[WN] aanvraag paspoort quarter (België)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl83

aanvraag paspoort quarter (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 13:52

Wij hebben onlangs een quarter merrie gekocht van 2,5 jaar. Ze heeft wel papieren, maar nog geen paspoort en ze is ook nog niet gechipt.

Nu vraag ik mij af wat de snelste, gemakkelijkste en goedkoopste manier is om zowel het paspoort in orde te maken en de papieren op onze naam te laten zetten. Ik heb gebeld met de dienst identificatie paarden, en daar zeiden ze me dat ik twee opties heb :
1. eerst papieren op onze naam laten zetten, en dan wanneer dit volledig in orde is, het paspoort aanvragen.
2. zowel de aanvraag voor het paspoort als de originele papieren aan de dienst identificatie paarden bezorgen, dan regelen zij alles met het stamboek en voor het paspoort en betalen wij alles aan hen

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:13

Cowgirl83 schreef:
Wij hebben onlangs een quarter merrie gekocht van 2,5 jaar. Ze heeft wel papieren, maar nog geen paspoort en ze is ook nog niet gechipt.

Nu vraag ik mij af wat de snelste, gemakkelijkste en goedkoopste manier is om zowel het paspoort in orde te maken en de papieren op onze naam te laten zetten. Ik heb gebeld met de dienst identificatie paarden, en daar zeiden ze me dat ik twee opties heb :
1. eerst papieren op onze naam laten zetten, en dan wanneer dit volledig in orde is, het paspoort aanvragen.
2. zowel de aanvraag voor het paspoort als de originele papieren aan de dienst identificatie paarden bezorgen, dan regelen zij alles met het stamboek en voor het paspoort en betalen wij alles aan hen

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!

Ik zou zeker gaan voor optie 1. BQHA ligt helemaal overhoop en je moet maar zien dat ze (DIP) de originele papieren niet kwijtmaken....

Kirrr

Re: aanvraag paspoort quarter (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:09

Lijkt me idd ook het slimste, maar dat wil wel zeggen dat je je paard nu eigenlijk niet mag vervoeren..
Chippen en paspoort is een verplichting...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:55

Als het dier uit het buitenland komt (Amerika/canada) dan heb je de import papieren waarmee het de komende 3 maanden vervoerd mag worden.