Nou even een heel verhaal.

Inmiddels ben ik 5 jaar in het bezit van een geweldige Friese ruin, waarmee ik tot de M2 dressuur heb gereden.
Echter merk ik aan hem dat hij het bak werk helemaal zat is hij word sloom en zeurderig en heeft totaal geen looplust meer. Daarnaast zie ik hem ook absoluut niet Z gaan lopen qua kwaliteit niet en qua lust ook niet. Het is wel zo dat hij de buitenritten die ik inlas hem helemaal gelukkig maken, hij leeft weer op en is weer helemaal vrolijk.
Persoonlijk ben ik iemand die ook wel een keer toe is aan iets anders en ik kan ook heel erg genieten van de buitenritten die wij samen maken, nu begrijp ik wel dat trec en endurance iets heel anders is als zomaar een buiten rit en daarom open ik dit topic ook.
Mijn paard is namelijk een dier de heel erg braaf is maar wel als de doods is voor dingen wat veel geluid maakt zoals: trackers, brommers, en andere dingen die veel herrie met zich mee nemen.
Is dit nou een hele grote belemmering of worden de ritten niet georganiseerd op plekken waar dit soort voertuigen mogen deelnemen?
Mijn paard is dus een Fries en nu zie ik op de site's waar ik al informatie heb gezocht dat er zeer weinig Friesen deelnemen, is dit nou een belemmering of maakt het ras helemaal niets uit? Daarnaast een Fries en trec hoe moet ik mij dat voorstellen? Mijn Fries kan wel kleine sprongetjes maken etc maar wat kan ik bij trec allemaal verwachten?
Ikzelf ben een vrij angstige ruiter door de nodige ongelukken dus ik zoek ook liever geen dingen op waarin mijn paard in paniek kan verkeren zoals dus harde geluiden etc. Kleine sprongetjes vind ik niet eng en durf ik gewoon aan, maar hogere sprongen ga ik mij niet aan wagen.
Dan misschien nog wel het aller belangrijkste. Hoe doen jullie dit met vervoer? Mijn vader ging vaak met mij mee naar dressuur wedstrijden om mij te helpen met opzadel en voorlezen. Maar na de wedstrijd gingen wij dan ook vrij direct weer naar huis. Trec en endurance duren natuurlijk veel langer en het lijkt mij dus ook niet leuk dat iemand dan continu op jou moet wachten omdat je echt wel een aantal uren onder weg bent. Ik durf absoluut nog niet alleen met mijn paard op stap want hij is op vreemd te rein met opzadelen absoluut niet van het netjes stil staan. En ik vrees dat als ik hem aan de trailer zet hij de heleboel vernielt. Hoe zou dit eventueel opgelost worden of hoe doen jullie dit?
Wat zou beter bij mij passen trec of edurance?
Zoals jullie zien vrij veel vragen maar ik hoop dat ik van jullie antwoorden kan krijgen en extra informatie is natuurlijk ook meer dan welkom.
dus we zitten met het organiseren toch gebonden aan stukken openbare weg, waar je dus verkeer tegen zal komen.