Ik zou eerst op mijn arabier de wedstrijd gaan rijden, maar ik vond haar niet helemaal lekker lopen en nadat mijn instructrice haar gezien had heb ik ervoor gekozen om met Uschie B (paard van mijn moeder) de wedstrijd te gaan starten. Ook heb ik besloten om helemaal geen endurance meer te starten met mijn arabier, omdat ze er gewoon niet geschikt voor is.
Uschie had genoeg getraind, dus dat zou geen probleem worden.
Ik ben samen met Whitty (een andere draver) net na de massastart gestart, omdat ze nog wel erg kunnen drammen. Ondanks dat we niet met de massastart mee ging waren ze nog wel heel drammerig, maar ja door af te wisselen met voorop rijden ging dat ook prima.
We zijn op ongeveer een kilometer voor de vetgate gaan stappen en konden ze redelijk snel aanbieden.
Goeie hartslagen, Uschie 48 en Whitty 52, dus lekker driekwartier rust.
Whitty had wel een beetje weinig darmgeluiden, dus zij moest nog even gecheckt worden en dat was na wat eten weer stukken beter.
Het tweede rondje waren ze minder drammerig en konden we wat gemakkelijker rijden, Whitty was wel een beetje moe dus we hebben het rustiger aan gedaan.
Een foto van ons in de tweede ronde:

Bij de finish heb ik Uschie na 3 minuten kunnen aanbieden en had ze een hartslag van 56.
Whitty duurde wat langer maar was uiteindelijk ook netjes beneden de 60.
Uschie liep bij de nakeuring een heel klein tikje onregelmatig en kreeg ze een B, dus dat moeten we thuis even in de gaten houden.
We zijn uiteindelijk 6e geworden met een gemiddelde snelheid van 11.59 km/uur.
Ik vond het echt een prachtige omgeving en super geregeld!
Nou heb ik nog iets leuks, ik heb het tweede rondje met de gopro op mijn cap gereden en mijn vriend heeft hier een leuk filmpje van gemaakt!
https://www.youtube.com/watch?v=DV2kj2MS0UQ
Ik zag jullie filmpje al op het forum, erg leuk! Zo hebben mensen een idee wat het inhoudt, supertof en nogmaals gefeliciteerd