- Nadat Ginger en ik onze eerste twee cross lesjes hadden gehad op het terrein in Ermelo tijdens de instructieweek,
begon het steeds meer te kriebelen om het nog eens te doen.
Ons ingeschreven voor een training op het terrein van Moordrecht onder leiding van Michiel Brons.
Ik had al erg goede verhalen gehoord, dus ik durfde dat wel aan.

Zondag 15 september was het dan eindelijk zover. En wat hebben we genoten!
Ze was zo braaf, zo werkwillig, gewoon helemaal top.
Natuurlijk valt er nog heel veel te leren. Vooral voor mij.
Meer zitten tussen de sprong, tempocontrole,
het stuur werk is af en toe ook nog lastig en meezitten boven de sprong gaat me ook nog niet altijd even goed af.
Ik zelf heb dan ook totaal geen spring ervaring, aangezien ik altijd een angst haas was.
Maar deze pony geeft mij zo ontzettend veel vertrouwen dat ik dingen doe, waarvan ik nooit dacht dat ik ze zou doen, waaronder dit.
Ginger is overigens niet van mij. Ik rijd haar sinds 2011 bij. Ben heel blij met de kans die ik krijg om haar te trainen op mijn manier.
Zo gaan we normaal door de ring.

En zo gingen we vorig jaar.

15 september, eerst losrijden.

Eerste paar huppeltjes. Ik reed 'm eerst in draf aan, maar pony vond dat het wel meteen in galop kon.
Oké vooruit dan maar, galop!
http://imageshack.us/a/img689/9667/zpb1.jpg

En een beetje hoger kunnen we ook!

Het midden van de boomstam was even zoek. We wilden zo hoog mogelijk.

Maar het kan niet altijd goed gaan. Deze bleven we lastig vinden, maar na een aantal keer proberen toch gelukt.

Lekker spetteren in de waterbak kunnen we ook. Makkie!
http://imageshack.us/a/img89/6194/h8se.jpg

Na de waterbak kwam meteen een afsprong en weer een opsprong.
Het bleef lastig om het tempo erin te houden. Maar gaat de volgende keer vast alweer beter.
En als laatste een lijn met vijf hindernissen achter elkaar. Michiel zei dat we goed moesten sturen en moesten blijven zitten.
Ging mij allebei niet zo goed af, want in de laatste lijn lag ik er twee keer naast. Oeps!
Hier ging het nog goed.

En hier ook!

Maar daarna ging het dus mis. Pony vond de bezembak toch niet zo leuk en dacht bekijk het maar.
We waren allebei een beetje moe dus het ging niet meer zo makkelijk.
Ik zat niet genoeg in het zadel (wat ook bij de sprongen daarvoor goed te zien is) en toen ging ik.
Gelijk weer opgestapt en een andere alternatieve route gekozen, omdat ze te moe werd voor nog een keer deze lijn.
Maar ook die ging niet zonder slag of stoot. Ik reed scheef aan, zat niet genoeg in het zadel en daar was pony het niet mee eens.
Dan maar een knuffelsessie met de heg en pony ondertussen een hapje ervan.

Hierna nog een keer aangereden en toen ging het wel goed. Beloond en uitgestapt. Genoeg geweest voor die dag!
Al met al ben ik dus hartstikke tevreden en we gaan het zeker vaker doen, we hebben er beide erg veel plezier in.

Laat wat leuks en eventueel wat tips achter.

)