[SGW] Zeepaard heeft geen moed meer voor water

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Zeepaard heeft geen moed meer voor water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:23

Als ik deze link laat zien dan weet denk ik half bokt onderhand wel wat ik bedoel: [SGW-ITP] Nicole tijdens de onderlinge SGW

Dit weekend was het zover. We mochten de ondelinge SGW op het ronostrand over doen! Nieuwe ronde, nieuwe kansen. We zijn nu een jaar verder in trainingen. We reden dit jaar met up's en down's. Begin deze zomer de training een paar weken stop moeten zetten door een onbekende blessure van het paard maar verder.. Springen ging super dit jaar. We hebben veel getraind op controle en ik kan nu gewoon schakelen in het parcours en overal waar ik wil. Dit was voor mij eerst eigenlijk wel een droom. Ook dressuur matig zijn we er op vooruit gegaan alleen mag ik nu zelf nog wel heel veel netter gaan rijden!

Algemene informatie:

Naam: Nicole
Afstamming: Wolkentanz? x Now or Never M
Leeftijd: 9
hoogte: Ja echt, maar 168 cm.

Genoeg gekletst, laat ik maar over de dag beginnen!

Zaterdag had het hier heel veel geregend en kwam de vraag al snel, gaat het nog wel door? We hoefden ons er gelukkig geen zorgen om te maken, het ging door! Super!
Ik begon de dag met springen, wat een hele uitdaging was want ik moest daarna dressuur rijden. Dit was eerder ook een droom voor mij en de eigenaar want we konden niet dressuur matig meer rijden als paardlief een hindernis zag. Pfoe en wat een verandering merk je dan gelijk!

De grond was aardig bagger maar we hebben de ronde foutloos rond gereden met 72 op stijl! Hier wat foto's!

1. Groot braaaf paard. Springen is toch wel leuk!
Afbeelding

2. mag ie hoger baas?
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Paard lief had het dus super gedaan in het spring parcours! Volgens mij ook nog prijs?
Tsja en toen begon de dressuur wat voor iedereen een grote verassing was. Want hoe zal ie lopen na zo'n prachtige enthousiaste spring ronde?

Wat ben ik dan trots op het paard! We reden het inrijd terrein op en paardje lief begon gelijk de benen al op te tillen en te showen. Af en toe nog wat te enthousiast en nog wat moeite met het terug nemen maar de show zat er nog wel in! We reden 186 punten in de M1 en zijn daar als tweede geëindigd.

5. Afzet middendraf, groot sterk, braaaaaf paard. Recht op zitten!! Blijft lastig met die passen.
http://i43.tinypic.com/2ur0369.jpg

6. showpaard! Mag nog iets meer zakken van achter, vind ie nog erg lastig aangezien die ooh zo grote iets over bouwde achterhand.
Afbeelding

7. trots op deze galop plaat. Mooi gesloten galopje, sluit ook mooi van achter. Oefening baart kunst!
http://tinypic.com/r/15zmkhc/5

Trots en vooral ook super blij hebben we het paard in de trailer geladen. Paard mocht lekker van het hooi genieten en van de heerlijke warme dekens want het was niet warm!
Om half 1 gingen we de cross lopen en verkennen. Er was niet hoog gebouwd maar je moest wel rijden met controle. Leuke uitdaging dus!
En ook dit jaar was er een waterbak met surfplank. Hoe zal dat lieve zeepaardje er naar kijken? :+

Met volle moed zadelde ik op en frisser dan ik paardlief het afgelopen jaar heb gezien hebben we ingereden. Bij water kwamen we nog niet eens in de buurt. Na hier en daar wat gebok van frissigheid heb ik later toch nog met controle in kunnen rijden. En ja hoor, daar mochten we!
Bij de start wist Nicole even niet wat ze moest doen maar na de eerste sprong hadden we de smaak te pakken.

