[SGW] Nabespreking SGW Lisse outdoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Nabespreking SGW Lisse outdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 18:34

Voor alle verhalen en ervaringen van de 54ste editie van SGW Lisse in het keukenhof bos!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 18:38

Ik zal zelf beginnen! Vanmorgen BB gestart met mijn jonkie.
Mijn eerste cross (buiten op les terein na) en ook zijn eerste cross, dubbel spannend dus!

Losrijden ging wel fijn, hij was rustiger dan ik had kunnen hopen. Tot een trekker ineens startte, dat maakte hem even wakker en ook na het losspringen was hij best heet. Springparcours ging goed, 1 weigering op 1 maar verder netjes rond gesprongen. Terrein was nog goed te doen :j

Dus.. Ik mocht de cross in! Stap 1 was gelukt..

Hindernis 1 t/m 4 allemaal 1x geweigerd, tweede keer braaf springen. Hij was erg terughoudend, maar na hindernis 4 was het kwartje gevallen. Hij had een heerlijk (vlot) tempo, was goed te beheersen en trok aan op alle hindernissen. Vanaf hindernis 4 dus foutloos, het water moest ik even gaan stappen, laten snuffelen en toen stapte hij erin! *\o/* Vol gas over de finish en een overweldigend gevoel overspoelde me. Wat heb ik héérlijk gereden! :D

Dit zijn wij! Mét topgroom!

Afbeelding

mvmmlj

Re: Nabespreking SGW Lisse outdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:48

Vandaag ook in de bb gestart! Foutloos springparcours en foutloos in de cross! Ze ging als een speer. Geeft altijd zo'n top gevoel... 3de prijs mee naar huis genomen. Was weer super georganiseerd!! Heb een gezellige dag gehad met super mooi weer!!

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:19

Ik heb je zien losrijden capriootje, vond jouw setje zo leuk met die springschoenen :j
(ik was dat meisje op het zwarte paard met dunne bles)

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:19

Ik ben ook eindelijk thuis na een autorit van 2 uur pff. Ik heb super fijn gedressuurd en gelukkig was de jury het daar ook mee eens! Springen was echt een bagger terrein.. echt rot om te rijden en daar ook een fout bij gemaakt. Toen de cross gelukkig nog. Inspringen was irritant Maar beide hindernissen Maar een keer meegepakt. De cross zelf vond ik laag van niveau, ook een vreselijke bodem. In rustig galopje door de bochten en dan nog een paar keer op de knieen vallen.. toch zeer braaf paardje en fijn dat hij nog voor me wilde werken. Ik heb me voor morgen wel afgemeld, vanwege het terrein. Terwijl we veel gewend zijn. Het was leuk opgezet, Maar volgende jaren zijn wij hier niet meer aanwezig.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 20:24

Jo85 schreef:
Ik heb je zien losrijden capriootje, vond jouw setje zo leuk met die springschoenen :j
(ik was dat meisje op het zwarte paard met dunne bles)

Dankjewel! Leuk beestje was dat :)

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:27

Oei knollboll! Vervelend dat op de knieën vallen! Hoe kwam dat?
Qua springen ben ik het met jou eens. Voelde mijn paard haar achterkant twee keer wegglijden ondanks dat ik echt heel rustig reed.
Met de cross geen problemen gehad, maar ging ook wel lekker rustig zo de eerste keer.

Dank je Capriootje. Beetje off topic maar volgens mij heb ik nog een keer een paard bij jou bekeken. Zwarte ruin, leuk beest, maar toen dus voor deze merrie gegaan :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 20:28

Inderdaad vervelend, ik heb het terrein wel als goed ervaren maar was wel vrij vroeg vanmorgen.. Misschien scheelt dat.

Jo85: Falco was dat denk ik? :) Heb geen andere zwarte/donkere te koop gehad :Y)

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:31

Capriootje: ja Falco inderdaad! Was zijn naam even kwijt.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:45

Dochterlief reed vandaag haar B debuut met haar knappe pony. Vorig jaar ging ze in de bb Nog met pony en al over de kop in de cross maar vandaag ging het onwijs goed. Prima proefje gereden. Foutloos gesprongen en foutloze cross. Wel wat tijdsoverschrijding. Tweede plaats!! Geen last gehad van de bodem. Pony liep wel op stiften. Organisatie weer erg goed, hele leuke dag gehad. Maar man man, wat hebben we weer een kilometers gelopen Pfff. .... Apetrots op mijn knappe koppel!

