succes!

Kellyyy2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:26

MarMarieke schreef:
Wauw, jij durft. Ik doe het je niet na. :D

Wel lijkt het op de foto dat je erg scheef zit als je de sprong over gaat. daar zou ik dus op letten. Ook lijkt het of je je 'vastklemt' aan je paard met je benen, probeer meer je tenen naar binnen te draaien en je hak eraf te 'duwen' als het ware. Bij de laatste foto zou je ook iets meer mee kunnen geven met je teugels, maar op de andere foto's zie ik dat veel minder dus dat is waarschijnlijk een mindere momentopname.

Respect dat je dit 'even' doet. Ik ben zelf niet zo'n springer, maar ik hoop dat mijn tips wel nuttig zijn. Ik houd er namelijk wel van om naar springen te kijken.

Veel succes!

Ik snap haar wel zeker je beugels als je je hak naar benenden doen kan je veel makkelijker mee zitten ik zit zelf volop in de eventing en de spring sport maar verder echt wauw!!!! En hoe vaker je het doet hoe beter je het wordt!!! Dus ik zeg nog als extra veeeeeel vaker doen hihi :D :o :o :o

arjanne98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 19:47

Heel erg bedankt voor de leuke reacties! :D Ik zal zeker de tips meenemen in mijn volgende training!! :)

Donblubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:03

jeetje, die kan springen!
het is natuurlijk beter als je hem leert wat lager in te zetten, zo behoud hij zijn energie langer ;)

arjanne98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:30

Donblubo schreef:
jeetje, die kan springen!
het is natuurlijk beter als je hem leert wat lager in te zetten, zo behoud hij zijn energie langer ;)

Dankjewel!! :) Wat bedoelt u eigenlijk met wat later in zetten? Ik ga vrijdag namelijk weer crossen en dan kan ik het gelijk meenemen in die training :D