Hoi! Na een aantal jaren westerngericht te rijden, en de bijhorende wedstrijdjes vind ik dat 't tijd is geworden voor iets anders... TREC lijkt me-voor mij én voor mijn paard superleuk om te proberen. Echter, meteen een wedstrijd zonder eerst kennismaking en de nodige lessen wil ik niet doen. Daarom mijn vraag: ik woon in België, onder Tilburg. Waar en hoe kan ik me best oriënteren om de eerste stapjes in TREC te zetten? Hoe hebben jullie het aangepakt? En zijn er ook onder jullie die met een westernzadel rijden? Groetjes
WendyBZ
Geplaatst: 05-01-14 18:04
Het is ook hartstikke leuk om te doen hoor
Eerst een training volgen scheelt enorm, dan heb je al een idee wat er van je verwacht wordt. Een cursus kaartlezen is ook geen overbodige luxe, het scheelt vaak enorm, dan weet je tenminste wat je allemaal op de kaart kan zien en wordt het kaartlezen véél makkelijker.
Vlakbij jou in Eersel zit een trainingslocatie, zij organiseren in mei ook een wedstrijd: http://www.trec-eersel.nl/ Degene die de trainingen geeft heeft zelf ook eerst wedstrijden gereden met westernzadel, die zal je ook kunnen vertellen waar je op moet letten