Nu ik weer wat te vertellen heb, vond ik het de ideale moment om dit neer te pennen samen met wat foto's en filmpjes

Het eerste paardje waar ik iets over wil vertellen is Steady. Quarter horse van 2009. Heeft al verscheidene wedstrijden working cowhorse gelopen,en zeker niet onverdienstelijk. Dit wordt mijn paard om mee te doen aan de BTPA wedstrijden van 2014.
Hier met zijn eigenaar

Naast team penning, zijn we ook begonnen met de beginselen van de pole bending:
Verder heb ik ook een nieuw projectje bij; Cherry. Paardje kende nog niks en is zadelmak gemaakt bij een gekende trainer. Paard was heel moeilijk tijdens die periode, liet zich achterover vallen, bokken alsof haar leven er vanaf hing, en gillen als een varken dat vermoord wordt...
Ze is sinds een paar weken in mijn handen, en door haar geschiedenis heb ik uiteraard eerst de dierenarts laten komen. Bloed getrokken, hoge infectie bloedwormen, te weinig vit e. Tanden, twee wolfstanden.
We werken momenteel aan het inbuigen, stilstaan bij opstappen, stilstaan wanneer er opgezeten wordt, en dan in stap een beetje stuur werk. Deze week ben ik begonnen met lange lijnen. Ze is vrij fragiel en ik wil dat ze eerst wat sterker wordt. Ik gebruik ook graag de pessoa, maar vrees dat het daar te vroeg voor is, aangezien ze ook wat panikeert op die lange lijnen.
We hebben onze goede momenten, maar ook zeker onze slechte. Zo is ze als een tikkende tijdbom en je kan vanaf de moment je opstapt goed inschatten of ze gaat ontploffen of niet.
Met momenten stap je op, en voel je haar rug zelfs in stap bol staan. Ze kan uit het niets, in stap, beginnen gillen als een zwijn en bokken.
En voor ik nu heel bokt over me krijg, ze is door de dierenarts nagekeken en goedgekeurd. Het is dus duidelijk een hormonaal probleem. De eigenaar zit momenteel in een scheiding,dus gebruikt zijn centen voor andere dingen.
Maar om jullie toch een zicht te geven...meet cherry:

Cody zullen jullie ook nog wel kennen?
Hem onderhoud ik ook fysiek een beetje, en train hem op de barrels en de poles.
Pole bending staat momenteel op een laag pitje (heeft zo zijn redenen en heeft niks met het paard te maken), maar de barrels beginnen een stuk beter te gaan.
Op 6 weken tijd, 2sec verbeterd. Heb hem wel vaak en veel moeten corrigeren, maar we zitten momenteel aan een tijd van 15.9sec.
Had er graag een roping paard van gemaakt, maar hij is niet cool genoeg, en moet nog te veel aan mezelf werken, dus da's niet eerlijk tegenover het paard dan...
Verder hebben we nog Wolf...Hij is al sinds november 2013 uit de running. Hij stond helemaal scheef bekapt en beslagen, waardoor hij mank stond en een onsteking had op beide achterknieën.
Hij heeft nu orthopedisch beslag na onlangs een check up in de dierenkliniek waarbij alles goed leek, is hij een ijzer verloren...Dus vanavond komt de hoefsmid en kunnen we ein-de-lijk opnieuw beginnen...

Het laatste en misschien wel hetgeen waar ik het meeste naar uitkijk... Mijn eigen paardje is drachtig van GP mister dual jac!

Zoek de verschillen

En ja, omtrent een quarter kruising zijn de meningen zeer verdeeld, maar ik wens hier ook niet echt commentaar op. Mijn merrie is een schat van een paard. Het zal mijn eerste, en waarschijnlijk ook mijn laatste veulen zijn.
Alvast bedankt om een kijkje te komen nemen en laat gerust een reactie achter
!