[SGW] Welk terrein adviseren jullie ons?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Welk terrein adviseren jullie ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 14:46

Hallo crossers,

Even een korte uitleg waarom ik dit topic plaats. Voor onze ijslandervereniging wil ik crosslessen organiseren. Zelf heb ik al wat crosslessen gevolgd bij Michiel Brons in Moordrecht en uiteraard staat dit terrein op de planning voor onze club.

Welke terreinen adviseren jullie ons nog meer om eens een les te volgen? Onze deelnemers komen uit heel Nederland vandaar dat we verschillende terreinen willen bezoeken. Ik weet waar de meeste terreinen liggen, maar zou graag van jullie een advies willen aangezien wij natuurlijk geen doorgewinterde springers/crossers zijn maar wel aardig mee kunnen komen. Het terrein mag dus niet al te moeilijk zijn, maar enkel grondbalkjes springen is ook weer wat te simpel.

Voorhout staat op de planning, alleen las ik op de site dat het seizoen daar voorbij is. Ik heb manege Sintels en de Treekhoeve ook gemaild voor lessen. Wat zouden jullie nog adviseren?

Bedankt!

Cynn
Fotograaf

Re: Welk terrein adviseren jullie ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:47

Weet niet of Lelystad te ver is voor jullie?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:51

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 14:55

Cynn_x schreef:
Weet niet of Lelystad te ver is voor jullie?

Nee hoor... heb je een link?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 14:58

Lielle schreef:
Heumstede in Hernen - http://www.heumstede.nl

De site is voor mij geblokkeerd :/ is dat de site van Rob Janssen?

En Lielle, jij geeft toch in Breda les? Is dat ook een leuk terrein voor ons?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:44

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:49

In Zundert bij Kim Peeters staan leuke hindernissen die niet te hoog zijn en goed te doen voor IJslanders denk ik. Baarle Nassau bij Tuytelaars staan ook heel veel leuke hindernissen.

Hier in België heb je de Mosten waar de hindernissen een beetje door het bos heen staan. Daar mag iedereen vrij rijden. Tevens is hier de Desta maar daar staat niet veel wat laag is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:57

Renswoude ligt ook heel centraal: www.hcdeschalm.nl. Er staan wel serieuze hindernissen, maar er wordt op alle niveau's les gegeven. Het is dus ook prima te doen voor kleine(re) paarden en mensen met weinig ervaring.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:00

Cynn_x schreef:
Nog geen website, wel een FB pagina.. :)
https://www.facebook.com/pages/Bronsvel ... 1591090045

Bedankt! Ziet er goed uit! Zie dat ze dichte bescherming en kalkoenen vereisen, dus ga ze even mailen 'normale' bescherming ook voldoende is voor beginnerslessen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:01

Is ook voldoende hoor, komen er genoeg op het terrein met simpele peesbeschermers :j Zeker de beginnersgroepen.
En mag ook op blote voeten trouwens, maar met ijzers uiteraard wel op kalkoenen idd!
Laatst bijgewerkt door Cynn op 02-10-13 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:02

Wij zijn met de ponyclub 2 jaar bij Rob Janssen wezen trainen, leuke les, goede begeleiding. voor iedereen een uitdaging en voor publiek ook heel overzichtelijk.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:02

Percy schreef:
In Zundert bij Kim Peeters staan leuke hindernissen die niet te hoog zijn en goed te doen voor IJslanders denk ik. Baarle Nassau bij Tuytelaars staan ook heel veel leuke hindernissen.

Hier in België heb je de Mosten waar de hindernissen een beetje door het bos heen staan. Daar mag iedereen vrij rijden. Tevens is hier de Desta maar daar staat niet veel wat laag is.

Bedankt! Zundert ziet er ook zeer leuk uit! Belgie is voor de mensen die meer uit Midden NL komen misschien iets te ver. Maar ik ga het in de groep gooien!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:03

SusanH schreef:
Renswoude ligt ook heel centraal: http://www.hcdeschalm.nl. Er staan wel serieuze hindernissen, maar er wordt op alle niveau's les gegeven. Het is dus ook prima te doen voor kleine(re) paarden en mensen met weinig ervaring.

Bedankt! Ik heb Renswoude al gemaild maar zij hebben tot volgend voorjaar geen plek voor ons helaas.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:03

ShadowFax schreef:
Percy schreef:

Bedankt! Zundert ziet er ook zeer leuk uit! Belgie is voor de mensen die meer uit Midden NL komen misschien iets te ver. Maar ik ga het in de groep gooien!

Zundert en Meer (waar de mosten liggen) zijn buren dus qua afstand maakt het niet echt uit :D Baarle Nassau is dan denk ik verder voor diegenen uit midden Nederland.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:10

Bedankt! Veel van ons moeten maar eerst eens een les volgen voordat ze zelf aan de slag gaan :)

Wat vinden jullie van Lunteren? Welke instructeur adviseren jullie daar? Ik zie nl 2 namen op de site staan...
Op bokt lees ik nu weer dat veel mensen De Treekhoeve echt geen beginnersparcour vinden... En Ede ook wat lastig. Hoe zien jullie dit?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:37

Lunteren en ede kun je prima als beginner terecht. De trainer kan het zo moeilijk maken als hij/zij wil, dmv de combinaties van verschillende lijnen. In beide plaatsen staan ook hindernissen die je als beginner prima kunt springen. Een goede trainer hierbij, die goed kan inschatten wat ruiter en paard mentaal en fysiek aankunnen is wel essentieel. Rob Jansen, al eerder genoemd is een echte aanrader wat dat betreft.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:41

_Sim_ schreef:
Lunteren en ede kun je prima als beginner terecht. De trainer kan het zo moeilijk maken als hij/zij wil, dmv de combinaties van verschillende lijnen. In beide plaatsen staan ook hindernissen die je als beginner prima kunt springen. Een goede trainer hierbij, die goed kan inschatten wat ruiter en paard mentaal en fysiek aankunnen is wel essentieel. Rob Jansen, al eerder genoemd is een echte aanrader wat dat betreft.

Bedankt! Rob Janssen heb ik al gemaild voor een crossles bij hem thuis en zal dan meteen vragen of hij ook een keer naar Ede en Lunteren kan komen!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:44

In Ysselsteyn(Limburg)heb je een terrein en sinds kort heeft Hermkushof in Merselo(Limburg) een terrein. In Panningen of Helden zit er ook eentje. Succes met je zoektocht :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:38

Rob kan ook naar Renswoude komen hoor :j als je eigen instructie meeneemt kan je vrijwel altijd terecht met een groepje. Maar nu zijn ze volgens mij alle weekenden zelf op wedstrijd. En dan is het crossseizoen eind oktober wel voorbij. Dan wordt het dus idd volgend jaar :j

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 13:17

Bedankt! We gaan binnenkort naar Biddinghuizen, Breda en Hernen!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:28

Ursem, bij Rom Vermunt sr.
Keertje oefenen in het Dijkgatbos kan ook erg leuk zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:00

Breda? Waar in Breda? Ik ben daar niet bekend met een crossterrein.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 20:26

Percy schreef:
Breda? Waar in Breda? Ik ben daar niet bekend met een crossterrein.

Bij manege Sintels! www.sintels.nl

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:28

Ah daar ja, dat zie ik niet als echt oefencrossterrein vandaar. Maar voor jullie is het misschien wel heel fijn omdat het allemaal laag is.
Veel plezier!