Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
...
, maar daar was Mevrouw niet van gediend en mepte heel truttig met haar voorbeen richting Mr Gentleman. Hij werd als het ware meteen aan het werk gezet
. Dat ging overigens heel netjes. Merrie liep wat naar voren, hengst huppelde op twee benen vrolijk mee. Maar goed: hier heb je het over twee paarden die het klappen van de zweep kennen. Als jij denkt dat je merrie gaat flippen als ze kluisters omkrijgt moet je het NIET doen! Het is toch een flinke beperking van haar mogelijkheden om te laten merken dat ze bang is of pijn heeft of er niet klaar voor is. Als ze probeert te slaan of in paniek raakt met kluisters aan is dat geen prettig gezicht en bovendien kan ze zichzelf ook behoorlijk blesseren. Maar goed, is mijn heel persoonlijke mening
.
en truus gaat 5 minuten later weer verder met grazen.
Poco schreef:Dat kluisteren zal je reuze meevallen meestal is het alleen het linkerachterbeen dat ze voor de bescherming van de hengst kluisteren.
.
.
. In de wei laten dekken lijkt me trouwens helemaal doodeng: dan heb je helemaal geen controle meer.Henriette schreef:Ik ben geen voorstander van natuurlijk dekken.
Je weet nooit of de hengst niet net een naar virus o.i.d. heeft opgelopen bij een andere merrie.
En ik heb vorig jaar een merrie gezien die lelijk verwond werd door de hengst, dus dat kan ook!
Henriette schreef:Persoonlijk zou ik kiezen voor KI, hoe "onnatuurlijk" het misschien ook is.
. Ik weet dus niet of mijn merrie het wel zo onnatuurlijk vindt...........( zou ze faken,
???) slootje schreef:Sugermiss, begrijp ik het goed dat je voor bedrijfs-KI de merrie en de hengst samen naar Stroe brengt? En hoe lang dan?
jeddah schreef:Ik wil ook nog even melden dat sommige paarden dat ook doodeng vinden. Mijn andere merrie is haast niet te scannen, een DA kan bij haar "van achteren" echt niks doen, ze moet dan ook verdoofd worden. Ook dat kan gevaarlijk zijn voor je merrie.
Oefenen bij mij hielp niet, ik kan er zelf alles mee, maar zelfs in de opvoelbox op de kliniek met praam om viel ze niet te scannen.
)Henriette schreef:Ik heb gehoord dat er vorig jaar op die manier een aantal merries een infectie hebben opgelopen.....maar dat heb ik van horen zeggen...
FlyingHigh"]
[quote="Francis schreef:Na een kuur met Brons-Cure was haar hele voortplantings systeem 'opgeschoond' en de keer daarna was ze zo hengstig dat het gewoon genant was.
................Maar er is wel een verschrikkelijk mooi eindresultaat neergezet op de wereld door Fly!