[WN] Gezocht: koeienclinic / -les :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Gezocht: koeienclinic / -les :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 12:53

Ha allemaal,

Het lijkt me erg leuk om ergens deze winter een keertje te gaan koe-snuffelen voor de afwisseling :D

Op Evenementen zie ik dat zowel in Oosterwolde, als in Venhorst wel eens een clinicdag wordt gegeven.
Of een keertje met een groepje stalgenoten ergens een privé-clinic volgen lijkt me ook wel leuk....

Wat zouden jullie mij aanraden als first-timer?

Waar krijgen we genoeg tijd om rustig aan de koeien te wennen, zonder dat de clinic dan alweer voorbij is?
Welke trainer of locatie is een aanrader? Zijn er nog do's en dont's waar ik aan moet denken?
Het lijkt me ontzettend gaaf om een keertje te doen, dus please SHOOT!

_Melanietje_

Re: Gezocht: koeienclinic / -les :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:10

Ik vind Wendy een aanrader daar bouw je het rustig op en krijg je voldoende tijd op de koe. Je begint met zijn tweeën te drijven de gehele kudde dan ga je over naar alleen en je eindigt met een rustig potje teampenning. En je krijgt voldoende tijd op de koe alles doe je zeker 2 á 3 keer met per keer de stuk of 2á 3 koeien die je moet pakken

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:19

jeroen bakker geeft in oosterwolde erg leuke koeien snuffel clinics , als je meer info wil pb me dan maar even .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:18

Wendy doet het heel leuk. Wij zijn gaan kijken op een zaterdag en dag erna heeft mijn man meteen meegedaan op een paard van Wendy.

Het gaat zoals boven. Beetje losrijden. Dan komen de koetjes en krijg je uitleg etc. Per 2 naar de koeien, heel rustig aan.
Het gaat een beetje om de beurt en wordt opgebouwd.
Ene combinatie gaat sneller dan de ander en dat kan gewoon.
De rust tussendoor heb je denk ik in het begin ook wel nodig. Het is pittig en je leert ervan. Vanaf de line up duw je ook weleens een koetje terug.

Toen we keken waren er 7 deelnemers en toen mijn man meedeed waren er 5. Het rouleert de hele tijd als je samenwerkt.
Totaal is een clinic een uur of 3. Dat is een mooie tijd voor wat je doet in die tijd.

Ik vind het een groot voordeel dat het binnen is en altijd doorgaat. Er is volgens mij alleen een winterstopje na November, maar moet je gewoon aan Wendy vragen.
as weekend is het weer op de nieuwe locatie, dus je kan sowieso gaan kijken.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 08:42

Willem Odendaal geeft ook koeien les in Oosterwolde en gaat vanaf voorjaar 2014 in Kootwijkerbroek ook koeien clinics geven. Groepslessen met ca. 5 deelnemers duren ca. 2 a 2,5 uur. De lessen zijn geschikt voor gevorderden en beginners.
Wendy is ook leuk, de lessen op de zaterdagen, ca. 2,5 uur, zijn een soort allround/ beginners lessen en voor iedereen geschikt. Op andere dagen geeft ze echte Working Cowhorse lessen.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 08-10-13 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 08:44

Onze cowclinic was van Willem Odendaal en die is mij goed bevallen. Toentertijd waren er iedere maand clinics in Oud-Gastel.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 09:54

Leuk om jullie ervaringen te lezen, dat wordt nog lastig kiezen!
In Oud-gastel doen ze geen koeienclinics meer, naar ik begreep.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:58

Nee klopt, maar Willem geeft ze wel nog ergens anders. Zo te lezen weet elcid waar.

Mijn pony vond het iig super leuk, terwijl ze eerst bang voor koeien was.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:24

Wij zijn 2 weken geleden nog bij Willem in Oosterwolde geweest, maar dat is vanuit de randstad een flinke reis. Het koeien seizoen is nu min of meer ten einde en is het voorjaar worden er dus clinics gegeven door Willem in Kootwijkerbroek, de accommodatie, een veebedrijf, wordt daar deze winter in orde gebracht.
Vanuit de randstad is Kootwijkerbroek goed bereikbaar.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 10:33

Dank je wel voor de tip!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:06

Rumpleteaser schreef:
Dank je wel voor de tip!

Als de clinics daar beginnen zal dat hier aangekondigd worden en anders kan je altijd contact met mij opnemen of, via PB, je emailadres sturen, dan zet ik je op de mailinglijst.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:28

Bij Wendy zijn er nog een aantal. Wij gaan aanstaand weekend. Er is zowel de zaterdag als zondag. Voor de mensen die verder willen zijn er lessen op dinsdag en vrijdagavond meen ik, als ik goed geluisterd heb. Het is binnen, dus kan altijd doorgaan in principe. evt op een paard van stal.
Je moet gewoon even gaan kijken en sfeerproeven. Zoals ik al zei hierboven ergens, wij zijn op zaterdag gaan kijken. Manlief was heel enthousiast en toen heeft hij zondags al op een paard van Wendy mee gedaan. Is voor ons ook 1,5 uur rijden zonder trailer.
De clinic is 3 uur. Groepje was zat 7 man en zon 5 man. Heel gemengd, mannen en vrouwen, verschillende rassen. de zaterdag waren er verschillende arabieren bijv.
Maar goed, als je zin hebt, langswipppen of mailen/bellen. Ik zou dat doen voor ik mn paard meeneem.

Strawberry11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:12

dit lijkt me echt zo leuk om een keer te proberen!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:06

Ik ga de 24e bij Wendy de clinic doen