Sinds augustus vorig jaar rijd ik Lotte, een 19 jarige haflinger die geestelijk en lichamelijk nog een 4 jarige is. Lotte is de pony die ik rijd en verzorg voor een ander. Ik ben zelf een broekie in western, dus ik wist er niks van toen ik begon met rijden. Ookal moet ik wel zeggen dat het goddelijke zadels zijn!
Lotte ben ik gaan rijden nadat ze net van haar kreupelheid af was en weer werd opgepakt. Ik had daarvoor al 2 jaar niet gereden, aangezien ik helaas moest stoppen voor school na 12 jaar lang met plezier te hebben gereden en ook veel te hebben bereikt. Ze was toen sloom en niet actief en natuurlijk haar conditie en spieren kwijt. Samen met de eigenaresse zijn we haar weer gaan rijden, helaas was het meer buiten hobbelen dan in de bak rijden, aangezien we maar een klein bakje (15x30m.) hadden en je hier niet echt de vrijheid had om te gaan rijden. 1 januari zijn we verhuisd naar een anders pensionstal met een veel grote bak(20x60m.) wat echt een wahalla was! Vanaf dit punt begon ik Lotte ook fullmtime, 6 dagen in de week, te rijden. Dit omdat de eigenaresse hoogzwanger was en niet meer het zadel in kon. Vanaf dit moment is ze met stappen vooruit gegaan! Spieropbouw kwam weer terug, conditie kwam weer terug en voornamelijk haar pit kwam weer terug. Ondertussen eet ze net zoveel als een paard plus nog extra muesli, terwijl het voorheen veel minder was. Ik ben dolgelukkig dat ik zo een lieve topmerrie mag rijden, 1 die enorm lief is op stal en een heerlijke pittige tante is onder het zadel!
Ik heb helaas een zwabbervoetjes aan de linkerkant, dus ben geneigd mijn linkerbeen naar voren te gooien. Hier let ik al veel beter op en ga ik ook hulp bij krijgen.
Daanaast moet ik rechter op zitten en naar voren kijken, ik kijk nog iets te graag naar die mooie hals van haar.
Me handen wat meer naar voren en minder op me been laten rusten.
Mochten jullie nog meer dingen zien, geef het aan en ook met tips alsjeblieft! Hier heb ik veel baat bij!
Hallo!
1.

Even snoepje vooraf.
2.

Lekker losrijden.
3.

4.

5.

Toen maar een gang sneller!
6.

7.

Even een pasje versnellen, sta er nog steeds versteld van hoe prachtig ze kan strekken!
8.

Galopje daarna!
9.

10.

11.

Lekker uitstappen en lang teugeltje
12.

Even momentje samen
13.

Dr mooie hoofdstel!
14.

Alvast bedankt voor het kijken en hopelijk mogen er nog vele topics volgen!
Kus x
Maar bedankt voor je tip! 
19 zou ik haar ook zeker niet geven!