[WN] opzoek naar een reining ranch voor de (werk)vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X_happyhorse

opzoek naar een reining ranch voor de (werk)vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 18:22

hoi bokkers,

ik ben voor deze zomer vakantie opzoek naar een ranch in Amerika, en vraag bij deze jullie hulp en ideeën voor een leuke ranch waar ik de vakantie terecht kan.
ik heb alleen wel een paar ''eisen''
*reining

ik ben opzoek naar een reining stal die het liefst ook actief is in wedstrijden
ik ben bereid voor de dagelijkse verzorging, stallen, trainen enz

ik heb 10 jaar rijervaring (allround maar voornamelijk reining)
ik wil alleen de zomervakantie (ivm leerplichtig op school)

als iemand leuke ideeën heeft hoor ik het heel graag, website van een ranch zou helemaal top zijn!

ik hou het hier heel kort,als je iets weet mag je altijd vragen via pb

alvast bedankt
groetjes:)

beestenfreak

Re: opzoek naar een reining ranch voor de (werk)vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:14

Ik wil dit ook gaan doen, enkel loop ik al vast bij het kopje 'visa'.
In de US mag je niet werken zonder werkvisum en, voor zover ik weet, wordt werken tegen kost en inwoning ook als werk gezien. Heb je hier al aan gedacht?
Canada schijnt iets makkelijker te zijn.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:09

Groot probleem bij de USA is inderdaad visa. Heb me er ondertussen wel een beetje in verdiept en heb mijn USA droom maar even opzij gezet (en ik ga in de plaats naar Canada deze zomer) ^^. Je kan wel voor 3 maand als 'toerist' gaan in de US, maar je neemt dan wel een groot risico. Je zou niet de eerste zijn die terug gestuurd wordt. Als je er echter al mensen kent, kan je natuurlijk gewoon zogezegd op 'vakantie' daar.

Canada is makkelijker, daar heb je bvb. het Working Holiday concept, alleen zijn de visa voor dit jaar allemaal al weg, dus dat zal 'em ook niet worden. In Canada kan je wel voor 1 maand tegen kost- en inwoon gaan helpen op hetzelfde met een toeristenvisum, maar langer niet. Na 1 maand moet je ergens anders naartoe. Hetzelfde geldt ook hier, als je verhaal niet klopt, kom je het land gewoon niet in.

Heb je al eens gedacht om op een reining bedrijf te gaan werken ergens in Europa, in Duitsland of Italië ofzo? Als het je om de ervaring te doen is, dan kan je vast wel een plekje vinden. Als het echt puur om Amerika gaat, vrees ik dat je een teleurstelling te wachten staat, het is echt niet makkelijk om daar zoiets te gaan doen, helaas.

Mochten er mensen zijn die iets weten, ben ik ook wel benieuwd er naar :)