8. Sprong nummer 1! Toch nog wel even eng zo'n hindernis..
Afbeelding

9. Waaat? Water?!!! Ik kom het strand nog niet eens op, voor geen goud!
Afbeelding

10. nee hoor, doen we niet baas!
http://tinypic.com/r/106wq38/5

11. Verder dan dit kwamen we dan ook echt niet :')
http://tinypic.com/r/a0dy0l/5

12. Droog springen is goed hoor baas!
Afbeelding

13. en bij de finish nog even een eindsprint.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's, helaas dit jaar geen waterpret voor jullie. (Al was ik hier stiekem wel op voorbereid.)
Laatst bijgewerkt door ismy op 14-10-13 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ohana_91

Re: Zeepaard geen moed meer voor water

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:30

Leuk paard! Paardje dacht: de vorige keer was genoeg waterpret voor de komende keren :+

ismy

Re: Zeepaard heeft geen moed meer voor water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:31

Ja dat denk ik ook. Volgens mij wist ze het nog precies van de vorige keer! :+
Bedankt!

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:41

Leuk topic heb je ervan gemaakt Froukje. :D Met springen zijn jullie inderdaad echt ontzettend vooruit gegaan, net zoals met de dressuur.
Je rijd met veel meer controle en dat is ook duidelijk te zien, echt super. Ga zo door, jullie komen er wel :))
Wel jammer dat Nicole dacht dat ze wel genoeg water had gezien na vorig jaar, maar ook wel weer begrijpelijk haha.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 19:43

Hahaha, bedankt voor je reactie Lindee! Ik vond wel dat er even een topic van moest komen haha. Bedankt, dat zijn grote complimenten! We hebben nog een lange weg te gaan natuurlijk.
Ja inderdaad teveel water voor dit paard denk ik haha. Mooi trainingspuntje!

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:47

Haha jou vorige topic maakte mijn dag goed Haha...

Maar jullie zijn wel echt ver voor uit gegaan!!!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 10:40

Haha dat is alleen maar goed! Haha.

Bedankt, fijn om te horen dat we vooruit zijn gegaan! :)

NeonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:48

:) cool haha... en dat water... is ook echt logisch dat ze nu zo doet... je was de snorkel en de flippers vergeten!! Dat is niet fij hoor! Volgende keer omdoen, dan doet ze het wel...

Even serieus... Het ziet er heel goed uit!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:54

Wauw, wat een gave bok zeg! Briljant topic die vorige trouwens. :')

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:56

Leuke combinatie hoor, maar als ik toch een tip mag geven:
Als je de hele proef zo op je paard zit, dan is het logisch, dat hij er van achter niet onder komt. Je hangt achterover en zit niet recht boven je paard.
Zo achterover hangen kan alleen als je aan het bit hangt of hele sterke buikspieren hebt. Ik denk het eerste. Als je dit doet, dan kan je paard nooit bergop gaan lopen en zal altijd op de voorhand blijven lopen.
Mijn vroegere paard was echt onwijs overbouwd, maar liep keurig met de achterhand eronder.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 11:00

Volgende x doe ik die zeker weten om inderdaad! Moet het vast goedkomen. Was idd wel van plan om een duikbril. Op mijn cap tedoen.

Bedankt!
Achterover hangen doe ik bijna niet meer, alleen in de middendraf omdat ik m nog niet goed kan uitzitten. Bedankt voor je tip , ik geef je groot gelijk!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:17

Oooh, wat lijkt jouw paard op die van mij!! :+ zwart, blesje, 2 witte achtervoetjes, zou een mooi 2span zijn :D erg leuk paard!

Jullie zijn echt enorm vooruit gegaan! De foto's van het springparcour zien er erg fijn uit! Mooi basculeren, jij er in balans op.

Gaat ze op andere plekke wel het water in? Als je officiële crossen rijdt/wil gaan rijden zal ze er toch in moeten...

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:15

Leuk. En mooi paard.

Is ie een nakomeling van De Goede Ree Now or Never?

