Ik ben erg benieuwd naar hoe oud mijn westernzadel nu eigenlijk is, heb er zelf namelijk niet echt verstand van. Ik heb enige tijd terug via marktplaats mijn Billy Cook Trail gekocht, nummer 1783. het serienummer is 08 123152. Boven dit serinummer staat BILLY COOK MAKER U.S.A GENUINE SUPHUR OK. Zelf heb ik het idee dat het zadel echt al erg oud is. Had gelezen dat de eerste 2 cijfers het jaartal aangeven, dit is vrij onwaarschijnlijk als ik de staat van het zadel bekijk en het jaartal dan 2008 zal zijn. Kan iemand mij verder helpen of mogelijk vertellen hoe ik het jaartal kan achterhalen? Ik ben erg benieuwd.
Ik heb wel een foto, maar weet niet hoe ik deze hier moet uploaden haha zit niet zo vaak op bokt. En hoe kan ik aan een mailadres van Billy Cook komen?
Tuurlijk is het niet gek dat het dan niet meer glimt. Maar de gel op de zitting lijkt wel verplaatst. Op de plek waar je zit zit geen gel meer terwijl ditcer wel zit op andere plaatsen. Haha de hoogste tijd om een seatsaver te kopen. Ik weet niet of het nu daadwerkelijk een trail is.als ik het nummer intoets op google komt er wel telkens een trail zadel te staan
@wendy. Weet jij welke naam dit zadel heeft? Dacht miss weet jij het omdat je de zelfde hebt.
Dat is zeker geen barrel zadel, maar idd een trail model.
DubbelFun
Geplaatst: 27-01-14 10:39
Ik zag bij andere modellen dat er ook een nummer op de keeper staat @elske: is dit bij jouw zadel ook en zo ja welk nummer is dit ?? Is de 'gel' echt verplaatst (voel je ergens verdikkingen) of is het gewoon geplet ??
Het nummer wat bij mij op de keeper staat is 1783. Denk dat het gewoon geplet is. verder is de gel in het zitvlak wel gelijk verdeeld, dus niet op bepaalde plaatsen dikker dan andere, ook geen bobbels of dergelijke. gewoon hard en minder dik bij het punt waar je zit.
Dan is het door gebruik gewoon geplet. Je kunt de zitting laten opvullen. Anya heeft dat eens laten doen. De 1783 wordt idd overal als een Trail-zadel aangemerkt.