Mijn vraag: zijn er hier mensen die connecties hebben of zelf als eens op een ranch in het buitenland gewerkt hebben? Zoja, contacteer me gerust via PB om me meer info te geven. Want zelf weet ik niet zo goed hoe ik hier mee moet beginnen.
Wat zoek ik? Een ranch waar ze met paarden en/of koeien werken, bij voorkeur in het buitenland (USA, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, zelfs Europa is goed). Bij voorkeur tegen kost- en inwoon, zodat ik enkel mijn reis heen- en terug moet betalen.
Wat wil ik? Werken met paarden, dat kan gaan van stallen/weilanden uitmesten, paarden voeren en water geven, paarden verzorgen, paarden rijden, koeien of schapen of paarden drijven, omheiningen repareren, klanten (bij bvb. vakantiebedrijf) ontvangen en helpen, etc. Gewoon een beetje de echte ranch ervaring. Het schrikt me niet af om hard en zwaar te werken, zolang de balans juist zit. Alleen maar dag in - dag uit stallen mesten is niet echt de bedoeling.
Ik spreek vloeiend Nederlands en Engels (en een beetje Frans en Duits), heb al meer dan 20 jaar ervaring met paarden (waarvan de laatste 2 jaar western) en wil gewoon de wereld van het paard eens op een andere manier ervaren.
Wie kan of wil me helpen? Ook ervaringen zijn altijd welkom! Tja, ik moet ergens beginnen hè
Bedankt alvast!
Die kende ik nog niet! 
Je moet ergens beginnen hè.
haha (hoezo ambitieus?). Even kijken of dat qua budget lukt, dan kijken voor de juiste documenten en dan beginnen plannen hè. Krijg er al helemaal zin in!
) zou ik meerder adressen willen hebben. En van yardandgroom.com word ik niet veel wijzer. Heeft een van jullie nog ervaringen met Ranches?