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:50

Een hele geslaagde dag voor mij en mijn paard! :D
Ik deed mee in de B (nummer 98).
Dressuur: 190 punten springen: 1 balkje op de 7 (was best glad zonder ijzers dus kwam niet helemaal lekker op 6 dus bij 7 balk eraf en paardlief doet niet zoveel moeite voor 90 :+ )
en de cross foutloos met 4min 13 sec!
Dat bij elkaar zorgde voor een mooie 5e plaats met 2 winstpunten dus ben erg trots op mijn ventje <3 .

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:03

Ik ben ook trots op haar ventje (caresje) maar wat heb ik vandaag afstanden afgelegd. Zowel met de auto als met de benenwagen.

Heenweg naar Lisse was afzien. Twee fikse files plus die afsluiting. Altijd zo fijn als je afstand houdt in de file met een paard achter je en mensen dan voor je schieten en meteen in de remmen gaan :( [naam] werd een beetje bang dat we erg laat zouden zijn maar gelukkig had ik ruim de tijd genomen zodat we na 2,5 uur in de auto toch nog tijd zat hadden om parcours en cross te lopen.

Paard deed het super in zijn eerste cross. Hij is nog zo onervaren en pas één keer BB gestart.

Jo85: ik wist niet dat jij dat was met dat ijzer. Ik vroeg nog of je alsnog mocht starten en dat bleek gelukkig het geval. Ik moest wel even voor je opzij met de border collie omdat je nogal snel moest gaan inspringen :D

We hadden wel ellende met de uitslagen. Het bleef verkeerd gaan. Stijlpunten van de een stonden opeens bij de ander, tijden van de cross klopten niet meer en er was verkeerd opgeteld. Het werd, nadat de voorlopige uitslag was opgehangen, opeens heel druk op het secretariaat met mensen die foute uitslagen zagen staan. Daardoor duurde het allemaal nog langer en was pas na 19.00 de prijsuitreiking.
We zijn maar gebleven omdat we wel dachten dat ze prijs had (wat klopte) maar het was daardoor wel een heel lang dagje

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:11

Percy: ja wel even stress vanochtend met dat ijzer :? Maar gelukkig nog net op tijd allemaal geregeld!
Ik kan mij de hele border collie niet herinneren.. In de haast niet eens gezien blijkbaar. Mijn excuses.

En ja sommige mensen snappen echt niet dat paarden het niet zo prettig vinden als je opeens hard moet remmen _-:(

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:23

Maakt niet uit, dat geeft wel even stress als je opeens een smid moet regelen. Ik was degene die je vroeg of je alsnog mee mocht doen toen je op het losrijstukje aan kwam :D Wij hadden het allemaal meegekregen bij de veterinair.

Hoe heb je eigenlijk zo snel een smid kunnen regelen?

missylinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 03:53

Hallo,

Ik heb vandaag ook meegedaan aan de BB paarden.
Ik weet dat er een fotograaf stond bij de sgw lisse heg.
Die ronde koepel waar je door heen moest rijden.

Weet iemand waar ik die foto's kan gaan vinden?

gr. linsey

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 07:46

Wat goed dat het bij iedereen toch wel fijn ging! Ook ik vond de bodem een grote extra uitdaging, opzich ook wel leuk hoor! Hoort nou eenmaal bij een cross:)
Ik heb fijn gereden en ben weer trots op m'n kanjer, dressuur 205 punten en dat had ik best egoïstisch best verwacht, foutloze proef met een correct gaand paard. Met springen zelf 2 balkjes eraf geprutst, heel stom maar voelde dat die kort werd in zijn pas en dus dat die moeite heeft met staande blijven en dan ga ik regelen...en ja dat moet ik gewoon niet doen. Cross liep die top en gastte we heerlijk door alle omstandigheden, helaas had ik iets te veel vertrouwen in m'n 'watervreesje' en dacht dus hij gaat dit keer wel in draf erdoor helaas ging hem dat nog te hard en draaide die net iets om voor we stappend het water in gingen dus een weigering. Ach, nog 1 cross dit jaar en dan volgend jaar L:) en hard oefenen op het harder inkomen in de waterbak dan stap haha.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:06

Heb zelf niet gereden dit jaar, was met iemand mee.
Vond alles netjes geregeld weer :).
Terrein lag er netjes bij, iedereen was vriendelijk en weer was beter dan vorig jaar.

