Trainen voor Endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

givette

Trainen voor Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 13:30

Hello! :wave:

Ik wil eigenlijk we wat meer weten hoe je het best kan trainen om mee te gaan doen aan endurance.
ik heb een fjord en ze stat 10 minuutjes van de Loonse en drunese duinen.
Ik wil graag gaan starten aan Endurance ik merk heel goed aan haar dat ze het heerlijk vind om buiten te rijden en dit houd ze ook altijd goed vol dus dacht ik waarom begin ik niet aan Endurance.

Nu heb ik wel wat tips nodig over de training hoevaak per week kun je het best trainen, is het goed om elke keer de zelfde route te rijden, hoelang kun je het best trainen?

Ik hoor het graag van jullie :o

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:24

misschien handig om deel te nemen aan clinic, daar word oa dit uitgebreid besproken EN rijden we een trainingsrondje waarbij ik nauwlettend op de combinatie let kwa houding/tempo enz.

[TEN] Endurance clinics 2014

aherma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:58

Hoe oud is je paardje? En wat heeft hij in het verleden gedaan? Wat doe je nu? Het is heel belangrijk om te weten wat je startpunt is als je gaat trainen voor endurance. Je trainingsschema moet hier namelijk bij aansluiten. Wat leuk dat je endurance wilt starten! Groetjes Anne

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 08:09

Leuk dat je lekker buiten rijd met je fjord! Ikzelf rijd TREC en woon 45min. Van de duinen maar rijd er ook regelmaatig voor zijn conditie. Laat maar weten als je een buitenrij maatje zoekt! Let wel op met het mule zand, elke dag duinen is een opdonder voor je pezen/benen ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 09:10

Er is een koudbloedenendurance-topic: [TEN] endurance met je koudbloed. waar je wellicht wat vragen kunt stellen en verder kun je andere topics van dit tabblad en/of de FAQ doornemen voor al je trainingsvragen. Daarom hier een slotje.