Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:Heumstede in Hernen - http://www.heumstede.nl
ShadowFax schreef:Cynn_x schreef:Weet niet of Lelystad te ver is voor jullie?
Nee hoor... heb je een link?
Percy schreef:In Zundert bij Kim Peeters staan leuke hindernissen die niet te hoog zijn en goed te doen voor IJslanders denk ik. Baarle Nassau bij Tuytelaars staan ook heel veel leuke hindernissen.
Hier in België heb je de Mosten waar de hindernissen een beetje door het bos heen staan. Daar mag iedereen vrij rijden. Tevens is hier de Desta maar daar staat niet veel wat laag is.
SusanH schreef:Renswoude ligt ook heel centraal: http://www.hcdeschalm.nl. Er staan wel serieuze hindernissen, maar er wordt op alle niveau's les gegeven. Het is dus ook prima te doen voor kleine(re) paarden en mensen met weinig ervaring.
ShadowFax schreef:Percy schreef:In Zundert bij Kim Peeters staan leuke hindernissen die niet te hoog zijn en goed te doen voor IJslanders denk ik. Baarle Nassau bij Tuytelaars staan ook heel veel leuke hindernissen.
Hier in België heb je de Mosten waar de hindernissen een beetje door het bos heen staan. Daar mag iedereen vrij rijden. Tevens is hier de Desta maar daar staat niet veel wat laag is.
Bedankt! Zundert ziet er ook zeer leuk uit! Belgie is voor de mensen die meer uit Midden NL komen misschien iets te ver. Maar ik ga het in de groep gooien!
Baarle Nassau is dan denk ik verder voor diegenen uit midden Nederland. 
_Sim_ schreef:Lunteren en ede kun je prima als beginner terecht. De trainer kan het zo moeilijk maken als hij/zij wil, dmv de combinaties van verschillende lijnen. In beide plaatsen staan ook hindernissen die je als beginner prima kunt springen. Een goede trainer hierbij, die goed kan inschatten wat ruiter en paard mentaal en fysiek aankunnen is wel essentieel. Rob Jansen, al eerder genoemd is een echte aanrader wat dat betreft.
Percy schreef:Breda? Waar in Breda? Ik ben daar niet bekend met een crossterrein.