Leuke dag gehad

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:34

Ik heb gisteren de bb gereden. Was erg tevreden. Springen hadden we twee balken, ik zat haar ook een beetje in de weg omdat ik te voorzichtig was. Cross één weigering, maar ze ging zelfs door het heksenoog in een keer wat ik niet verwacht had. Heb die nog nooit gesprongen en ze houd niet van smalle/dichte hindernissen. Volgend jaar ga ik kijken of ik de planning van dit jaar alsnog kan maken en dan in de B starten.
Wel was ik versleten van het autorijden, al die omleidingen onderweg zorgde ervoor dat we vrij lang erover gedaan hebben heen en terug. Maar al met al vond ik het terrein goed te doen. Tinka ging zelfs gewoon stukjes terug naar draf als het wat zwaarder werd of in een scherpere bocht. Normaal zet ze het gas er flink op en moet ik echt terug rijden. Muts wilde alleen op het laatste na de finish niet langs een bankje wat er stond := Hindernissen geen probleem maar een bankje wat langs het pad staat was wel erg eng :?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 14:53

Tot nu toe allemaal vrij positieve verhalen en paarden die het goed deden, top! *\o/*
Ik woon in een dorp naast Lisse dus de weg opbreking was voor mij geen probleem.

Lousje22; Mijn paard was in het springparcours heel braaf, tot we over de laatste waren toen ging hij overal van schrikken? :? Ráre beesten!

Heb 3 foto's van het springen van m'n groom gekregen! :D

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 5582_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 1142_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9179_o.jpg

xdeniseeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:55

Ik heb ook heerlijk gereden in de BB, Erg trots op het paardje! Springen foutloos, erg voorzichtig gereden ivm gladheid! Maar geen glijder gemaakt gelukkig!! Cross ook erg tevreden! 1 weigering, maar verder top gereden!! Wat was het allemaal mooi opgezet, vooral de cross! En wat hadden we mooi weer!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:15

er is er eentje hier naar toe onderweg met een witte rozet en een envelopje. Schijnt wel raar gegaan te zijn met de uitslagen van de B paarden in ring 2, maar het juiste zal ik straks wel horen. In ieder geval wel tevreden over paardlief, 3e in de dressuur, foutloos springen en foutloos in de cross, alleen iets voor tijd. Maar daarna de uitslagverwerking......

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:20

Ik heb vandaag in het L gereden. Mijn paard deed weer super haar best. Springen was foutloos maar helaas in de cross na hindernis 8 moeten stoppen vanwege materiaalpech -O- Kunststof lichtgewicht beugel doormidden gebroken, balen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:23

Wij gaan net weg. Dressuur viel wat tegen, foutloos gesprongen en gecrosst. Wel een bult tijdfouten, maar dat was ook niet te doen. Uiteindelijk achtste en dik tevreden.

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:18

Capriootje: leuke foto's!
Percy: de smid zou al aanwezig zijn op het terrein. Was niet de enige waar zij voor in actie moest komen.

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:58

Wij hebben met de bb meegedaan. Alles was goed geregeld! Ik heb fijn gereden, maar doordat mijn paard ineens sommige sprongen zelf wilde zien voordat hij ze sprong, zijn we uitgesloten op de cross. Springen was een leuk parcours en foutloos gesprongen met 4 strafpunten vanwege weigering op de 1e. Echt zonde. Bij de cross sprong hij pas de tweede keer de 1e (echt mijn fout doordat ik naar beneden keek) en bij de wijnvaten en tonnen en met twijfel en aanmoediging van de kijkers (dank je wel daarvoor) door het water. Ik was ook erg blij bij de controle dat zn hartslag zo goed was. Een geslaagde dag met een gezellige sfeer!