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 03:09

Ik heb veel bewondering voor je moed, doorzettingsvermogen, je humor en jouw vermogen om er op te blijven zitten! Ik heb me een deuk gelachen om je vorige topic en het filmpje erin. Fijn om te zien dat het al zoveel beter gaat.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:55

Jaaa jou kan ik me zeker nog herinneren van vorig jaar haha! Fantastische fotos van je zwemmende paard!
Het ziet er goed uit hoor, ik vind jullie een mooie combi!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:03

Leuk topic, vind jullie een leuke combi!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:08

DonCamillo schreef:
Ik heb veel bewondering voor je moed, doorzettingsvermogen, je humor en jouw vermogen om er op te blijven zitten! Ik heb me een deuk gelachen om je vorige topic en het filmpje erin. Fijn om te zien dat het al zoveel beter gaat.

hier sluit ik me volledig bij aan. echt knap van je! :j

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:18

wow :wow: ze lijkt wel 1.80 meter

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:33

Ik dacht al te zien dat het een Wolkentanz was :D Ontzettend leuk paard er zijn hier en daar nog wat kleine verbeterpuntjes maar dat geef je zelf al aan dus dat gaat vast goed komen! Respect voor je doorzettingsvermogen, jullie zijn een prachtige combinatie en komen er wel!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 13:14

Wauw, wat een leuke reacties allemaal! Bedankt! :D
Ik kreeg ook veel reacties van het publiek of wij vorig jaar ook het water in doken. Het is hier erg bekend :')

@Casca: hahah dat zou inderdaad leuk zijn zo'n tweespan! Dit paard heeft ook een veulen gehad die precies op moeders leek. Zelfde kleur, zelfde getekend, alles! Helaas overleden aan koliek al jong..

Als we officieel zouden gaan crossen willen we wel cross training gaan volgen, dat hebben we nog nooit gedaan, dit is een leuke afwisseling. En dat is echt te zien, ze is helemaal opgeknapt en oortjes staan overal weer bij vooruit. (eerst ook, maar die afwisseling doet t goed!) Normaal heeft ze geen problemen met water, als ik met haar op buitenrit door grote plassen water ga, zijn er weinig problemen. Ik denk dat het probleem ook was dat het water die dag enorm schitterde, en het waaide hard waardoor er heel veel reflectie was. Natuurlijk geen goede reden, we gaan hier wel op trainen. Bij het uitstappen ook aan de hand langs het water gelopen en na 10 minuten liep ze rustig langs het water :D

@KittyDylan: Nee ik geloof niet van de goede ree. Het is redelijk oud bloed. Stamt af van Nimmerdor en Voltaire. Echte stamhengsten. Dit is de paps :D http://www.stallionmatch.com/dekhengst.php?hengst=132

Char1900: Hahaha, ze oogt inderdaad ontzettend groot, ook omdat ik niet de grootste ben hoor en ze nog al breed gebouwd is. Het is een erg fors paard al zeg ik het zelf. Het is maandelijks (eerst wekelijks een discussie punt geweest, niemand geloofde het.).

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:23

ismy schreef:
@KittyDylan: Nee ik geloof niet van de goede ree. Het is redelijk oud bloed. Stamt af van Nimmerdor en Voltaire. Echte stamhengsten. Dit is de paps :D http://www.stallionmatch.com/dekhengst.php?hengst=132

Ah jammer. Al het van De Goede Ree was was het een halfbroertje van mijn verkochte pony Dylan :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 13:35

Er is inderdaad ook nog een now or never pony hengst als ik het zo even bedenk. dat is heel ander bloed :j jammer!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:21

Haha, ik zie je nog het water in vliegen! Wat was dat bizar om te zien :')
Snap best dat ze nu niet in de buurt van het water wilde komen, het was vorig jaar steenkoud!

Top dat je haar toch weer lekker rondgestuurd hebt +:)+

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 14:38

Bedankt! :D

dierenloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:42

Wat een superleuke foto's .!!! :z *-:) :D