Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat stockzadel staat trouwens te koop! Voor een koopje gekocht, maar helaas te breed..
Maureen95 schreef:Hallo!
Bij mijn quarter is geconstateerd dat mijn westernzadel niet past. Aangezien ik toch endurance wil gaan rijden ben ik opzoek naar een endurance zadel.
Ik hou heel erg van aparte zadels. Australian stock zadels vind ik bloedmooi maar volgens mij zijn die aardig zwaar.
Weten jullie nog aparte mooie ( western)endurancezadels die niet al te zwaar zijn?
Maureen95 schreef:Niemand?
Maureen95 schreef:Hoi! Ja sorry
Ik wil overstappen op een endurancezadel omdat de westernzadels grotendeels te zwaar zijn voor mijn quarter. Dit vind ze niet fijn. Wel wil ik het liefst een zadel met knop.
Ik heb inderdaad al contact opgenomen met Herman. Dat is onze vaste zadelpasser ja. Maar wil graag jullie ervaringen weten met andere endurance zadels

Maureen95 schreef:Ik heb zelf een mooi zadel gevonden. Ik ga morgen naar de ruitersportzaak om het zadel te bekijken en een afspraak te maken om het te gaan passen.
http://www.hipica.nl/detailinformatie/z ... ortuguesa/
Deze. Gaat een dure worden om het te laten opmeten maarja. Dat moet dan maar. Of als jullie weten dat ergens in gelderland een dealer ze ook verkoopt..
Maureen95 schreef:Ik heb zelf een mooi zadel gevonden. Ik ga morgen naar de ruitersportzaak om het zadel te bekijken en een afspraak te maken om het te gaan passen.
http://www.hipica.nl/detailinformatie/z ... ortuguesa/
Deze. Gaat een dure worden om het te laten opmeten maarja. Dat moet dan maar. Of als jullie weten dat ergens in gelderland een dealer ze ook verkoopt..
Geryon schreef:Ik weet geen andere zadels voor je, maar ik weet wel dat mijn australian stockzadel ongeveer 13 kilo met alles erop en eraan weegt. Geen idee of dat veel zwaarder is dan een westernzadel maar dat weet jij nu vast welDat stockzadel staat trouwens te koop! Voor een koopje gekocht, maar helaas te breed..
Citaat:Op podium zadels kan dacht ik ook een knop gedraaid worden. Zijn ook niet zo achterlijk duur, de champion past tenminste goed binnen jouw budget.
Citaat:Ik ben erg tevreden met mijn Trekker zadel, paard loopt er super mee en het zit heeeerlijk. Wel semi boomloos ( heeft een flexibele boom) maar voelt als een boomzadel. Past ook in je budget.