[SGW] SGW starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

SGW starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 16:43

Hallo Bokkers,

Ik had een paar vragen over SGW rijden. Ik wil namelijk heel graag SGW rijden maar hier heb ik nu nog geen paard voor. Ik ben voor een nieuw paardje aan kijken en ik ik heb er een op het oog die ik graag zou willen. Het is een 11 jarige ruin die nog vol energie zit. Hij heeft alleen nog maar dressuur gereden en rijd nu alleen nog maar recreatief. Nu is mijn vraag als ik straks zover ben zou ik dan SGW met hem kunnen gaan rijden?

Mvg

Evony

Re: SGW starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:45

Tuurlijk waarom niet?
Ik rij met een 16 jarige dressuurmerrie lekker in de sgw!
Die had tot ik haar kreeg (14de) nog nooit een hindernis gesprongen!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 16:47

Evony schreef:
Tuurlijk waarom niet?
Ik rij met een 16 jarige dressuurmerrie lekker in de sgw!
Die had tot ik haar kreeg (14de) nog nooit een hindernis gesprongen!

Oke dankjewel. Ik denk zelf ook dat ik het paard nu nog onderschat want ik heb nog nooit zo 'oud' eigen paardje gereden.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:52

Ja hoor, gewoon rustig aan beginnen met springen en als jullie goed geoefend hebben kun je eens een crossles nemen. Als je wat meer crosslessen hebt gehad en intussen een winstpunt in het B-springen hebt gehaald kun je in overleg met je crossinstructeur eens een echte cross gaan rijden.
Hoe reageert het paard nu op een hindernis? Met een ervaren crosspaard is het allemaal natuurlijk wel makkelijker en dan weet je van te voren ook dat het crossen hem ligt. Maar de meeste paarden vinden het erg leuk en ik vind 11 jaar echt niet oud om te beginnen met crossen. Veel plezier ermee!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 17:59

Motje11 schreef:
Ja hoor, gewoon rustig aan beginnen met springen en als jullie goed geoefend hebben kun je eens een crossles nemen. Als je wat meer crosslessen hebt gehad en intussen een winstpunt in het B-springen hebt gehaald kun je in overleg met je crossinstructeur eens een echte cross gaan rijden.
Hoe reageert het paard nu op een hindernis? Met een ervaren crosspaard is het allemaal natuurlijk wel makkelijker en dan weet je van te voren ook dat het crossen hem ligt. Maar de meeste paarden vinden het erg leuk en ik vind 11 jaar echt niet oud om te beginnen met crossen. Veel plezier ermee!

Ik heb het paardje nog niet ik ga van de week bij hem kijken. Maar deze trekt me echt heel erg aan en vanwege de leeftijd vroeg ik het me af daarom dit topic :) Hij heeft wel is een keer gesprongen en dar deed hij goed is tegen mij gezegd.

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:10

Kan prima hoor! Je kunt op die leeftijd nog genoeg aanleren!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 19:38

Dankje voor jullie tips

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:01

Die van mij is zelfs pas na zijn 11e begonnen. Op zijn 13e geloof ik. Die sprong daar voor ook zelden tot nooit. Werd toen alleen dressuurmatig en recreatief gereden.
Als het paard gezond is een een fijne instelling heeft zie ik geen belemmering.