[SGW] Nabespreking SGW Hattem 12/13 sept.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anneeex88

Nabespreking SGW Hattem 12/13 sept.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 21:58

Hoi!
Wij zijn vandaag aanwezig geweest in Hattem.. Gestart in het L.
Vond het minder mooi dan vorig jaar.. Organisatie was wat minder.. Dressuur werd niet goed gepunt (op t staatje stond dat er 10 meter gewijkt moest worden, maar in de proef staat 5meter..?) springparcours lag laag en niet lekker (alleen linksom).. Cross was mooi, prachtige omgeving! De waterbak vond ik een hele vreemde sprong.. Na hindernis 8 moest je een volte draaien, bergje af en een korte haakse bocht (op een stukje van net 2 meter) het water inspringen (afsprong).. Heel eel weigeringen maar die man telde alles goed, hahaha! Op sommige verharde stukken weg was geen zand gestrooid.. Erg vervelend voor de paarden met schroeven..

Al met al toch een mooie dag geweest, toch in de prijzen gevallen en dikke complimenten voor de organisatie! Super weer gehad .. Jammer dat de bodem zo slecht was.. Maar ach, het was de moeite waard! Super!

Hoe ging ie bij jullie??

hilde72

Re: Nabespreking SGW Hattem 12/13 sept.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 07:28

Gisteren in Hattem in het L gestart. Ondanks de regen van vrijdag vond ik het terrein echt heel goed te doen.

In ring 3 gestart in de dressuur, dramatische punten 162! Zijn er op bokt meer deelnemers uit ring 3, er was laag gepunt. Of moet ik de waarheid onder ogen zien, was het gewoon (te) slecht?
Springen, goed en foutloos.
Cross, foutloos, lekker gereden en binnen de tijd. Alleen op hindernis 18, slecht gereden, ik bleef niet terugzitten, dus viel naar voren, gelukkig kon ik hindernis 19 nog springen.

Anneeex88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 07:34

Jammer van de dressuur Hilde, wat vond jij van die draai bij dr waterbak?

hilde72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:38

Waterbak was niet makkelijk, maar het was voor mij te doen, rustig aan naar beneden en moest wel doordrukken om het water in te springen.
Zal niet goed gekeken hebben, maar was toch niet binnen de tijd....

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:05

Even de titel van sept naar okt aanpassen denk ik ;)
Leuk dat jullie Hattem gereden hebben!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:07

Ik heb gisteren heerlijk gecrosst in het M. Paard was super scherp en heb relaxed gereden. Bodem was op sommige stukken niet heel best meer en het blijft een groot gekronkel daar en dat geeft toch altijd een extra belasting. Alleen jammer dat vervolgens mijn tijd echt niet meer klopte (op mijn klok 13sec er buiten, volgens de uitslag 43).

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:42

Ik heb gister L gereden in Hattem, dressuur vond ik wat laag beoordeeld, 183, maar tov de rest was het nog best goed, strenge jury dus, ring 5. Springen foutloos, en cross ook foutloos en 9 seconden buiten de optimale tijd. Cross ging echt heel erg goed! Ik vond het een erg mooie cross, het water was inderdaad wel een beetje apart maar wel leuk dat het een afsprong het water in was.
Ik vond het een super goed georganiseerde wedstrijd! De hinderniscontroleurs waren goed geinstrueerd en waren na bijna iedere combinatie aan het harken om de bodem zo goed mogelijk te houden. Ook de uitslag was vrij snel bekend na de laatste combinatie.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:46

Oja dat was echt wel heel fijn! Zoveel vrijwilligers in de cross op kruispunten waar eventueel publiek zou kunnen komen.

Anneeex88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 16:12

Inderdaad niet sept, maar okt.. Kan het niet meer wijzigen.. Haha zit nog helemaal in de Septembermood..

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:04

ook in de B en in de L gestart.
dressuur vond ik in ring 3 ook iets laag gepunt maar ook weer niet extreem streng
springen was het losspringen wel wat blubberiger geworden (kapot gereden) maar in ht parcours nog goed te doen en zeker niet alleen maar linksom.
in de cross vond ik het ook goed te doen. zaten wel natte stukken in maar net dat het echt glad was
vond waterinsprong voor de L ook wat vreemd die van mij sprong van het heuveltje en meteen weer het water in. maar je werd er wel uit het ritme gehaald.
uitslagen waren er ook snel dus zeker goed georganiseerd daar.

enige nadeel vind ik dat dakje (H4a-b voor de L)
mijn paard sprong daar behoorlijk groot en dan voel je zo'n dak toch dicht bij komen (na flink te bukken)
heb 2? jaar geleden ook iemand tegen het dakje zien knallen en hindernis is er toen uitgehaald.

Anneeex88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 14:26

Bij t dakje moest ik toch flink tempo hebben om t passend te maken.. Gelukkig is ie niet zo groot :p t paard dan , haha

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:57

Mijne is ook niet heel groot 1.67 maar moest wel goed bukken

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:35

@hilde72 ik reed ook in ring 3. Vond zelf dat dit wel een van mijn betere proeven was, 170 viel dan ook wel tegen. Toch was ik het wel eens met het commentaar, ik denk echt als dressuurwedstrijd gejureerd ipv als cross. Jammer dat je daardoor je wp misliep.

Springen beetje stom gereden naar 5a waardoor we erlangs gingen, oeps... Wel binnen de tijd. Cross super, foutloos binnen de tijd, erg veel plezier gehad. Dit weekend nog even Diepenheim en volgend jaar Westerbork waarschijnlijk M, qua cross zijn we daar wel aan toe, springen en vooral dressuur moet nog aan gesleuteld worden dus daar dit winterseizoen maar mee bezig.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:28

verder geen fotografen geweest die dag?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:23

Ik heb ook nog geen foto's gezien. Best gek hè? Want volgens mij stonden er best wel wat fotografen langs het parcours.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:00

ik heb wel wat camera's gezien ja.
jammer

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:04

riannhuh schreef:
@hilde72 ik reed ook in ring 3. Vond zelf dat dit wel een van mijn betere proeven was, 170 viel dan ook wel tegen. Toch was ik het wel eens met het commentaar, ik denk echt als dressuurwedstrijd gejureerd ipv als cross. Jammer dat je daardoor je wp misliep.

Hoezo je winstpunt mis liep? Die snap ik even niet.

Ik heb in ring 5 gedressuurd, ook vrij laag gewaardeerd helaas.. Wel foutloos springen en foutloze cross, had daarmee een 6e plaats in de klasse L. In het B ging het wat minder, op 11 was ik eruit in de cross.. Helaas heeft mijn groom een misverstand gehad met de dierenarts.. Deze vertelde dat je niet hoefde na te keuren doordat ik er in de cross al uit was gegaan, Mijn groom paard op de trailer dus gezet.. Krijg ik gister een officiële waarschuwing van de knhs binnen. Nu contact met Hattem en die gaan kijken of ze het op kunnen lossen

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:30

Bij <165 punten in de dressuur kun je geen winstpunten meer halen.

hilde72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:14

Ja helaas, dat was wel zuur! Morgen in de herkansing in Barchem..